Test drive SLK 250: Mai multă prestanţă

Mercedes SLK 250
,
1.77K 0

Un Mercedes decapotabil cu două locuri, complet nou, este un eveniment destul de rar. Noul SLK promovează grila şi ambianţa interioară de la SLS, este mai masculin dar şi mai economic. Test cu SLK 250.

Mercedes are o istorie bogată în domeniul roadsterelor. În 1996, apărea prima generaţie SLK (SL kurz – un SL mai scurt), primul roadster de la Mercedes cu acoperiş rigid amovibil. În 2004 a urmat cea de-a doua generaţie, iar în 2011 – cea de-a treia. Primul SLK a avut un design armonios, în timp ce a doua generaţie a dorit să pună în evidenţă succesele din motorsport preluând ideea nasului de la maşina F1, idee nepotrivită însă cu caracterul elegant al maşinii.

Al treilea SLK marchează o schimbare de strategie pentru Mercedes: este mai dinamic, mai masculin, mai agresiv, grila radiatorului care iese în afara liniei farurilor este inspirată de la SLS, la fel ca şi interiorul rafinat şi excepţional finisat. Adio liniei clasice a primei generaţii, adio liniei feminine cu nasul de Formula 1 de la a doua generaţie. Noul SLK pare în multe privinţe un mic SLS şi impresionează cu profilul său excepţional nu doar foarte plăcut ochiului, dar şi cu un Cx îmbunătăţit: 0,30 faţă de 0,32 la fosta generaţie.

 Noul SLK preia elemente de design interior şi exterior de la SLS şi promovează o linie mai masculină

Noua generaţie păstrează ampatamentul de 2,43 metri al vechii generaţii, dar este puţin mai lată (plus 33 mm) şi puţin mai lungă (plus 31 mm). Planşa de bord preia layoutul de la SLS şi păstrează inserţia de aluminiu polişat de pe consolă în ciuda preţului mult mai mic. Standard, SLK vine cu tapiţerie de stofă, dar opţional se oferă două tipuri de tapiţerie de piele. Tapițeria de piele neagră din modelul de test (opţională, având inclusiv funcţie de reflectare a razelor de soare) se îmbină superb cu aluminiul de pe bord.

Drive test SLK 250 2

Spaţiul interior este generos pentru un roadster de două locuri, iar scaunele sunt confortabile şi oferă o bună susţinere laterală. Pozitiv faţă de SL, şoferul are deasupra capului doar cerul când maşina este decapotată. Până la 100 km/h nu sunt turbulenţe importante, dar peste această viteză, părul şoferului este răvăşit de vânt, opţiunea pentru un paravânt fiind necesară. Cel transparent, Airguide, având forma celor două tetiere, se poate comanda doar cu barele de protecţie cu inserţii de aluminiu anodizat, nu este prea scump, este sexy, dar nu aduce avantaje în materie de eficiență față de paravântul classic textile oferit standard. În schimb, sistemul Airscarf patentat de Mercedes este extrem de eficient. La temperaturile de 5-6 grade de la munte din ziua testului, pe viteza a treia de încălzire, îţi simţi gâtul ca într-o saună.

 Sistemul Airscarf inventat de Mercedes permite rularea cabrio şi la temperaturi de numai 5-6 grade

Inventatorul acoperişului rigid amovibil în segmentul premium vine acum cu o nouă inovaţie. Pe lângă acoperişul standard şi cel transparent din policarbonat, Mercedes oferă un acoperiş din sticlă Magic Sky Control al cărui grad de transparenţă se schimbă prin apăsarea unui buton.

Când acoperişul este montat, volumul portbagajului atinge 335 litri (Z4 – 310 litri), iar cu acoperişul coborât se reduce cu 110 litri la 225 litri (inclusiv cei 51 litri destinaţi roţii de rezervă dacă se optează pentru sistem Tirefit). Dincolo de cifre, este de apreciat că gura de încărcare este suficient de mare chiar dacă acoperişul este coborât.

  • Design mai masculin
  • Senzaţie de cabrio desăvârşită
  • Ambianţă interioară luxoasă
  • Dinamică în creştere

MAX vs MIN

  • Preţ mare
  • Opţionale scumpe

SLK este disponibil cu trei motorizări pe benzină, toate cu injecţie directă de benzină: două turbo cu patru cilindri de 1,8 litri cu 184 şi 204 CP şi un V6 aspirat de 3,5 litri şi 306 CP. Motorizările de bază sunt cuplate standard cu o cutie manuală cu 6 trepte, în timp ce V6 vine standard cu 7G-Tronic. La extremele gamei se situează dieselul 250 CDI cu 204 CP și top modelul SLK 55 AMG echipat cu V8-ul aspirat de 5.461 cmc și 421 CP. Toate motoarele, inclusiv cele cu cutie automată au standard sistem start/stop.

Noi am condus versiunea SLK 250, combinată cu transmisia automată cu 7 trepte. Mai uşor cu peste 100 kg decât versiunea V6 şi cu o apăsare mai mică pe puntea faţă, SLK 250 se simte foarte agil în condus. Subiectiv, noul SLK pare mai incisiv decât vechiul model, iar tracţiunea spate conferă multă plăcere în conducere. Motorul supraalimentat acum cu turbină şi nu cu compresor mecanic are un răspuns liniar şi forţa de împingere este neaşteptat de viguroasă având în vedere cilindreea redusă.

Noul motor turbo de 1,8 litri este foarte dinamic pentru cilindreea lui

 Mercedes anunţă un consum chiar mai redus decât pentru versiunea cu cutie manuală: 6,1 l/100 km faţă de 6,4 l/100 km. Adevărul este că SLK 250 este chiar economic pentru această clasă. Am parcurs peste 600 km cu un rezervor (media sub 10 l/100 km în conducere uşor sportivă), care are capacitatea redusă de la 70 la 60 litri, tocmai deoarece consumul este sensibil mai mic la noua generaţie. Cutia automată cu 7 trepte 7G-Tronic Plus (opţională, se pot comanda şi padele pentru comanda din spatele volanului) este în spiritul Mercedes: plăcută în schimbări, dar uşor lentă, însă subiectiv, ceva mai rapidă decât la Clasa E de exemplu.

Mercedes oferă trei tipuri de suspensii pentru SLK: standard, sport sau adaptivă, ultima inclusă în pachetul Dinamic care cuprinde şi direcţia parametrică. Lista de opţionale este extrem de sofisticată şi include numeroase tehnologii de top: centrală multimedia cu sistem de navigaţie şi internet integrat Comand Online, faruri inteligente şi pachet sport AMG.

Foto: Răzvan Loghin

Verdict

Mai nobil, mai luxos, mai economic şi mai dinamic, noul SLK este însă şi destul de scump comparativ cu Audi TT Roadster sau BMW Z4. Numele şi tradiţia se plătesc.

Date tehnice SLK 250 

ModelSLK 250
MotorL4, turbo
Cilindree (cmc)1796
Putere maximă/turație CP/rpm)204/5500
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)310/2000-4300
Transmisieaut. 7 trepte
L/l/h (mm)4135/1810/1300
Ampatament (mm)2430
Volum portbagaj (l)480
Masă la gol (kg)1475
Viteză maximă (km/h)243
Accelerație 0-100 km/h (s)6,6
Consum mediu (l/100 km)6,2
Emisii CO2 (g/km)144
Preț (euro cu TVA,RO)44.144

Comentati?

Your email address will not be published.