Test de consum: Mercedes S 500 Plug-In Hybrid vs S 350 BlueTec
, / 9277 0
Mercedes S 500 Plug-In Hybrid vs S 350 BlueTec

Test de consum: Mercedes S 500 Plug-In Hybrid vs S 350 BlueTec

SHARE
Home Mercedes-Benz S-Class Test de consum: Mercedes S 500 Plug-In Hybrid vs S 350 BlueTec

Este hibridul Plug-In soluția viitorului? Testul comparativ dintre Mercedes S 500 Plug-In Hybrid și S 350 Bluetec încearcă să răspundă la această întrebare.

Mercedes pariază pe soluția hibridă și cel puțin în cazul Clasei S, a întrecut deja oferta lui Lexus nu doar numeric dar și din punct de vedere al tehnologiilor oferite. Niciun alt producător premium nu are o ofertă atât de bogată de hibrizi în clasa premium.

Mercedes S 500 Plug-In Hybrid vs S 350 BlueTec 29

Alături de hibrizii serie S 300 BlueTec Hybrid (motorul turbodiesel de 2,1 litri și 204 CP este cuplat cu un motor electric de 27 CP) și de S 400 Hybrid (motor pe benzină V6 de 3,5 litri și 306 CP combinat cu motor electric de 27 CP), Mercedes oferă un Plug-In hybrid care combină noul V6 bi-turbo de 3 litri și 333 CP cu un motor electric de 116 CP. Tot ansamblul furnizează 442 CP și 650 Nm. Mercedes promovează foarte agresiv acest model, oferindu-l la un preț chiar mai mic decât S 500 echipat cu V8-ul bi-turbo de 4,7 litri, care livrează 455 CP și 700 Nm. 112.983 euro cu TVA costă varianta lungă a lui S 500 Plug-In Hybrid (versiunea Plug-In Hybrid este disponibilă doar cu ampatament lung), în timp ce S 500 lung costă 115.952 euro.

Mercedes S 500 Plug-In Hybrid vs S 350 BlueTec 25

Cifrele de consum oficiale care se bazează pe un ciclu ce favorizează modelele hibride arată clar că S 500 Plug-In Hybrid este net mai eficient: 2,8 l/100 km față de 8,6 l/100 km pentru S 500. Însă niciuna din aceste cifre nu poate fi atinsă în viața reală, unde totuși hibridul este clar mai eficient mai ales în oraș, în condițiile în care accelerează de la 0 la 100 km/h cu doar 0,4 secunde mai slab decât S 500 lung.

Adevărata provocare pentru S 500 Plug-In Hybrid este însă comparația cu S 350 BlueTec în ceea ce privește eficiența. Dieselul cu 6 cilindri de 3 litri din S 350 BlueTec afișează 258 CP și 620 Nm și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, cu 1,6 secunde mai slab decât S 500 Plug-In Hybrid.

Mercedes S 500 Plug-In Hybrid vs S 350 BlueTec 30

Cifrele oficiale de consum indică 5,6 l/100 km pentru diesel și 2,8 l/100 km pentru hibrid. Cât sunt acestea de reale?

În acest sens am realizat un test de consum pe un traseu urban și unul interurban cu cele două mașini.

S 500 Plug-In Hybrid are patru moduri de funcționare pentru sistemul hybrid – E-Mode, E-Save, Charge și Hybrid și trei moduri pentru cutia de viteze automată cu 7 trepte (motorul electric este integrat între cutia de viteze și motorul termic): Efficiency E, E+ și Comfort.

Cele patru moduri de funcționare pentru propulsie sunt foarte diferite și de aceea am măsurat consumul în oraș în două situații diferite, cutia de viteze fiind pe modul E+ de fiecare dată:

  • în modul Hybrid (acesta se cuplează by default la punerea contactului) în care lucrează împreună motorul electric și cel termic.
  • În modul E-Mode, în care mașina este propulsată doar electric.

Există și modul E-Save, foarte util dacă vrei să folosești bateria după un anumit număr de kilometri într-o călătorie mai lungă. Să zicem că ai ieșit din București, vrei să ajungi la Cluj și treci prin Brașov că tot nu are centură. Comuți pe E-Save și trecit pe E-Mode doar când vei traversa Brașovul. În felul acesta poți să mergi doar electric prin Brașov obținând o economie remarcabilă.

Al patrulea mod Charge nu e foarte productiv dar în acest mod motorul termic poate încărca bateria dacă ai uitat să faci lucrul ăsta acasă. Dar să revenim la cele două moduri E-Mode și Hybrid.

În primul caz am plecat cu bateria încărcată 95% la o temperatură de 7 grade. Mercedes declară o autonomie electrică de 33 km. Anul trecut la testul desfășurat cu ocazia lansării internaționale de la Copenhaga am reușit să parcurgem 26 km în mod electric, dar asta s-a întâmplat la o temperatură de 17 grade și într-un trafic mult mai fluent decât în București, unde nu a fost nevoie să frânăm și să accelerăm atât de frecvent. De data aceasta, am reușit să parcurgem electric 14 km din cei 19 km ai traseului nostru de test urban. În restul de 5 km mașina a trecut automat în modul hybrid, iar la finalul celor 19 km computerul de bord indica o valoare de 2,9 l/100 km. Față de Lexus, la Mercedes nu e deloc stresant să mergi în mod pur electric pentru că plaja în care se poate apăsa pedala de accelerație pentru ca motorul termic pe benzină să nu pornească este destul de mare. În plus, Mercedes a adus aici o inovație inteligentă, delimitând un punct pe pedala de accelerație până la care motorul termic nu pornește. Doar apăsând mai tare pedala peste acest punct se pune în mișcare și motorul pe benzină.

Prin comparație, pe același traseu urban, dieselul a avut nevoie de 10,9 l/100 km. Ce se întâmplă însă cu hibridul dacă bateria este încărcată doar 20%? În acest caz, mașina a mers mult mai puțin în E-Mode și modul Hibrid a intrat mult mai rapid în acțiune. Rezultatul: 11,6 l/100 km, puțin mai mare decât la diesel.

Așadar, pentru oraș, concluzia e clară. Pentru drumuri de 15-20 km, dacă plecați cu bateria încărcată de acasă sau de la servici, versiunea Plug-In Hybrid este viitorul chiar și în fața eficientului diesel.

Ce se întâmplă în afara orașului? Aici, modul electric nu mai joacă un rol atât de important pentru că vorbim de distanțe și viteze de deplasare net mai mari. Aici joacă un rol important managementul sistemului hibrid, care în cazul lui S 500 Plug-In Hybrid este cu adevărat revoluționar.

De exemplu, dacă introduci o destinație în sistemul de navigație Comand Online, sistemul hibrid gestionează singur resursele bateriei. La urcarea pantelor se utilizează energia bateriei pentru ca motorul electric să ajute motorul termic, iar la coborârea pantelor se recuperează energie. Mai există și un alt mod de economisire și mai inteligent. Senzorii radar măsoară distanța și diferența de viteză față de mașina din față transmițând un dublu impuls discret în pedala de accelerație pentru ca șoferul să ia piciorul din gaz. În acest caz, dacă mașina din față nu reduce viteza, S 500 Plug-In Hybrid intră în faza de ”sailing” și motorul termic se decuplează de transmisie  iar dacă mașina din față frânează, și Clasa S frânează și se recuperează energia din frânare. Pentru a nu deranja șoferul, dublul impuls în pedala de accelerație apare doar la viteze mai mari de 60 km/h.

Pornind cu bateria încărcată doar 50 % și utilizând modul Hybrid, S 500 Plug-In Hybrid a obținut un rezultat de 5,3 l/100 km pe traseul extraurban de  76 km care pleacă de la ieșirea din București și trece prin Balotești, Moara Vlăsiei, Gruiu, Siliștea Snagovului, Ciolpani și revine în București pe DN1.

Prin comparație, dieselul a avut nevoie de 6,5 l/100 km. Și nu am mers chiar încet, media orară fiind de 66 km/h, dar am respectat limitele de viteză de pe DN1 de 70 și respectiv 100 km/h cât și pe cele de 50 km/h prin comunele prin care am trecut.

Așadar, și pentru parcursul interurban concluzia e clară: Plug-In Hybridul este mai eficient și la drum lung.

Sigur, Plug-In Hybridul este net mai scump: 112.983 euro față de 92.330 euro pentru diesel. Sunt peste 20.000 de euro diferență. Însă Hybridul nu este doar mai eficient, ci și mai bine dotat și mai rafinat.

Dieselul V6 din S 350 BlueTec este unul dintre cele mai rafinate motoare diesel de pe piață, iar S-Class este probabil cea mai bine antifonată limuzină de lux din lume. Cuplul maxim de 620 Nm este disponibil încă de la 1.600 rpm și 80% din acesta este gata de acțiune încă de la turația de relanti.

S 350 BlueTec accelerează liniar și progresiv fără nici cel mai mic efort. Pentru un diesel este maximum ce ne-am putea dori.

Însă ansamblul hibrid din S 500 Plug-In Hybrid este pur și simplu mai rafinat iar cuplul motorului electric disponibil de la zero sprijină motorul termic și accelerarea este exact ca la un TGV. Forța de împingere este fenomenală și liniară ca la o propulsie pur electrică. Iar când se utilizează doar motorul electric senzația de liniște absolută se potrivește perfect cu pretențiile clasei de lux.

Nici chiar surplusul de masă de 240 kg în defavoarea hibridului (2.215 kg față de 1.975 kg la diesel) nu are vreo influență negativă în privința performanțelor dinamice. Doar în virajele rapide, spatele hibridului are o oarecare inerție din cauza bateriei grele de 180 kg amplasată în portbagaj în spatele scaunelor.

Însă acest lucru este doar marginal și apare doar la negocierea foarte rapidă a virajelor strânse. În schimb, singurul dezavantaj palpabil al Hybridului ar putea fi volumul portbagajului, mai mic cu 115 litri. Volumul portbagajului lui S 500 Plug-In Hybrid este de 390 litri față de 510 litri la S 350 BlueTec.

 

Verdict

Fără îndoială, S 500 Plug-In Hybrid este net mai eficient decât S 500 iar performanțele dinamice sunt apropiate. Surpriza este că S 500 Plug-In Hybrid este mai eficient și decât frugalul diesel S 350 BlueTec. Nu doar din acest motiv, ci și pentru că este mai bine echipat și mai rafinat, merită plătită diferența de preț de 20.500 euro pentru Plug-In Hybrid. Hybridul este mai ecologic, mai modern, într-un cuvânt este viitorul.

ModelS 500 Plug-In HybridS 350 BlueTec lung
MotorV6, bi-turboV6, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.9962.987
Putere maximă/turație (CP/rpm)333/5.250-6.000258/3.600
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)480/1.600-4.000620/1.600-2.400
Motor electric
Putere maximă (CP)116
Cuplu maxim (Nm)340
Putere maximă sistem hibrid (CP)442
Cuplu maxim sistem hibrid (Nm)650
Transmisieaut., 7 trepteaut., 7 trepte
L/l/h (mm)5.246/1.899/1.4945246/1899/1494
Ampatament (mm)3.1653165
Volum portbagaj (l)395510
Masă la gol (kg)2.2151.975
Viteză maximă (km/h)250250
Accelerație 0-100 km/h (s)5,26,8
Consum mediu (l/100 km)2,85,6
Emisii CO2 (g/km)62148
Autonomie electrică (km)33
Preț (euro cu TVA,RO)112.98392.330

Comentati?

Your email address will not be published.