Test comparativ Mercedes C 250 Cabrio vs BMW 420i Cabrio

Mercedes C 250 Cabrio vs BMW 420i Cabrio
,
2.2K 0

Noul Mercedes Clasa C Cabrio ridică nivelul de lux și confort la cote nemaiîntâlnite. Poate să îi facă față clasicul BMW Seria 4 Cabrio? În test noul Mercedes C 250 Cabrio vs BMW 420i Cabrio.

După dispariția lui CLK în 2009, la Mercedes s-a creat oarecare confuzie în privința sucesorului său. Denumirea CLK a dispărut dar nu a apărut o Clasa C Cabrio ci o Clasa E Cabrio și Coupe, care utilizau în fapt platforma Clasei C. De aceea, Clasa E Coupe și Cabrio au fost asimilate mai mult Clasei C decât Clasei E. Lucrurile s-au bulversat și mai mult când Mercedes a lansat și o Clasa C Coupe poziționată sub Clasa C limuzină când în mod normal coupe-urile sunt poziționate deasupra limuzinei. Cu lansarea noii Clasa C Cabrio, Mercedes pune capăt acestor confuzii. Clasa C Cabrio este construită pe platforma MFA utilizată și la Clasa C limuzină și coupe și lasă loc și pentru un viitor Clasa E Cabrio ce se va plasa între Clasa C și noua Clasa S Cabrio.

De partea cealaltă, BMW a avut o strategie mai clară. În 2007, coupe-ul și cabrioletul au fost separate de Seria 3 formând nou creata Seria 4. Cu această ocazie, BMW Seria 4 a renunțat la acoperișul textil al vechilor generații Seria 3 Cabrio în favoarea unui hardtop escamotabil, soluție utilizată și la ultima generație lansată în ianuarie 2014 la Las Vegas.

Deși Mercedes a promovat primul hardtopul escamotabil, nu l-a utilizat niciodată la cabrioletele cu 4 locuri, care au avut exclusiv acoperiș textil. Așadar, avem nu doar o înfruntare tradițională între rivalii BMW și Mercedes ci și o confruntare între două sisteme de acoperișuri de concepție diferită.

Acoperișul de tip hardtop amovibil de la BMW ocupă mai mult loc în portbagaj, iar mecanismul său sofisticat afectează modularitatea portbagajului chiar și când acoperișul este montat. BMW nu comunică decât volumul maxim al portbagajului, cu 10 litri mai mare decât la Mercedes. Însă, spre deosebire de Mercedes, bavarezii au venit cu o soluție ingenioasă. La orice cabriolet, ca să încarci bagaje, trebuie să capotezi mașina, să încarci portbagajul și apoi să o decapotezi la loc. Aceasta pentru că spațiul de sub capacul care protejează acoperișul de restul conținutului portbagajului este foarte mic. Noi am măsurat doar 25 cm la Mercedes și 27 cm la BMW. La BMW, prin apăsarea unui buton de pe  capacul portbagajului, întreg acoperișul pliat se ridică câțiva centimetri și permite încărcarea bagajelor.

Ambele modele oferă spațiu acceptabil pe bancheta din spate, cu un mic plus la genunchi pentru BMW, care dispune și de cotieră centrală și oferă o ședere mai confortabilă datorită unui unghi mai mare între șezut și banchetă și a unui șezut mai lung față de Mercedes. Mercedes are aceeași lățime interioară în spate dar nu are cotieră și spătarul este prea vertical. În schimb, Mercedes oferă un acces mai bun în spate, deschiderea ușii fiind mai largă, bancheta are spătarul mai bine profilat și este fracționabilă 50-50%, segmentele putând fi rabatate electric de la două butoane din portbagaj.

Mercedes C 250 Cabrio vs BMW 420i Cabrio (36)

Însă Mercedes este un adevărat lord în privința manierelor. Un motoraș îți aduce centura de siguranță la îndemână și nu mai trebuie să răsucești corpul ca la aruncarea discului. Mecanismul easy-entry al scaunului față e mai simplu ca la BMW, în sensul că nu mai trebuie să apeși niciun buton ci doar pur și simplu tragi de maneta de la spătar și scaunul pleacă cu totul înainte acționat electric pentru a facilita accesul în spate. Iar dacă ai cumpărat acest cabrio cu patru locuri ca să călătorească frecvent patru pasageri în mașină atunci e bine să cheltui 821 euro pe ingeniosul sistem AirCap. Prin apăsarea unui buton, un paravânt suplimentar se ridică din rama parbrizului, iar un deflector de vânt iese în afară din spatele scaunelor spate, astfel că pasagerii din spate sunt mult mai bine protejați de vânt decât în BMW. Dacă însă circulați doar doi în mașină, atunci e mai eficient să optați pentru deflectorul de vânt clasic care se montează în spatele locurilor din față, ce costă 351 euro la Mercedes și 367 euro la BMW și are o construcție similară.

Interioarele celor două modele sunt similare cu ale coupe-urile din care provin așa că nu sunt prea multe comentarii noi de făcut. În plus, regăsim doar butoanele specifice pentru un cabriolet, cu un plus de logică la Mercedes. Pe tunelul median se află clapeta pentru rabatat acoperișul, flancată de butonul pentru coborârea simultană a tuturor celor patru geamuri și de cel pentru acționarea sistemului AirCap. Tradițional la Mercedes, comenzile pentru reglajul electric la scaunele față se află pe ușă, lângă care se află cele trei butoane pentru încălzirea, ventilația scaunelor și sistemul Airscarf.

La BMW, butoanele pentru sistemul similar de încălzire a gâtului se află pe tunelul median lângă cel de rabatere a acoperișului. În testul de față, Mercedes a fost prezent cu sistemul multimedia Audio 20 CD de bază cu display de 7 inch echipat cu touchpad (131 euro, standard la Comand Online) și cu modulul de navigație Garmin (595 euro). Prin comparație, sistemul iDrive de la BMW este net superior atât ca rezoluție a ecranului cât și ca intuitivitate a comenzilor. În plus, displayul de la BMW arată mai premium și pare că este un ecran de iPhone prin claritatea și rezoluția superioară.

În general, BMW Seria 4 este puțin mai ușoară decât Mercedes Clasa C Coupe. Dar acest lucru nu este valabil în cazul cabrioletelor de față. Acoperișul rigid de la BMW îngreunează mașina, care cântărește 1.790 kg față de doar 1.665 kg la Mercedes. Paradoxal, masa mai mare a lui BMW nu se simte în viraje. Modelul bavarez este mai incisiv și d ela volan se simte mai ușor și cu un centru de greutate mai coborât deși teoretic, acoperișul rigid ridică centrul de greutate. În plus, în BMW se stă cu 2 cm mai jos și direcția se simte mai sportivă și cu un feedback superior.

Mercedes C 250 Cabrio vs BMW 420i Cabrio (38)

În schimb, în ceea ce privește dinamica longitudinbală, Mercedes este mai rapid atât datorită masei mai mici cât și datorită puterii și în special al cuplului mai mari.

Motorul turbo de 2 litri cu patru cilindri a lui Mercedes dezvoltă  o putere de 211 CP, cu 27 CP mai mult decât la BMW, și un cuplu maxim de 350 Nm, cu 80 Nm mai mare decât la BMW. Aici facem o paranteză. Comparația corectă între versiuni echivalente ar fi fost cea cu Mercedes C 200 care dezvoltă fix 184 CP și un cuplu maxim de 300 Nm și are un preț comparabil cu 420i Cabrio. Pe de altă parte, BMW nu are însă o versiune intermediară între 420i (184 CP) și 430i (252 CP) cum este C 250 plasat între C 200 (184 CP) și C 300 (245 CP).

Astfel, motorul lui Mercedes conferă accelerații și reprize mai bune ajutat mai ales de cuplul mai mare dar și de masa mai mică. Noua cutie automată cu 9 trepte de la Mercedes schimbă extrem de fluent și este foarte flexibilă grație unui plaje de demultiplicare foarte lungă între treapta întâi și a noua. În schimb, cunoscuta transmisie cu opt trepte de la BMW anticipează puțin mai bine la retrogradări, lucru ce se observă foarte clar la ieșirile din viraje.

BMW 420i Cabrio era în echiparea Luxury în timp ce Mercedes avea pachetul AMG și în plus jante de 19 inch față de cele de 18 inch care vin standard cu pachetul AMG. Ambele modele dispun de tren de rulare adaptiv cu patru moduri de reglaj la BMW (Eco, Comfort, Sport și Sport+) și cinci moduri la Mercedes (Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual) pentru reglajul răspunsului cutiei, motorului și direcției dar niciunul dintre modele nu avea suspensie adaptivă – clasică la BMW și pneumatică la Mercedes. BMW oferă un compromis ceva mai bun pentru confort pentru că jantele mari de 19 inch cu pneuri cu talon îngust de la Mercedes afectează confortul pe drumuri cariate. Pe asfalt bun, suspensia lui Mercedes se simte ceva mai moale.

Surprinzător, cele două motoare turbo nu sunt prea băutoare, în ciuda maselor destul de mari și a performanțelor dinamice bune: 9 l/100 km pentru BMW și 9,2 l/100 km pentru Mercedes.

Accesul în lumea cabrioletelor premium de clasă medie nu e ieftin. BMW 420i, cel mai ieftin Seria 4 cabrio, începe la 45.120 euro. Un C 200 similar ca putere începe la 45.810 euro (la Mercedes există chiar un C Cabrio cu motor de 1.6 litri turbo/156 CP la 43.890 euro) dar C 250 începe de la 50.850 euro care spre deosebire de BMW include standard cutia automată și farurile cu LED, opționale la BMW. În rest, opțiunile sunt cam aceleași și o mașină configurată mai luxos dar nu de top ajunge sau chiar sare de 60.000 euro.

Mercedes C 250 Cabrio vs BMW 420i Cabrio (68)

Verdict

Mercedes C 250 Cabrio este mai luxos, mai extravagant și oferă protecție mai bună la vânt când sunt patru pasageri în mașină. BMW 420i Cabrio este mai sportiv în ciuda masei mai mari datorată hardtopului rigid. BMW are un sistem multimedia mai bun și un sistem ingenios de încărcare a portbagajului. Mercedes are un motor mai potent și este mai rapid în linie dreaptă.

DATE TEHNICEBMWMercedes
Model420i CabrioC 250 Cabrio
Motor/nr.cilindriL4, turboL4, turbo
Cilindree (cmc)1.9981.991
Putere maximă/turație (CP/rpm)184/5.000211/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)270/1.350-4.600350/1.200-4.000
Transmisiespatespate
Cutie de vitezeautomată, 8 trepteautomată, 9 trepte
L/l/h (mm)4.638/1.825/1.3844.686/1.810/1.409
Ampatament (mm)2.8102.840
Diametru de bracaj (m)11,3011,22
Tip pneuriContinental Sport ContactPirelli P Zero
Dimensiuni pneuri225/45 R18225/40 R19 - 255/35 R19
Masă la gol (kg)1.7901.665
Volum portbagaj (l)nc.-370285-360
Accelerație 0-100 km/h (s)8,46,9
Viteză maximă (km/h)230244
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km)7,6/4,8/5,87,8/5,2/6,2
Emisii CO2 (g/km)136140
Volum rezervor (l)6050
Preț (euro cu TVA)45.12050.850

Comentati?

Your email address will not be published.