Test comparativ Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring xDrive
, / 1126 0
Test comparativ

Test comparativ Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring xDrive

SHARE
Home Mercedes-Benz C-Class Test comparativ Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring xDrive

E complicat pentru un burlac să scrie despre automobile de familie, dar poate că fix această neconcordanţă îl avantajează în analizarea unor aspecte. În plină febră a MPV-urile sau a crossover-elor, personal apreciez automobilele break. În testul de faţă punem spate în spate două modele premium, care au devenit din ce în ce mai capabile în ultimii ani: Mercedes-Benz C 220d T-Model vs. BMW 320d Touring xDrive.

În mod normal acesta ar fi trebuit să fie un test în trei, în care până nu cu mult timp în urmă s-ar fi impus Audi A4 Avant. Asta pentru că au fost vremuri în care Audi, un specialist al modelelor break, era complicat de bătut pe acest teritoriu. Dar ultimii ani au condus la o atenţie sporită acordată acestei nişe atât la Stuttgart, dar şi la Munchen. În momentul de faţă ambele se pot lua serios de gât cu Audi, ba chiar să îl dovedească în luptă, aşa că noi am dorit să aflăm care este automobilul care poate intra definitiv în visele familiştilor.

Mercedes-Benz Clasa C T-Model profită din plin de succesul de care s-a bucurat noua generaţie (S205), lansată în primăvara lui 2014, în timp ce BMW Seria 3 Touring abia ce a trecut printr-un proces de restilizare şi împrospătare. Încă de la prima impresie avem două abordări diferite. Clasa C este beneficiarul unui design fluid, cu linii nobile, care îi conferă eleganța specifică unui Mercedes-Benz chiar dacă în cazul de față vorbim de o caroserie break.

Seria 3 are o alură atletică, mai pragmatică; dar nu o spun în sens negativ, ba din contra! Te uiți la profilul junelui bavarez şi-ţi dai seama că aşa trebuie optimizate volumele unui automobil, atunci când fişa postului cere un portbagaj de break. Sigur, cum designul este fix o chestiune relativă, sunt ferm convins că pentru foarte mulţi, tuşele Clasei C sunt cele corecte. Oricum ai privi, ambele modele au personalitate şi sunt o dovadă în plus că break-urile nu mai sunt de mult doar compromisuri de design.

La interior dăm iarăşi peste gândiri diferite. Aici, parcă mai mult ca oricând în ultimul timp, se sesizează catalogarea clasică: domnul serios vs. sportiv. Adică Mercedes-Benz vs. BMW.

Sistemul iDrive de la BMW este mai intuitiv la navigarea prin meniuri și ergonomia este mai bună chiar dacă, paradoxal, la BMW întâlnim mai multe butoane. Displayul sistemului iDrive de la BMW dispune și de o rezoluție superioară. Cei care nu au mai avut un Mercedes trebuie să se obișnuiască cu schimbătorul cutiei automate plasat în dreapta pe coloana volanului și cu comanda ștergătoarelor pe levierul din stânga al volanului.

Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring comparison (51)

În ceea ce privește calitatea percepută, Mercedes C 220 d T-Model oferă o ambianță interioară mai nobilă și o calitate mai bună în detaliu, dar diferențele nu sunt semnificative. Consola centrală de la Mercedes îmbrăcată în plastic negru piano lucios este mai elegantă decât cea de la BMW la care domină plasticul negru.

La scaune este greu să facem o comparație directă deoarece cele două modele aveau echipări diferite. Mercedes avea scaunele standard în timp ce BMW era echipat cu pachetul M, care include scaunele sport cu un excelent suport lateral și cu reglaj al lungimii șezutului.

Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring comparison (3)

Testul pasagerilor din spate

Dar, fiindcă vorbim despre modele de familie, testul banchetei contează mult. De la deschiderea portierei se observă un acces mai facil în Clasa C. În Seria 3 cobori puţin, iar tocmai acest artificiu conduce la o poziţie surprinzător de bună pe banchetă. Mercedes-Benz oferă ceva mai mult spaţiu la genunchi, parte din merit revenindu-le celor 30 mm în plus ai ampatamentului. În Seria 3 în schimb, unghiul de îndoire a piciorului la genunchi este diferit, iar pentru membrele unui individ de 180 cm asta se traduce printr-o poziţie uşor mai confortabilă. De asemenea, șezutul banchetei din BMW este mai lung.

Portbagajele par a fi trase la xerox, diferenţa volumului util fiind de doar 5 litri în favoarea BMW (Mercedes-Benz are 490). În vreme ce gura de încărcare pare mai avantajoasă în cazul modelului cu stea, bavarezul recuperează atunci când vine vorba de sistemele auxiliare de organizare a încărcăturii, fiind disponibil un braţ telescopic modulabil, prevăzut şi cu centuri de ancorare (Mercedes-Benz oferă, în schimb, cutii pliabile, pe care e bine să le ai la îndemână în anumite situaţii). Ambele modele au sub podeaua portbagajului compartimente suplimentare de depozitare, ambele au rulori ˝inteligente˝, ce pot urca pe montanţii spate pentru a facilita accesul în portbagaj.

În cazul modelului testat, Mercedes C 220 d T-Model oferă chiar un sistem electric de rabatare a banchetei, operaţiune ce se face elegant, de la un buton. Şi unul şi altul au banchete fracţionabile 40/20/40, care după rabatare asigură o suprafaţă de depozitare plană, iar volumele utile astfel obţinute sunt de 1.500 litri în cazul BMW şi cu 10 mai mulţi în cazul lui C-Class. Dacă suntem în zona spatelui, aş pomeni acum despre sistemele de asistare la parcare. Doar BMW era echipat cu cameră, dar avantajele au fost de necontestat, aşa că e bine să fie bifată şi această opţiune. La ambele modele.

Tăticul sportiv sau tăticul responsabil?

Cifrele seci şi fişa tehnică citită pe sărite, ar spune că cilindreea de 2,2 litri şi puntea motoare spate îl avantajează pe Mercedes-Benz, în timp ce xDrive-ul îl face pe BMW să se creadă mai… Audi. Asta pentru că la începutul testului am amintit despre Audi A4 Avant, un model care stabilise un tipar excelent. Break, premium, sistem de tracţiune integrală (personal consider că un Audi Avant fără quattro nu prea îşi are rostul), toate aceste ˝piese de Lego˝ făceau ca break-ul să fie, de multe ori, mult mai maşină de familie decât un crossover. Pentru că reţeta Audi s-a dovedit redutabilă în timp, atât Mercedes-Benz cât şi BMW au investit mult în sisteme de tracţiune integrală performante. În cazul nostru, sistemul 4MATIC pentru Mercedes-Benz ar fi însemnat o cheltuială suplimentară de puţin peste 5.000 de euro (pentru că ar fi venit la pachet şi cu upgrade-ul de la transmisia manuală oferită standard, la cea automată cu 7 trepte). Oricum însă, prețurile celor două modele sunt comparabile dacă luăm în calcul tracțiunea integrală la ambele modele.

Problema este că motorul lui Mercedes-Benz dezvoltă doar 170 CP şi este şi mai gălăgios decât noua motorizare BMW de 2 litri şi 190 CP (apărută în configuratorul Seriei 3 după facelift). Ba chiar este sesizabilă chiar şi o uşoară diferenţă de vivacitate, în ciuda cuplului motor similar, de 400 Nm. Iar faptul că în talon sunt trecuţi 2.143 cmc implică automat şi alte costuri cu impozitele.

Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring comparison (21)

Transmisiile automate sunt de preferat în cazul unui astfel de model, iar cea din echiparea BMW-ului nu vine doar cu o treaptă în plus ci şi cu o viteză de reacţie mai bună, un detaliu de sportivitate. Trenurile de rulare adaptive permit setări care să mulţumească pe toată lumea, de la un mofturos pentru comfort, până la un tătic ce regretă anii în care-şi cumpăra maşini cu mai puţine portiere.

Trenurile de rulare adaptive standard permit reglajul răspunsul motorului, cutiei și direcției și contra unei sume cu puțin peste 1.000 de euro se poate regla și tăria suspensiei. Spre deosebire de BMW, Mercedes are o opțiune unică în acest segment pentru suspensia pneumatică care ridică confortul la rang de artă. Din păcate, este o opțiune scumpă nu pentru prețul în sine care este de 1.476 euro ci pentru faptul că nu se oferă decât în combinație cu pachetele Exclusive sau Avantgarde.

Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring comparison (20)

Dar dacă ne raportăm la modurile Sport, BMW joacă într-o ligă ce i se potriveşte mănuşă, este mai capabil de pusee de adrenalină, având şi o setare a sistemului de direcţie ce oferă un feedback mai bun (asta chiar şi dacă noile reglaje adoptate de BMW pentru direcţiile modelelor sale sunt, uneori, complicat de înţeles).

Clasa C T-Modell rămâne un domn la costum, care păşeşte elegant, pentru a-şi păstra pantofii curaţi. Dacă ai fi pus în faţa unui stil de viaţă în care ţi-ai dori maximizarea confortului deplasărilor lungi, e bine să ţii cheia înstelată în buzunar, însă dacă poţi negocia cu soţia achiziţionarea unui model care ştie să fie şi ceva mai rebel, virează către adversar. Totuși, și Mercedes a câștigat mult în agilitate o dată cu noua platformă MRA care a renunța la suspensia față de tip McPherson în favoarea unei cu patru brațe care decuplează direcția de amortizare.

Mercedes C 220 d T-Model vs BMW 320 d Touring comparison (30)

Oricum ar fi, alegerea n-ar putea altfel decât câştigătoare, iar ipoteza de la care am plecat, aceea că Audi ar avea de tremurat în faţa oricăruia dintre protagoniştii noştri, se dovedeşte justificată. Şi, poate că mai important decât duelul, rămâne faptul că nu e greu deloc de înţeles de ce nu e neapărat necesar un crossover, când te poţi organiza şi cu un break. Ba mai distractiv, chiar.

Foto: Bogdan Paraschiv

Verdict

Pentru cine cumpără un break pentru ceea ce este el, adică o mașină practică pentru călătorii lungi în care confortul este primordial, C-Class T-Model este alegerea ideală. Din punctul de vedere al sportivității, BMW este o alegere mai incitantă, mai ales că motorul său este mai vivace și cutia automată mai rapidă.

Date tehniceMercedes-BenzBMW
ModelC 220 d T-Model320d xDrive
Motor/nr. CilindriL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.1431.995
Putere max./turație (CP/rpm)170/3.000-4.200190/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/1.400-2.800400/1.750-2.500
Transmisiespateintegrală
Cutie de vitezeautomată, 7 trepteautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)4.702/1.810/1.4574.633/1.811/1.434
Ampatament2.8402.810
Diametru de bracaj (m)11,211,7
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1.595/5751.605/575
Volum portbagaj (l)490/1.510495/1.500
Accelerație 0-100 km/h (s)7,67,6
Viteză maximă (km/h)229222
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km)5,3/3,8/4,45,4/4/4,5
Normă poluare/Emisii CO2 (g/km)Euro 6/114Euro 6/119
Preț (euro cu TVA)44.48544.423

Comentati?

Your email address will not be published.