Roadstere diesel la test: Mercedes SLC 250 d vs. Audi TT 2.0 TDI Ultra

,
1.5K 0

Roadster-ul diesel: consum minim, prestigiu maxim și o amprentă rafinată a caracterului sportiv. Aceasta este rețeta pentru Audi TT Roadster 2.0 TDI și Mercedes SLC 250 d, mașini care nu-și pot arăta toate calitățile – din motive diferite. PRIMUL TEST realizat de auto-motor-und-sport.de.

Calitatea este deja un parametru foarte complex. De exemplu, un motor mare nu face de unul singur o mașină bună și viceversa. Să ziem: nu doar piesele contează, ci întregul pachet trebuie să se potrivească acestor piese care funcționează laolaltă, iar Mercedes SLC ilustrează acest lucru într-un mod splendid – din orice punct de vedere.

Pentru că motorul diesel de 2.1 litri – realizat în cadrul companiei, fără a fi furnizat de Renault – este practic făcut pentru acest roadster elegant. Cu al său cuplu robust, se potrivește perfect, dominat mai degrabă de supremație decât de ambiție. Rezultatul reprezintă o armonie între dezvoltarea puterii și manevrabilitate, care poate fi catalogat drept farmec. Până acum, vești bune. Vestea rea: din nefericire – din punctul de vedere al Mercedes-ului – trebuie să înțelegem calitatea în contextul sportiv și, sub nicio formă, aceasta nu este o mașină sport pur-sânge.

2.0 TDI este vioara a doua la TT

Pentru Audi TT, se aplică aceleași condiții, dar acestea sunt destul de diferite. La ora actuală, arată ca un roadster dintr-un album foto: cu schimbătorul manual însă, acoperișul textil în locul celui metalic, este mai compact ca SLC-ul, mai direct pe drum și, în consecință, semnificativ mai energic în implementarea și executarea comenzilor la condus. Dar spre deosebire de Mercedes, este clar că motorul TDI de la Audi  este vioara a doua.

mercedes-slc-audi-tt-14

Cu siguranță, diesel-ul de doi litri nu este deloc neplăcut, pentru că urcă decent în ture, împinge bine și este un pic mai entuziast decât unitatea 250 d. Însă limitele dinamicii transversale se accentuează cu motorul de 184 CP și 380 Nm.

Dar înainte să intrăm în detalii și să vedem de ce mașina mai puțin echilibrată este mai bună în cadrul testului în cele din urmă, trebuie să clarificăm câteva lucruri de bază în privința acestei  clase încă tinere și speciale. Legătura dintre roadster și motorul diesel nu e nimic atlceva decât încercarea de a oferi rațiune și plăcere – două atribute care sunt excluse de la bun început.

Regretul: satisfacția unui consum redus este, în opinia noastră, niciodată suficientă pentru a compensa dezavantajele. Mă refer la lucruri cum ar fi acustica încăpățânată sau turațiile, care sunt evident mai reduse decât la marea majoritatea motoarelor turbo-diesel.

Mercedes SLC 250 d cu un cuplu mai mare ca un M2

De această dată, întrebarea nu este dacă este cineva dispus să facă un compromis. Iar în cazul Mercedes-ului SLC 250 d, pare să fie mai tolerabil. 500 Nm apar în cartea sa de identitate. Asta înseamnă un cuplu mai mare ca la un BMW M2. Ei bine, există o forță de împingere, dar SLC-ul nu se ridică nicioată la nivelul sugerat de cifre.

mercedes-slc-audi-tt-18

Totuși, un cuplu cu 120 Nm mai mic la Audi nu trebuie ignorant, pentru că afectează atât performanța în sprint, cât și flexibilitatea, ceea ce este sinonim cu faptul că puterea oferită de Mercedes cu a sa transmisie automată cu nouă trepte are reprize mai scurte ca la TT, a cărui transmisie are doar șase rapoarte.

Faptul că duelul este încă foarte strâns trebuie pus în seama greutății. TT Roadster 2.0 TDI cântărește 1.432 de kilograme în carul testului, iar Mercedes-ul duce acul cântarului la 1.652 de kilograme – iar acest handicap este, evident, în detrimentul modelului SLC 250 d. În sprint, este legat de el ca un ghips pe puntea din spate, în slalom se aliază cu ESP-ul pentru a face echipă împotriva agilității, iar pe drumuri de țară își face simțită prezența în permanență.

mercedes-slc-audi-tt-8

Privit separat, Mercedes SLC 250 d nu este sub nicio formă o mașină plictisitoare, ci una care aleargă după o impresie generală sportivă. Amortizoarele adaptive care, în combinație cu un confort extrem de plăcut pe care îl asigură, construiesc proporțiile sportive la un preț extraordinar de mic. Ceea ce încurcă este prezența TT-ului, mult superior în ceea ce privește manevrabilitatea. Dinamica la rulare diferă în mod dramatic.

În cele din urmă, cea mai mare problemă este una fundamentală, faptul că cerințele unui circuit și caracteristicile unui motor diesel sunt, de fapt, diametral opuse. Un tur rapid de circuit necesită echipament pe măsură. Acest lucru înseamnă că faci mereu mișcări la limita suportată de roți, de frâne, dar și la limita motorului. Acum un diesel mai degrabă apasă decât se rotește, așa că te afli mereu la unul dintre capetele benzii de cuplu. Însă o performanță relaxantă nu ne-a oprit să fim rapizi în viraje. Iar Audi face asta într-o manieră impesionantă. Fără ezitare.

Duelul șanselor

Electronica nu scapă niciodată Mercedes-ul din vedere. ESP-ul nu ratează nimic, cu fiecare șansă dată de direcție, senzorii săi intră în joc, iar la cea mai amplă mișcare a direcției, intervine și mai panicat. Totul merge atât de departe încât frânele sport opționale se încing foarte tare după o tură și jumătate, înainte să intervină semnalul sonor foarte puternic.

Așadar, în cele din urmă, este un duel al șanselor. TT este mai mult decât motorul său TDI, SLC de asemenea, mai puțin, pentru că electronica îi taie aripile. Niciuna nu este o veritabilă mașină sport, dar Audi funcționează mai armonios.

mercedes-slc-audi-tt-22

Concluzie

Problema acestor două mașini nu este combinația motor diesel – roadster. TT ar necesita mai mult aplomb, un motor mai puternic, unul cum ar fi Bi-TDI cu 240 CP. În cazul SLC-ului, soluția este și mai aproape de realitate. Are putere și dă și semne de agilitate grație formatului cu tracțiune spate, dar are nevoie să scape de sub tutela ESP-ului paranoic.

Sursă: auto-motor-und-sport.de

Date tehnice
Audi TT Roadster 2.0 TDI Mercedes SLC 250 d
Prețul de bază 39.550 € 43.524 €
Lungime x Lățime x Înălțime 4177 x 1832 x 1355 mm 4134 x 1817 x 1301 mm
Volum portbagaj 280 L 180 L
Motor 1968 cm³ / 4 cilindri 2143 cm³ / 4 cilindri
Putere/Cuplu 135 kW / 184 PS (380 Nm) 150 kW / 204 PS (500 Nm)
Viteză maximă 237 km/h 245 km/h
Accelerație 0-100 km/h 7,3 s 6,6 s
Consum 4,7 L/100 km 4,4 L/100 km
Consum în test 8,1 L/100 km 8,1 L/100 km

Comentati?

Your email address will not be published.