Revanşa 2015 pentru Mercedes-AMG
, / 2195 0
DTM - Norisring 2015: Revenire spectaculoasă pentru Mercedes-AMG

Revanşa 2015 pentru Mercedes-AMG

SHARE
Home AMG C 63 AMG Revanşa 2015 pentru Mercedes-AMG

După un început de sezon destul de anevoios pentru echipele ce concurează cu modele Mercedes-AMG, etapa dublă de la Norisring a adus soarele şi pe străzile din Stuttgart. Sâmbătă a fost ziua tinerei speranţe Pascal Wehrlein, iar duminică a experimentatului canadian Robert Wickens. Să fie acesta duşul rece de care avea nevoie Mercedes-AMG?

Norisring este un circuit pe care cei de la Audi se simt confortabil, jucând oarecum acasă. Ţinând cont de cum se desfăşurase sezonul până acum, şi putem să spunem fără teama că am greşi că a fost la cheremul lui Audi, BMW şi Mercedes-AMG veneau cu genunchii tremurând la Nuremberg. Aparent, pentru că socotelile hârtiei au fost bulversate de o sesiune de calificare foarte bună pentru Mercedes-AMG. Aceştia au avut în Christian Vietoris salvatorul sezonului de până acum, cu un pole position obţinut la mustaţă în faţa lui Gary Paffett. Audi s-a poziţionat pe trei, prin Jamie Green, în timp ce onoarea BMW a fost salvată de simpaticul brazilian Augusto Farfus. Audi prefigura un potenţial insucces la Norisring încă din calificări, când jumătate dintre maşinile sale închideau grila, obţinând cei mai slabi patru timpi ai sesiunii de calificare.

DTM 2015 - Norisring - MercedesBlog (015)

Cursa I, de sâmbătă, a debutat după o scurtă ploaie care i-a băgat în şedinţă pe ingineri. Duşul inopinat a trimis parte din piloţi pe slick-uri la start, iar parte pe anvelope de ploaie. Aici intră în scenă Pascal Wehrlein şi mai ales inspiraţia inginerului său de cursă. Pilotul Mercedes-AMG a şi recunoscut după terminarea cursei că strategia a fost în totalitate meritul omului din boxă. Deşi nu a avut cel mai bun start, iar primele ture alergate pe un asfalt umed au fost mai mult o încercare de a ţine automobilul pe drum, pe măsură ce suprafaţa de rulare se zvânta, Wehrlein şi ceilalţi piloţi care au fost suficient de inspiraţi să rişte (printre care campionul Marco Wittmann şi liderul provizoriu din 2015, Jamie Green) începeau să culegă roade.

Motorsports: DTM race Norisringring

Cam la treimea cursei s-a intrat la boxe pentru a se trece pe slick-uri, iar cei mai câştigaţi au fost cei care porniseră pe anvelope pentru uscat încă de la început. Pascal Wehrlein a scăpat, rând pe rând, de Robert Wickens, Gary Paffett (între cei doi se consumase deja un duel frumos cu doar câteva tururi în urmă), dar şi de Christian Vietoris. S-au alergat în total 46 de tururi, iar tânărul Pascal a dovedit o tărie de caracter tipică marilor campioni, şi-a păstrat concentrarea şi a trecut primul linia de sosire. O mare bulă de oxigen pentru Mercedes-AMG. Mai mult, podiumul a fost completat tot de ˝steluţe˝ cu Wickens şi Paffett posesori de sticle de şampanie.

DTM 2015 - Norisring - MercedesBlog (011)

A fost o cursă dezamăgitoare pentru Audi, singurul merit venindu-i tot lui Jamie Green care şi-a respectat blazonul şi a încheiat pe locul al şaptelea (sigur, pedigree-ul său nu îl recomandă ca pe un pilot de locul 7 dar, îl îndreptăţeşte să fie considerat cel mai efucient pilot Audi în sezonul 2015). BMW a contat puţin, prea puţin pentru un constructor care a dat campionul DTM în sezonul anterior. Doar Bruno Spengler a avut o tresărire de orgoliu şi s-a zbătut până pe poziţia a cincea la final.

Una peste alta, prima cursă de la Norisring a dat sare şi piper campionatului. I-a scuturat puţin pe cei de la Audi, aflaţi pe cai mari după primele patru etape alergate şi le-a dat ceva încredere în potenţialul lor celor de la Mercedes-AMG. Doar BMW a păstrat tendinţa 2015 – una mediocră, din păcate…

DTM 2015 - Norisring - MercedesBlog (005)

 

Duminică, tot stele

Ziua de duminică şi cea de-a doua cursă de pe Norisring păreau să se plaseze în zodia lui Bruno Spengler. Canadianul a revitalizat boxele BMW şi a obţinut un pole position la care, poate că nici măcar cei mai înfocaţi fani ai bavarezilor n-ar mai fi sperat. Aşa se face că steagurile cu frunza de arţar au prins brusc viaţă şi sperau la o victorie, o nouă surpriză, precum în cursa de sâmbătă, când Mercedes-AMG a apărut parcă de nicăieri.

Spengler a pornit bine în cursă şi s-a instalat la conducere. Doar că piloţii Mercedes-AMG Robert Wickens şi Christian Vietoris profitau de week-end-ul bun şi puneau presiune pe canadianul de la BMW. Turul fatidic a fost cel cu numărul 13, când Bruno, campion DTM în 2012, a fost depăşit de nu mai puţin de patru piloţi – Wickens, Vietoris, Lucas Auer (Mercedes-AMG) şi de Mattias Ekstrom (Audi).

DTM 2015 - Norisring - MercedesBlog (024)

Partea bună era că fanii canadieni nu trebuiau să lase steagurile jos, tot unul de-al lor, Wickens, preluând frâiele şi dictând ritmul. Iar Robert, după cursa frumoasă de sâmbătă, în care a terminat pe doi, a mers fără greşeală spre o nouă victorie în carieră. Vietoris a ţinut aproape şi a terminat cursa pe doi, o dublă Mercedes-AMG care sigur a condus către prime frumoase pentru cei care se ocupă de programul DTM la Stuttgart. O bătălie frumoasă, între piloţi cu experienţă deosebită în DTM, campioni, s-a dat între Mattias Ekstrom şi Bruno Spengler. Canadianul a scos toate armele din joben şi a reuşit să treacă de suedez. Pentru primul podium BMW în sezonul 2015. O afirmaţie care ar fi putut trece drept hazardată la început de an dar, care, după şase etape reflectă tristul adevăr.

DTM 2015 - Norisring - MercedesBlog (012)

Jamie Green a încheiat un weekend departe de a fi bun, în afara punctelor. De unde domina autoritar clasamentul general, etapa proastă pentru Audi a însemnat şi o strângere a situaţiei în clasamentul general. Marea întrebare după acest weekend este dacă Audi a avut o simplă cădere sau dacă cei de la Mercedes-Benz s-au trezit în al doisprezecelea ceas şi au început să forţeze. Cumva, în privinţa celor de la BMW nu sunt întrebări. Iar asta nu este deloc bine pentru spectacolul din DTM…

 

Clasament general DTM 2015

1. Jamie Green (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Rosberg: 81 puncte

2. Mattias Ekstrom (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Abt Sportline: 70 puncte

3. Pascal Wehrlein (Mercedes-AMG C 63 DTM) – gooix/Original-Teile Mercedes-AMG: 67 puncte

4. Edoardo Mortara (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Abt Sportline: 58 puncte

5. Robert Wickens (Mercedes-AMG C 63 DTM) – SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG: 57 puncte

6. Christian Vietoris (Mercedes-AMG C 63 AMG) – gooix/Original-Teile Mercedes-AMG: 36 puncte

7. Gary Paffett (Mercedes-AMG C 63 AMG) – EURONICS/BWT Mercedes-AMG: 36 puncte

8. Miguel Molina (Audi RS5 DTM) – Audi Sport Team Abt Sportline: 27 puncte

9. Bruno Spengler (BMW M4 DTM) – BMW Team MTEK: 27 puncte

10. Paul di Resta (Mercedes-AMG C 63 DTM): SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG: 23 puncte

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.