Moștenirea familiei SL. Test cu Mercedes SL 400 facelift
, / 371 0

Moștenirea familiei SL. Test cu Mercedes SL 400 facelift

SHARE
Home Mercedes-Benz SL-Class Moștenirea familiei SL. Test cu Mercedes SL 400 facelift

SL, un acronim ce a făcut istorie. Prin folosirea extensivă a aluminiului și trecerea la motoare mai mici și mai eficiente cu supraalimentare bi-turbo, Mercedes vrea să dea o nouă semnificație acestui nume. Testăm roadster-ul modernizat în versiunea SL 400 cu 367 CP. Foto: Bogdan Paraschiv

2016 este dedicat mașinilor de vis de la Mercedes, programul de lansări al casei germane fiind unul deosebit de aglomerat. Nu mai puțin de 10 modele noi sau modernizate vor fi dezvăluite până la finele lui 2016, cu SL facelift jucînd un rol pivotal, alături de SLC, S-Class Cabrio și C-Class Cabrio.

La patru ani de la lansare, SL primește câteva retușuri binevenite de design. Partea frontală este cu totul nouă, SL-ul purtînd acum grila diamant tipică Mercedes, două nervuri suplimentare pe capota motorului și faruri LED Intelligent oferite standard, acestea din urmă fiind mai înguste și poziționate mai aproape de steluța norocoasă în trei colțuri. În partea din spate, modificările sunt mult mai discrete: o bară redesenată și stopuri cu tehnologie LED ce emit o lumină cu intensitate mai mare.

mercedes-sl-400-12

La interior, Mercedes a pregătit un asalt de gadget-uri noi: cea mai recentă iterație a sistemului Comand cu display de 7 inch și compatibilitate cu standardele Apple CarPlay și Android Auto, conexiune la internet și comenzi vocale oferite opțional. Instrumentele de bord au și ele fost redesenate, consola centrală integrând acum un ceas analog mai mare și două porturi USB, ca dotare standard. Ecranul multimedia are capacitatea de a prezenta date dinamice în privința rulării: accelerația longitudinală și laterală (redată sub forma unui grafic al forței gravitaționale) sau cuplul și puterea dezvoltate.

mercedes-sl-400-33

Încă o dotare nouă este “Driving Assistance package Plus”, pe bază de camere stereo. Acest pachet include funcțiile Active Blind Spot Assist, Pre-Safe Plus, Distance Pilot DISTRONIC și Steering Pilot, care oferă asistență șoferului în menținerea unei distanțe sigure față de vehiculul din față și menținerea benzii de circulație. Ca dotare standard, SL vine cu sistemul Active Brake Assist, care reduce riscul coliziunilor față-spate prin intermediul frânării automate.

mercedes-sl-400-41

Șoferul nu mai este nevoit să suporte nici presiunea unui trafic aglomerat în zilele cu șanse de precipitații, pentru că acoperișul rigid poate să dispară acum în portbagaj inclusiv în mers, la viteze de până la 40 km/h.

Poziția la condus este foarte confortabilă și oferă multe opțiuni de reglare. Vizibilitatea este, de asemenea, surprinzător de bună, fie că acoperișul este deschis sau coborât, deflectorul de vânt care se ridică la apăsarea unui buton obstrucționînd vederea în spate doar atunci când este ridicat. În ceea ce privește caracterul practic, SL este de-a dreptul impresionant. Deși este un roadster pur sânge cu două locuri, acesta oferă un portabgaj de 485 de litri, lat și adânc. Atunci când acoperișul este coborât, spațiul pentru bagaje se reduce până la 345 de litri, dar pentru o încărcare mai facilă, segmentele plafonului se ridică automat cu 25 de grade, atunci când capacul portbagajului este deschis.

Cu plafonul său rigid, cu deflectorul de vânt acționat electric și cu sistemul de încălzire a zonei cervicale Air Scarf (660 euro), SL se descurcă admirabil și într-o zi rece, cu vânt puternic. Deși nu tocmai nouă, funcția Magic Sky View (3.060 euro) continuă să câștige puncte pentru impresia artistică. Acoperișul panoramic își poate modifica nivelul de transparență de la o nuanță mai închisă de albastru la una mai deschisă și invers, în doar câteva miimi de secundă. Difuzarea luminii prin acoperișul mare din sticlă poate fi reglată electronic la atingerea unui buton. Pasagerii se pot bucura de o vedere mai bună a cerului și de o atmosferă interioară luminoasă, primitoare.

Din punct de vedere al motorizării, SL 400 facelift primește noul și economicul V6 bi-turbo de 3 litri, capabil să dezvolte 367 CP, marcînd astfel o creștere de 61 CP față de vechiul model. Noul motor surprinde prin sunetul viguros al evacuării, evident preparată din punct de vedere acustic. Chiar dacă are o cilindree mult mai mică decât generația anterioară, noul motor compensează prin cuplul motor, care a crescut cu 10 Nm, până la 500 Nm, și împinge cele 1,7 tone ale roadsterului cu două locuri cu respectul cuvenit. Coloana sonoră este și ea una savuroasă: apasă butonul de pornire și motorul V6 erupe cu un lătrat scurt, apoi zgomotul se fărâmițează într-un ralanti abia perceptibil, devenind apoi docil, treptat, până la o huruială guturală atunci când accelerează – poate un pic prea ofensiv, de fapt. Puterea este expediată doar către roțile din spate, sprintul de la 0 la 100 km/h fiind realizat în 4,9 secunde. Prezența noii cutii automate cu nouă trepte face înaintarea și mai ușoară, cu schimburi armonioase și precise.

sl-400-curve-tilting-300x200Mașina de test a fost dotată cu suspensia Active Body Control (3.540 euro), care garantează o rulare relaxantă și un confort suprem. Inedită este și noua funcție Curve Tilt de la Mercedes S-Class Coupe, care înclină mașina în viraje pentru a reduce forțele g. Funcția de înclinare în viraje poate fi setată prin intermediul sistemului Dynamic Select (modul Curve) și aplică un unghi de maximum 2,65 de grade în intervalul de viteză dintre 15 și 180 km/h, cu ajutorul camerelor de la bord, care detectează următoarele viraje, reducînd astfel semnificativ efectele accelerației laterale imprimate asupra pasagerilor mașinii. În principiu, funcția de Curve Tilt poate ridica în mod activ arcurile suspensiei la exteriorul curbei și le poate coborî la interiorul acesteia. Este aceeași senzație pe care o aveți atunci când vă deplasați în viraje cu o motocicletă, ceea ce înseamnă un confort mai bun, pentru că forțele laterale reduse echivalează cu alunecarea redusă în scaun. Încă o dotare inteligentă este controlul automat al înălțimii la rulare, care poate fi coborâtă cu 13 mm la viteze mari sau, invers, poate fi ridicată cu 50 mm, pentru ca mașina să poată dribla condițiile unui drum greu.

mercedes-sl-400-43

Modurile Dynamic Select ale transmisiei, în tandem cu suspensia ABC, includ și un mod suplimentar, Curve (CV) în afară de Comfort (C), Sport (S), Sport Plus (S+) și Individual. Odată setat pe modul Comfort, SL-ul este mai rafinat și mai confortabil decât ar putea fi vreodată un roadster. Rotește comutatorul Dynamic Select pe modul Sport și poți să ceri un pic mai mult de la SL, iar mașina chiar răspunde cu loialitate la schimbările bruște de direcție și va ataca virajele cu gradul corespunzător de precizie. Murmurul motorului V6 crește în intensitate, iar greutatea direcției și răspunsul accelerației și al cutiei de viteze se amplifică.

mercedes-sl-400-29

Toate aceste modernizări îi permit Mercedes-ului SL 400 să atingă viteze îndrăznețe în curbe, fiind ajutat și de excelenta cutie automată 9G-Tronic. Aceasta schimbă treptele semnificativ mai repede decât generația anterioară cu numai șapte rapoarte, oferind și posibilitatea retrogradării simultane a mai multor trepte.

Verdict

Insuflat cu o imagine nouă și cu un motor entry level zdravăn și economic, completat în mod fericit de noua transmisie 9G-Tronic cu nouă trepte, SL s-a reinventat. Puține mașini, indiferent de preț, se pot ridica la nivelul gamei ample de dotări cu care vine Mercedes SL. Roadster-ul elegant se apropie de nivelul supercarurilor în ceea ce privește viteza în linie dreaptă. Poate că SL-ul nu vine cu tot spectacolul pus în scenă de decapotabila Porsche 911, dar cu siguranță vine însoțit de un confort suveran, de o coloană sonoră grozavă și un design superb. În plus, avînd în vedere menirea sa, este și surprinzător de practic.
DATE TEHNICEMercedes-Benz SL 400
Motor/nr. cilindriV6, bi-turbo
Cilindree (cmc)2.996
Putere max./turație (CP/rpm)367/5.500-6.000
Cuplu max./turație (Nm/rpm)500/2.000-4.200
Transmisiespate
Cutie de vitezeautomată, 9 trepte
L/l/h (mm)4.631/1.877/1.315
Ampatament (mm)2.585
Volum portbagaj (l)345-485
Masă la gol (kg)1.735
Accelerație 0-100 km/h (s)4,9
Viteză maximă (km/h)250
Consum mixt (l/100 km)7,7
Emisii CO2 (g/km)175
Preț (euro cu TVA)99.090

Comentati?

Your email address will not be published.