Primul test Mercedes GLS realizat de auto motor und sport
, / 715 0
Mercedes GLS

Primul test Mercedes GLS realizat de auto motor und sport

SHARE
Home AMG Primul test Mercedes GLS realizat de auto motor und sport

GL facelift, denumit Mercedes GLS, este mai mult ca niciodată o limuzină de lux pentru orice suprafață, grație unor setări inteligente ale suspensiei, a unor sisteme de siguranță de ultimă oră și a unor versiuni de motoare nobile. Dar cum merge acest S-Class de off-road?

Vremea SUV-urilor zgomotoase cu cadru separat de caroserie a trecut de mult timp. Indiferent pe ce tip de suprafață rulează, noile SUV-uri Mercedes se concentrează pe confort.

Mercredes-GLS-first-review-10

Iar în vârful ierarhiei SUV-urilor Mercedes, găsim noul Mercedes GLS, cu o lungime de 5,13 metri. Noul GLS are la bază platforma GL, dar a fost reconfigurat atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere tehnic.

S-ul din denumirea GLS indică faptul că Mercedes GLS face parte din familia S-Class. Suspensia revizuită este aproape la nivelul celei de la S-Class. Suspensia Airmatic se reglează în funcție de modul de rulare. Modul Comfort se potrivește cel mai bine cu caracterul acestui vehicul. Doar S-Class cu Magic Body Control maschează mai bine denivelările.

Alte moduri disponibile sunt Slippery, Offroad și Offroad Plus. În modul Offroad Plus, GLS dispune de un reductor și un diferențial autoblocant central. Garda maximă la sol este de 30,6 cm, în timp ce adâncimea vadului de apă prin care poate trece este de 60 cm.

Dar există și un al cincilea mod – Modul Sport, care modifică răspunsul motorului și al direcției, în timp ce suspensia se întărește. În acest mod, sistemul Active Curve oferit opțional (bare stabilizatoare active) este activ, dar prețul pentru această opțiune este relativ mare (3.748,50 euro). Cu sistemul Active Curve System, GLS dă senzația că este un vehicul sportiv, dar nu este o mașină prea agilă din cauza masei la gol mari (peste 2,4 tones) și a gărzii la sol mai înalte.

Mercredes-GLS-first-review-7

GLS este, de asemenea, un S-Class, dacă aruncăm o privire asupra impresionantului pachet cu sisteme de siguranță și de asistență. Ultima generație a sistemului Comand vine acum cu un display nou, care nu mai este integrat în consola centrală.

Spațiul interior este unul foarte generos. Chiar și pe al treilea rând de scaune, pasagerii au spațiu suficient. Volumul portbagajului este de 680 litri sau de 2.300 de litri, dacă cel de-al doilea și cel de-al treilea rând de scaune sunt rabatate. Lungimea spațiului de depozitare este de 2,12 metri, iar sarcina utilă maximă este de 815 kg. Așa că, dacă vă doriți să vă luați o motocicletă Harley cu dumneavoastră în vacanță, nici nu aveți nevoie de remorcă.

Trei motoare “normale” sunt disponibile – două motoare V6 și unul V8 – toate funcționînd în conjuncție cu noua cutie 9G-Tronic, în timp ce GLS 63 AMG prezintă cutia automată cu șapte trepte. Sistemul 4Matic de tracțiune integrală este oferit standard în cadrul întregii game.

Cea mai ieftină versiune este cea cu motor diesel V6 (74.791,50 euro) cu 258 CP și 620 Nm. Este silențios pentru un vehicul cu propulsie diesel și simți în permanență cuplul puternic. Dar dacă îl forțezi, consumul de combustibil urcă la 15 l/100 km, în loc de cifra anunțată oficial de 7,1 l/100 km. În Europa, versiunea diesel este cea mai bună opțiune,  dar în Statele Unite, motorul V6 biturbo al Mercedes-ului GLS 400 se potrivește mai bine.

Livrarea puterii este liniară, motorul este silențios chiar și în sarcină și este cu 1,2 secunde mai rapid ca dieselul în sprintul de la 0 la 100 km/h. Iar diferența de preț este mică. Versiunea cu motor V6 pe benzină costă 76.665,75 euro.

Cine are nevoie de mai mult, poate opta pentru celelalte două versiuni. GLS 500 dispune de un V8 biturbo cu 455 CP (cu 20 CP mai mult ca înainte) și 700 Nm. Pentru 97.104 euro, poți ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 5,3 secunde.

Dar frânele au misiune grea. Deși frânele rămân rezistente la oboseală, trebuie să muncească mult pentru a putea opri monstrul de 2,4 tone. Într-un fel, 455 CP sunt prea mulți.

Dar există întotdeauna clienți care vor și mai mult, iar pentru aceștia, există posibilitatea de a alege GLS 63 AMG (135.065 euro) cu 585 CP și 760 Nm. Dacă rivalii au lansat mașini ca Bentley Bentayga sau Porsche Cayenne Turbo S, de ce nu și un GLS AMG?

Cine înțelege limba germană, poate citi articolul integral pe site-ul auto-motor-und-sport.

 

Comentati?

Your email address will not be published.