Primul test drive Mercedes Clasa C: Stea între stele
, / 2295 0
Mercedes Clasa C

Primul test drive Mercedes Clasa C: Stea între stele

SHARE
Home Mercedes-Benz C-Class Primul test drive Mercedes Clasa C: Stea între stele

Pentru Mercedes, Clasa C este crucială. Noul model de clasă medie Mercedes Clasa C inaugurează noua platformă cu tracțiune spate și ridică și mai sus standardele de lux și confort ale segmentului. Primul drive test explică cât de multă Clasa S este în noua Clasa C.

Cu peste 8,5 milioane de unități vândute din 1982 încoace, inclusiv fostul Baby-Benz 190, Clasa C este cel mai de succes model Mercedes. La conferința de presă de la lansarea oficială, oficialii Mercedes-Benz s-au întrecut în superlative: Clasa C este „Best of everything”, Clasa C este „cea mai atractivă Clasa C construită vreodată” sau „Clasa C este un mic Clasa S”.

În aceste condiții, asteptările noastre sunt foarte mari și ne întrebăm câte stele merită cu adevărat noua Clasa C. La prima vedere, interiorul de o eleganță desăvârșită este superior ca ambianța celui de la rivalii Audi A4, BMW Seria 3 or Lexus IS. Impresia este că ai luat loc într-o mașină superioară clasei din care face parte. Combinațiile între tapițeria de piele (opțională) și inserțiile de lemn clasic sau exotic pe fețele de uși și consola centrală sunt foarte reușite, iar consola centrală realizată dintr-o singură inserție de lemn (la versiunile cu transmisie automată) coboară elegant de la prizele centrale de aer la noul touchpad plasat deasupra controller-ului creând o senzație de spațiu deschis. Cele cinci prize de aer în argintiu mat cu efect metalic la fel ca majoritatea butoanelor dau un aer cool care contrastează cu imaginea caldă a inserțiilor de lemn natur și conferă o impresie de înaltă calitate. Indiferent de tipul de inserție de lemn, ornamentul în formă de aripă care separă partea superioară a bordului de cea inferioară este întotdeauna în argintiu mat. Forma tridimensională complicată a acestuia, care susține și display-ul flotant al centralei Comand, a făcut imposibilă realizarea lui din lemn în caz că vă comandați alte inserții de lemn. La fel ca la familia Clasei A, Mercedes a păstrat soluția cu cele cinci guri de ventilație generoase și displayul flotant de 7 inci la sistemele de bază Audio 20 (standard) sau Audio 20 CD (opțional cu touchpad) sau 8,4 inci dacă se comandă centrala Comand.

Interiorul lui Mercedes Clasa C pare mai stilat decât al rivalilor săi și conferă o impresie de clasă superioară

Interiorul este sensibil mai mare decât al vechii generații. Cu o lungime cu doar 95 mm mai mare, ampatamentul a crescut cu 80 mm, astfel ca pasagerii din spate au foarte mult loc la genunchi. Spatarul banchetei este ferm si excelent profilat dar sezutul este puțin cam scurt. În cazul persoanelor de 1,80 metri înălțime, rămâne loc de încă două degete pânâ la plafon, ceea ce este suficient. Iar libertatea de mișcare a capului nu e afectată nici dacă se comandă trapa panoramică generoasă (opțională, alături de una clasică), care nu culiseaza pe dedesubt cum e normal, ci pe deasupra. Arata puțin ciudat privită din exterior, dar e o soluție practică pentru că nu afectează înălțimea interioară.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, (W205), 2013

Noua centrală multimedia Comand renunță la multitudinea de butoane de la modelele mai vechi și vine în premieră cu un touchpad pe care nu se pot doar scrie litere și cifre la fel ca în Audi A8 spre exemplu, ci funcționează și ca un mouse permițând navigarea facilă prin meniuri. Iar precizia lui este net superioara celei de la un sistem similar cum  este cel de la Lexus de exemplu. Nou la Mercedes este si head-up display-ul care oferă – impresie subiectivă – o grafică mai placută decât la BMW. În schimb, comenzile sistemelor de asistență nu au fost integrate în centrala de comandă și se activează de la câteva butoane din stânga volanului, ceea ce nu e soluție prea practică.

Mercedes oferă trei linii de echipare pentru noul model: Exclusive (înlocuiește fostul Elegance), Avantgarde și AMG. Exclusive promovează o linie clasică, elegantă și se caracterizează prin sigla Mercedes amplasată pe capotă și grila radiatorului cu trei bare orizontale susținute de una verticală în mijloc. Avantgarde afișează un look sportiv cu două bare orizontale cromate mai late care sustin sigla Mercedes integrată în grila radiatorului și inserții cromate în zona prizelor de aer laterale ale spoilerului, soluție utilizată și pentru echiparea AMG Line.

Configurarea noului Mercedes Clasa C este o operațiune laborioasă deoarece până la lista de opțiuni ai de ales între patru tipuri de suspensii, patru motoare pe benzină, un hibrid și pentru piața europeană patru dieseluri. Sunt disponibile trei tipuri de suspensii cu arcuri de oțel și în premieră în acest segment o suspensie pneumatică Airmatic. Apariția suspensiei pneumatice este explicată prin faptul ca noua Clasa C este construită pe complet noua platforma cu tracțiune spate pe care se vor construi în viitor generatiile urmatoare Clasa E si S.

Standard, Mercedes Clasa C dispune de o suspensie confort, însă aceasta nu o recomandăm decât celor trecuți de prima tinerețe. Pe un C 200 pe care am testat-o, ruliul este destul de prezent și direcția este destul de indirectă. Un compromis mult mai bun il ofera suspensia Avantgarde, oferită fără extrapreț, care este tot o suspensie Confort dar mai coborâtă cu 15 mm. Cine doreste un Clasa C sportiv, face alegerea corecta daca opteaza pentru suspensia sport (opțională), de asemenea mai coborâtă cu 15 mm, care conferă o agilitate superioară și un ruliu mult mai redus.

Similar cu suspensia adaptivă de la BMW, Mercedes oferă acum un sistem asemănător numit Agility Select care permite modificarea răspunsului cutiei automate, al direcției, suspensiei și motorului. Sunt disponibile trei moduri: Eco, Comfort, Sport și Sport Plus plus un mod Individual care permite reglajul separat al cutiei, motorului, direcției și suspensiei. Dacă se comandă și suspensia Airmatic, Agility Select reglează și garda la sol.

Cu Airmatic, la drum lung te simți ca într-o limuzină de clasă superioară și niciun alt rival nu oferă un confort la drum lung ca acest Clasa C cu suspensie pneumatică. Pe modul Sport+, direcția este extrem de incisivă, iar ruliul este foarte mic. La agilitatea remarcabila contribuie si masa redusa cu circa 100 kg fata de generația precedentă. Noua platformă a inaugurat și o noua caroserie hibrid construită din aluminiu, otel de înaltă rezistență și otel. Dacă înainte procentul de aluminiu era de sub 10%, acum atinge 48%. Spre exemplu, usa fata cantareste doar 10 kg, iar rezervorul standard are doar 41 de litri. Cine vrea autonomie mai mare, poate să cumpere opțional rezervorul de 66 de litri. Iar noua punte față multilink cu patru brațe care a înlocuit fosta suspensie clasică de tip McPherson a îmbunătățit substanțial nu doar precizia pe traiectorie ci și confortul.

Noua punte față cu patru brațe a redus subvirarea și a îmbunătățit dramatic confortul

Mai mult, cu o aerodinamică excepțională (Mercedes se laudă cu un Cx de 0,24 pentru versiunea Exclusive la care se închide grila radiatorului), nivelul de zgomot este foarte redus chiar la viteze de peste 140-160 km/h. Din acest punct de vedere, acest C este un Mercedes care pastrează calitățile tradiționale ale mărcii și sloganul mai multa clasă în Clasa C” ar putea fi refrazat în „mai multă Clasa S în Clasa C”. Cu suspensia pneumatică Airmatic, Mercedes îmbină în mod fericit confortul tipic marcii cu un comportament sportiv care trimite săgeți spre rivalul din Bavaria.

  • Confort superior cu Airmatic
  •   Ambianță interioară cu materiale de înaltă calitate și finisare îngrijită
  • Ergonomie mai bună cu noua centrală Comand
  • Performanțe bune pentru motorul turbo de 2 litri și turbodieselul de 2,1 litri și 204 CP
  • Design exterior extravagant
  • Motor V6 de top superb, subiectiv superior celui similar de la BMW

MAX vs MIN

  • Șezut relativ scurt la bancheta spate
  • Acces îngust la locurile spate datorită formei tăieturii ușii spate
  • Consumul la 2 litri turbo
  • Diesel de 1,6 litri cu forță de împingere redusă la turații înalte

Gama de motoare este extrem de vastă. În prezent, sunt disponibile cinci versiuni:
trei pe benzină C 180 (1,6 litri turbo/156 CP), C 200 (2 litri turbo, 184 CP) și C 250 (2 litri turbo, 211 CP) și două dieseluri C 220 BlueTec (2,1 litri biturbodiesel, 170 CP) și C 250 BlueTec (2,1 litri biturbodiesel, 204 CP), iar în septembrie vor urma C 180 BlueTec (1,6 litri turbodiesel, 115 CP), C 200 Bluetec (1,6 litri turbodiesel, 136 CP), C 300 BlueTec Hybrid (2,1 litri turbodiesel, 204 CP și motor electric 27 CP) și C 300 4Matic (V6 turbo de 3 litri, 333 CP) plus versiunea 4Matic pentru C 250 Bluetec.

Noi am mers cu câteva dintre ele și iată impresiile noastre. Surprinzător, în C 180 BlueTec și
C 200 BlueTec lucrează un motor de origine Nissan de 1,6 litri adaptat de Mercedes pentru nevoile Clasei C. Cu bloc de fontă și chiulasa din aluminiu, Mercedes a modificat acest motor, care dispune în premieră pentru un diesel de autoturism de pistoane de oțel.  Cu o singură turbină, acesta furnizează 115 respectiv 136 CP și afișează un consum foarte redus (emisii de 98, respectiv 99 g/km). Combinat cu noua transmisie manuală cu 6 trepte, dieselul compact trage bine în regimurile inferioare și medii de turații, este rafinat și silențios la fel ca și în alte modele Nissan sau Renault, dar în regimurile înalte de turație, când ai nevoie de putere se simt limitele sale și faptul ca trebuie să împingă o masa la gol de 1,5 tone în ciuda curei de slăbire urmate. De ce a decis Mercedes să utilizeze acest mic diesel în locul celui de 2,1 litri care oferă un cuplu mai bun? Răspunsul este simplu: din cauza emisiilor reduse. Din acest motiv, această motorizare va fi foarte apreciată de companii și ca taxi. O surpriză placută este noua cutie manuală cu 6 trepte, foarte bine etajată și cu o timonerie în mare progres față de vechea generație.

Însă cine nu e dispus la compromisuri și vrea un Mercedes adevărat cu transmisie automată și cuplu sănătos, are la dispoziție C 220 BlueTec (400 Nm, 170 CP) și C 250 BlueTec (500 Nm, 204 CP), ambele supraalimentate cu două turbine. Cel de 204 CP are o forță de împingere demnă de un V6, reacționează spontan la apăsarea pedalei și este tot timpul gata de acțiune. Iar față de vechea generație, antifonarea este net superioară, fiind aproape de nivelul din fostul S 250 BlueTec. Mai mult, consumuri de 7 l/100 km sunt posibile fără mari eforturi în viața reală, sistemul start/stop și modul Eco la cutiile automate fiind standard la toate motorizările.

Motorul turbo de 2 litri oferă performanțe demne de un GTI

Pentru iubitorii motoarelor pe benzină, Mercedes Clasa C dispune printre altele de două motoare interesante pe benzină de 2 litri turbo cu 184, respectiv 211 CP. Cu 350 Nm, cel de 211 CP, este la fel de rapid ca un GTI compact atingând 100 km/h în 6,6 secunde. Însă consumul afișat de 5,3 l/100 km este nerealist, pe stradă valorile atingând în jur de 10 l/100 km la un mers ceva mai alert dar nu sportiv. Pentru cine dorește mai mult punch, versiunea de top V6 turbo de 3 litri cu 333 CP, combinată cu tracțiune integrală oferă performanțe de înalt nivel. Mercedes nu a publicat încă datele de performanțe pentru acest motor, dar subiectiv, mi s-a părut ca este chiar mai rapid și are o forță de împingere mai mare decât mult premiatul 6 cilindri în linie de 3 litri și 306 CP de la BMW. De asemenea, este remarcabil felul liniar în care se dezvoltă puterea și sunetul superb la accelerare.

Ca orice Mercedes, noua Clasa C este înțesată de sisteme de siguranță activă și pasivă, tot ce e disponibil la Clasa S existând și la Clasa C. Sistemul de detectare a stării de oboseală Attention Assist si Collision Prevention Assist Plus (frânează automat dacă în față este oprită o mașina până la viteze de 50 km/h sau evită o coliziune cu o  mașină aflată în mișcare până la 40 km/h)  sunt standard. Un pachet de asistenta optional (asistență la conducere Plus 2.604 euro, care înglobează și asistentul de bandă și de unghi mort, plus sistemul Pre-Safe) include pilotul automat adaptiv Distronic Plus care lucrează împreună cu direcția. La viteze mai mari, pe autostradă, sistemul ajustează automat direcția pentru a te menține pe banda de mers atunci când benzile sunt marcate, iar în oraș, la viteze sub 60 km/h poate urmări vehiculul din față. Sistemul Bas Plus mărește presiunea de frânare dacă șoferul nu frânează suficient în caz de coliziune eminentă iar Cross Traffic Assist, care funcționează până la 72 km/h, frânează suplimentar dacă șoferul nu vede vehiculul care vine din lateral. De asemenea, funcția Pre-Safe Brake poate detecta persoanele de pe carosabil și frâna autonom până la oprire la viteze de până la 50 km/h.

Pentru prima oară, noul Mercedes Clasa C se va produce și în SUA, în uzina Mercedes din Tuscaloosa, Alabama alături de ML, R, GL, un al cincilea model – SUV-ul coupe MLC bazat pe ML urmând în 2015.

Verdict

Cu o ambianță interioară luxoasă și modernă și o suspensie pneumatică care oferă un compromis perfect, noua Clasa C pare o mașină de clasă superioară comparativ cu rivalii săi. Noua platforma a adus și o masă mai redusă și o aerodinamică de excepție cu beneficii clare pentru consum și dinamică și sisteme de asistență de ultima oră, similare cu cele de la Clasa S. Iar designul superb face ca noua Clasa C să fie și o mașină foarte dorită.

Date tehnice Mercedes Clasa C 

ModelC 180C 200C 250C 180 BlueTecC 200 BlueTecC 220 BlueTecC 250 BlueTecC 250 BlueTec 4MaticC 300 BlueTec Hybrid
MotorL4, turboL4, turboL4, turboL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel+ motor electric
Cilindree (cmc)159519911991159815982143214321432143
Putere max./turație (CP/rpm)156/5300184/5500211/5500115/3000-4600136/3800170/3000-4200204/3800204/3800204/3800
Cuplu max./turație (Nm/rpm)250/1200-4000300/1200-4000350/1200-4000280/1500-2800320/1500-2600400/1400-2800500/1600-1800500/1600-1800500/1600-1800
Transmisieman, 6 tr./aut. 7 tr.man. 6 tr./aut 7 tr.aut. 7 trepteman. 6 trepteman., 6 trepteman. 6 tr./aut 7 tr.aut. 7 trepteaut. 7 trepteaut. 7 trepte
L/l/h (mm)4686/1810/14424686/1810/14424686/1810/14424686/1810/14424686/1810/14424686/1810/14424686/1810/14424686/1810/14424686/1810/1442
Ampatament (mm)284028402840284028402840284028402840
Volum portbagaj (l)480480480480480480480480480
Masă la gol (kg)1395 (1425)1445 (1465)(1480)148514851550 (1570)(1595)(1660)(1715)
Viteză maximă (km/h)225 (223)237 (235)(250)205218234 (233)(247)(240)(244)
Accelerație 0-100 km/h (s)8,2 (8,5)7,5 (7,3)(6,6)11,19,77,7 (7,4)(6,6)(6,9)(6,4)
Consum mediu (l/100 km)5,0 (5,4)5,3 (5,3)(5,3)3,83,84,0 (4,3)(4,3)(4,8)(3,6)
Emisii CO2 (g/km)116 (126)123 (123)(123)9999103 (109)(109)(129)(94)
Preț (euro cu TVA, RO)34.10037.07641.75733.72836.27039.06044.14446.99647.492

Comentati?

Your email address will not be published.