Primul test cu Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Verdictul dat de Autocar
, / 1071 0

Primul test cu Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Verdictul dat de Autocar

SHARE
Home AMG CLA 45 AMG Primul test cu Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Verdictul dat de Autocar

Abia prezentat la salonul auto de la Geneva, practicul, dar brutalul Mercedes-Benz CLA 45 AMG a fost testat deja de celebra revistă britanică Autocar.

Noul vârf de gamă CLA oferă performanță pură AMG cu o surpriză. Practic aduce un plus de caracter combi grație portbagajului de 495 de litri, care poate fi mărit cu 100 de litri prin reglarea banchetei din spate într-o poziție mai dreaptă, pentru încărcare.

Motorul supraalimentat cu 360 CP aflat sub capotă își revendică titlul de cea mai puternică unitate de 2.0 litri din lume. Combinat cu o cutie automată cu șapte trepte, preluată direct de la fratele său în patru uși CLA45 AMG, adoră să fie forțat și suferă de o întârziere foarte mică dacă i se cere să accelereze fără retrogradare.

cla45-2

Vestea proastă este că în sine, cutia de viteze nu e chiar atât de agilă. Schimbările manuale nu sunt chiar atât de precise, mai ales în modul ‘Comfort’. Trecerea la modul “Sport” rezolvă problema și, în același timp, ajută accelerația să aibă o reacție mai rapidă. Vehiculul cu tracțiune integrală ajunge la 100 km/h în 4.7 secunde, în ciuda surplusului de greutate de 30 de kilograme a Shooting Brake-ului, ceea ce înseamnă că se află la egalitate cu versiunea coupe și foarte puțin mai lent ca A-Class.

Direcția dă o senzație generală plăcută, cu o greutate naturală directă și o distribuire consistentă a feeling-ului. Dar, pentru că este un mare “dar” aici, există doar un feedback vag, așa cum se întâmplă de multe ori cu sistemele electronice, dar este, cu siguranță, unul dintre cele mai bune sisteme disponibile.

cla45-3

Toate aceste recompense sunt completate cu un sistem eficient de tracțiune integrală. Puterea este livrată, mare parte din timp, către roțile din față, iar la nevoie, jumătate este direcționată către spate. Setînd ESP-ul în modul “Sport”, procesul devine mai rapid.

Inteligent în curbe, Shooting Brake este absolut genial. Amortizoarele fac treabă bună, nivelînd drumurile cariate, în timp ce caroseria rămâne calmă atât pe verticală, cât și pe orizontală, în timpul virajelor strânse.

cla45-7

Pe hârtie, portbagajul modelului Shooting Brake este la fel de mare ca la Audi A4 Avant sau BMW Seria 3 Touring, dar, în realitate, deschiderea îngustă și faptul că nu este suficient de adânc îl fac să nu fie deloc practic. Pasagerii adulți se vor găsi cu genunchii în spătarele scaunelor din față și cu capetele atingînd plafonul, în timp ce adulții deosebit de înalți vor sta într-o poziție incomodă. Un alt caz care dovedește că stilul este mai presus de fond.

VERDICT

Noul CLA 45 AMG este un amestec seducător de curaj în manevrabilitate și simț practic. Britanicii au adorat mai ales insistența și calmul în comparație cu versiunea limuzină și hatchback. Pe drum drept, mașina se simte la fel de rapidă din orice punct de vedere.

Sursă: AUTOCAR

 

Comentati?

Your email address will not be published.