Primul episod F1 2015: Teste la Jerez
, / 658 0
Teste Jerez 2015

Primul episod F1 2015: Teste la Jerez

SHARE
Home Motorsport F1 Primul episod F1 2015: Teste la Jerez

Formula 1 a programat prima sesiune de teste pre-sezon la Jerez, prilej cu care am văzut pentru prima oară la treabă noile monoposturi.

 Sebastian Vettel, noul pilot Ferrari, reușește să își treacă numele în fruntea clasamentelor din prima zi cu un timpul de 1:22:620, cu o zecime în fața lui Marcus Ericsson de la Sauber. Determinat să își creeze un nume alături de Scuderie, germanul stabilește cel mai bun timp al zilei pe pneuri medii, în vreme ce Ericsson, pe pneuri soft și cu combustibil puțin, nu reușește să amenințe în mod real locul de lider.

Situația a fost cu totul alta în tabăra Mercedes. Deși a dominat o mare parte din zi, Nico Rosberg nu a părut interesat în a stabili tururi rapide ci doar de a aduna cât mai mulți kilometri. Și a făcut-o într-un mod autoritar, parcurgând 157 de tururi la bordul monopostul W06, distanța de aproape 700 de km  fiind echivalentă cu două weekenduri de cursă. Germanul ocupă locul trei la finalul zilei și transmite un mesaj clar că Mercedes dorește câștigarea titlului și în acest an.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Test in Jerez

În pofida unui start mult mai bun în comparație cu cel de anul trecut, Daniel Ricciardo a acoperit numai 35 de tururi după ce monopostul Red Bull a fost oprit la boxe pentru verificarea ansamblului motor. În urma acestei inspecții, inginerii Renault aveau să descopere un defect de proiectare a unui subansamblu, fapt ce va împiedica echipele motorizate de francezi să ruleze la capacitate maximă în aceste patru zile de teste.

Valtteri Bottas s-a clasat pe locul cinci, imediat în spatele lui Ricciardo, reușind să acopere 73 de tururi, în ciuda faptului că Willliams-ul sau a fost gata de start de abia la mijlocul zilei. Carlos Sainz Jr., debutantul de la Torro Rosso, a fost al șaselea în prima sa zi ca pilot titular în Formula 1, având un parcurs bun până la apariția unor probleme de ordin tehnic.

La 18 secunde în spatele lui Vettel îl găsim pe Fernando Alonso, revenirea sa la Mclaren fiind marcată de o zi în care a reușit să parcurgă numai șase tururi. Lotus ratează prezența în prima zi a testelor datorită unor întârzieri pe linia de producție a noului monopost.

Din nou, Ferrari pe primul loc 

Vettel încheie și cea de a doua zi pe primul loc al clasamentului, dovedind că SF15-T poate marca revenirea celor de la Ferrari în top. Germanul se declară încrezător în urmă celor 88 de tururi parcurse și îi cedează locul lui Kimi Raikkonen pentru cele două zile rămase.

A doua poziție este ocupată ca și în prima zi de cei de la Sauber, de data aceasta prin debutantul Felipe Nasr. Într-o luptă pe pneuri soft, brazilianul reușește să îi ia fața lui Valtteri Bottas, devansându-l cu aproape jumătate de secundă.

Mercedes AMG Petronas teste 2

Cei de la Mercedes reușesc încă o dată să fie echipa cu cele mai multe tururi parcurse. Deși la mijlocul zilei părea se se apropie de performanța de 157 de tururi, Lewis Hamilton a fost nevoit să se oprească  după 91 de treceri datorită unei scurgeri a sistemului de răcire. Având o evoluție constantă, campionul mondial stabilește al patrulea timp al zilei, la 1,5 secunde în spatele lui Vettel.

Cel de-al doilea debutant de la Torro Rosso, Max Verstappen se plasează în spatele lui Hamilton, la peste trei secunde de lider. Evoluția sa a stârnit totuși reacții pozitive, mai ales prin prisma stilului său de pilotaj în condiții de pistă udă. Pastor Maldonado marchează debutul celor de la Lotus în testele pre-sezon și parcurge 42 de tururi, până când o defecțiune a trenului de rulare îl forțează să termine prematur sesiunea.

Mercedes AMG Petronas teste 3

Pentru cei de la Red Bull, sesiunea a fost compromisă încă de la început datorită erorii lui Daniil Kvyat. Ieșirea acestuia în decor a cauzat distrugerea singurei aripi față a monopostului său, incident ce a determinat echipa să deruleze numai teste ale ansamblului propulsor, fără a se pune accent pe partea aerodinamică. De altfel, și cei de la Mclaren s-au confruntat cu o zi problematică, Button reușind să acumuleze numai șapte tururi, fiind cu 33 de secunde mai lent decât timpul de referință.

From zero to hero: Felipe Nasr

Strategia evoluțiilor scurte pe pneuri soft a dat roade pentru Sauber în penultima zi a testelor. După încercările nereușite ale primelor două sesiuni, echipa elvețiană stabilește cel mai bun timp prin Felipe Nasr, acesta reușind să surclaseze Ferrari-ul pilotat Raikkonen.

Mercedes domină în continuare la capitolul anduranță, parcurgând nu mai puțin de 151 de tururi. Totuși, sesiunea lui Rosberg a fost întreruptă pentru scurt timp datorită unor probleme de ordin tehnic. Germanul a reușit al treilea timp al zilei, la patru zecimi în spatele liderului. Cei de la Mercedes dovedesc  astfel că au cel mai bun pachet de început de sezon. Performanța pură este acolo, monopostul își arată fiabilitatea și asta face foarte dificilă misiunea celorlalți constructori.

Mercedes AMG Petronas teste 4

Printre surprizele plăcute ale zilei s-a numărat și Pastor Maldonado, venezueleanul reușind să parcurgă 96 de tururi în încercarea de a readuce modelul Lotus în top. Timpul său de referință, mai slab cu o secundă față de Nasr, îl poziționează în spatele lui Massa. Deși nu a avut un ritm foarte ridicat, Sainz Jr. a compensat prin prezența pe circuit, acumulând 137 de treceri. Cei de la Red Bull au avut de înfruntat o zi dificilă, prezența lor pe circuit fiind condiționată de problemele propulsorului. Ricciardo s-a văzut nevoit să se limiteze la numai 49 de tururi. Situaţia a fost aceeaşi şi la McLaren. Alonso a făcut numai 32 de tururi după care s-a văzut nevoit să se retragă datorită unei probleme la motor.

Raikkonen, cel mai rapid om al testelor

În ultima zi a testelor,  Raikkonen este primul în clasament, reușind să bată timpul de referință al lui Vettel cu o zecime de secundă. Campionul din 2007 s-a arătat foarte mulțumit de noul monopost Ferrari și pornește sezonul mult mai încrezător decât anul trecut. Sauber se poziționează încă o dată pe locul doi, la o distanță de peste o secundă de Raikkonen.

Hamilton completează podiumul și trece de bariera celor 100 de tururi pe zi, în pofida unei greșeli de pilotaj ce l-a silit să piardă 40 de minute la boxe. Britanicul a fost urmat de Max Verstappen, în vreme ce Felipe Massa s-a clasat pe locul cinci.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Test in Jerez

În partea de jos a clasamentului regăsim echipele ce s-au văzut forțate să termine prematur ultima zi de teste de la Jerez. Jenson Button a declarat forfeit după ce nivelul de ulei a scăzut brusc, dovedind încă o dată că Honda se află la începutul unui drum lung în încercarea de a reveni în top alături de Mclaren. De asemenea, Romain Grosjean s-a văzut nevoit să încheie ziua după numai 53 de tururi în urma unei defecțiuni a pompei de combustibil.

Scurte concluzii

Echipele au făcut un pas important în dezvoltarea monoposturilor din era 1.6 turbo, cel mai bun timp al acestor patru zile fiind cu peste trei secunde mai bun decât rezultatele obținute acum un an. Desigur, circumstanțele anului trecut au fost cu totul altele, toate monoposturile prezentând probleme mari de fiabilitate, fapt confirmat de numărul de tururi parcurse. În prima zi de teste, numărul total de tururi parcurse fost de 93, față de cele 157 parcurse de Rosberg anul acesta, tot în prima zi. Veștile nu sunt bune pentru cei care se arătau sceptici revoluției inginerești ce a “lovit” Formula 1. Mințile luminate din spatele monștrilor silențioși din fibră de carbon și-au găsit drumul în labirint și ne vor oferi premisele unui campionat senzațional.

Deși este devreme să facem pronosticuri în urma primelor teste, se pot contura câteva caracteristici ale echipelor. Deși nu a avut niciodată primul timp al zilei, Mercedes deja pare o echipă foarte puternică și sudată, dar mai ales matură. Nici unul dintre piloți nu a alergat după cel mai bun timp, concentrându-se pe călcâiul lui Ahlie de anul trecut, fiabilitatea. Pentru Ferrari, ipoteza unui nou început se conturează din ce în ce mai frumos dar nu se pot afirma deocamdată ca și principali rivali pentru Mercedes. Beneficiind de token-urile Fia, italienii au rezolvat (oarecum rapid) marea problemă a anului trecut, power unit-ul, fapt confirmat și de Sauber. Elvețienii și-au arătat deja intențiile de a face uitat sezonul secetos, dar mizează pe Nasr și Ericsson, poate puțin prea neexeperimentaţi pentru top 10. Cei de la Williams nu au rupt gura târgului, dar tendința lor a fost să se concentreze strict pe programul de dezvoltare și vom vedea cu siguranță update-uri la testele de la Barcelona.

Din păcate, Red Bull, Lotus și McLaren nu arată nimic din potențial și va trebui să așteptăm următoarele sesiuni de teste pentru a ne forma o părere concludentă. Până atunci, poate ne îndreptăm ochii către Torro Rosso, noua “grădiniţă” a Formulei 1. Cu Sainz și Verstappen acolo, vor apărea scântei.

Comentati?

Your email address will not be published.