Primul drive test Mercedes-AMG C 63 S: operațiunea turbo a reușit
, / 876 0
Mercedes-AMG C 63/ C 63 S

Primul drive test Mercedes-AMG C 63 S: operațiunea turbo a reușit

SHARE
Home AMG C 63 AMG Primul drive test Mercedes-AMG C 63 S: operațiunea turbo a reușit

Mercedes-AMG a avut o misiune crucială: înlocuirea lui C 63 AMG, cel mai de succes model al diviziei sportive a mărcii Mercedes-Benz, cu circa 40.000 unități vândute din 2007 încoace. Operațiunea a fost una de amploare și nu doar de simplă înlocuire a unui model. Au rezultat trei modele și două concepte dintre care unul nou: Mercedes-AMG C 63 S  și C 63  ca modele AMG de top și noua linie sport AMG reprezentată de C 450 AMG 4Matic.

Să le luăm pe rând. În locul fostului C 63 AMG și al motorului V8 aspirat de 6,2 litri, Mercedes-Benz oferă acum două modele: C 63 S AMG și C 63 AMG. Ambele au sub capotă un motor aproape similar cu cel din AMG GT. Sub numele de cod M177 se ascunde noul V8 bi-turbo de 4 litri cu injecție directă ce dezvoltă 476 CP, respectiv 510 CP în cazul versiunii S. Am spus aproape similar pentru că motorul lui C 63 are carter umed în timp ce motorul din AMG GT (nume de cod M178) utilizează soluția cu carter uscat datorită necesității de a fi montat cât mai jos în mașină. De asemenea, la M177 filtrele de aer sunt montate deasupra motorului în timp ce la AMG GT acestea sunt plasate în fața acestuia.

Ca și la AMG GT, ambele turbine sunt montate în interiorul V-ului, ceea ce oferă avantaje clare în materie de compactitate, răspuns rapid și emisii scăzute. Prin montarea turbinelor în interiorul V-ului, Mercedes a revoluționat construcția motoarelor turbo în V, găsind soluția optimă și neașteptat de simplă de răcire a turbinelor. Curentul de aer este ghidat pe sub capotă către o priză de aer amplasată deasupra radiatorului. Flapsul care acoperă priza de aer este acționat doar de viteza curentului de aer generat la punerea în mișcare a mașinii. Apoi, capacul de aluminiu care acoperă turbinele ghidează aerul spre turbine și apoi îl trimite pe sub mașină.

Mercedes C 63 S drive test 26

În cazul lui C 63 S, avem și un suport dinamic pentru motor la fel ca în mult mai scumpul Porsche 911 Turbo. Cu un consum de numai 8,2 l/100 km pentru ambele versiuni, Mercedes spune că V8-ul său este cel mai economic V8 de pe Planetă.

La acest lucru ajută și faptul că Mercedes a ținut masa în frâu. Cu 1640 kg la gol, C 63 AMG este cu 15 kg mai ușor decât fosta generație, iar C 63 S AMG cântărește 1.655 kg, exact cât fostul model.

Spre deosebire de versiunile AMG de la Clasa E sau S, C 63 AMG are doar versiuni cu transmisie spate, puterea fiind direcționată către roți prin intermediul unei cutii automate cu 7 trepte cu ambreiaj umed mult îmbunătățită ca timp de răspuns.

Trenul de rulare complet nou promite o multitudine de reglaje: cinci pentru transmisie și motor AMG Dynamic Select (Comfort, Sport, Sport+, Race disponibil doar la Mercedes-AMG C 63 S și Individual), trei pentru suspensia adaptivă AMG Ride Control și trei pentru sistemul ESP (ESP On, ESP Handling Mode care este un fel de instructor electronic ce permite derapaje controlate, și ESP Off pentru circuit). Pe modul Individual poți să faci ce combinații vrei. De exemplu, poți să pui suspensia pe Comfort , motorul pe Race,  evacuarea pe Sport+ și ESP-ul pe Handling Mode. Dar să nu uităm sunetul motorului pentru că și acesta se poate regla după modul de transmisie ales dar și individual prin apăsarea unui buton, ceea ce generează o emoție suplimentară față de rivalul direct BMW M3/M4.

Sistemul de sunet la evacuare Performance Exhaust System este opțional la ambele versiuni și constă din trei flapsuri, unul montat în prima treime a traseului de evacuare și celelalte două în zonele finale. Pe Comfort și Sport, sunetul este discret, în timp ce pe Sport+ sau Race, sunetul seamănă cu al unei mașini de curse din campionatul de turisme.

Puntea față preia layoutul multilink cu patru brațe de la Clasa C, are un ecartament mai lat cu 31 mm (aripile din aluminiu se extind cu 14 mm mai mult în afară), iar ambele punți au un unghi de fugă negativ mai mare. Barele antiruliu sunt mai groase, iar suspensia a fost coborâtă cu 25 mm. Standard, Mercedes oferă o suspensie adaptivă AMG Sport Ride Control, care permite alegerea a trei moduri: Comfort, Sport și Sport+.

Cheia dinamicii este la puntea spate unde C 63 dispune de un diferențial blocabil mecanic, iar C 63 S de unul controlat electronic. C 63 vine cu jante de 18 inch cu 10 spițe în timp ce C 63 S are jante de 19 inch cu 5 spițe.

Sistemul de frânare utilizează discuri ventilate și perforate la toate roțile cu un diametru de 360 mm la C 63 în timp ce C 63 S beneficiază de discuri compozite de 390 mm la puntea față cu etriere roșii. În premieră, la C 63 S se pot comanda opțional discuri ceramice la puntea față cu un diametru de 402 mm.

Deși se bazează pe interiorul Clasei C, ambianța interioară este foarte bine personalizată prin volanul multifuncțional Performance cu trei spițe teșit în partea inferioară, pedalier din aluminiu, consolă centrală în fibră de carbon, scaunele Performance cu o susținere excepțională (opțional) și multiple reglaje (se pot strânge pe lângă tine atât șezutul cât și spătarul prin acționare electrică de la două butoane), indicatoare de bord personalizate AMG cu vitezometrul gradat până la 320 km/h și o serie de indicații specifice AMG cum ar fi presiunea de supraalimentare, cronometru cu memorie și indicator cu 8 LED-uri albe, galbene, roșii în Head-Up display, care îți arată când să schimbi treptele atunci când treci pe modul Manual.

Există și o funcție Last Mode care permite memorarea pentru 4 ore a ultimelor setări ale trenului de rulare dacă ai utilizat modul Individual.

Ca și la alte modele Mercedes, C 63 S este disponibil opțional și cu pachetul Edition 1, care are printre altele o tapițerie de piele specială în caroiaj cu cusături roșii, vopsea mată și pachet exterior din carbon cu praguri, difuzor și eleron din fibră de carbon (standard eleronul este din oțel, vopsit în culoarea mașinii).

La prima probă de condus, ceea ce impresionează din primul moment este senzaționalul motor V8 bi-turbo. Terifiant de performant în sensul bun al cuvântului, motorul oferă performanțe fără limite. Pe modul Comfort, cuplul enorm îi conferă docilitate și flexibilitate în ultimele trepte ale cutiei de viteze, dar poate deveni sălbatic dacă te dai la el în modul Sport+ sau mai ales Race și îl turezi spre zona roșie la 7.000 rpm. Este plăcut de condus la drum lung datorită cuplului omniprezent dar la nevoie răspunde extrem de spontan de la turații mici și medii.

Polivalența este una din caracteristicile cruciale ale motorului. Este sălbatic pe circuit dar poate fi și docil ca un V8 aspirat clasic.

Putem spune că lui Mercedes i-a reușit mai bine decât lui BMW operațiunea turbo de înlocuire a motorului aspirat. Adică, cu alte cuvinte în cazul lui Mercedes nu vom simți lipsa fostului V8 aspirat de 6,2 litri dar la BMW cred că mulți jinduiesc după fostul V8 aspirat de 4 litri.

În cazul lui C 63 S și C 63 nu simțim lipsa fostului V8 aspirat pentru că Mercedes a reușit să construiască un motor bi-turbo cu un răspuns liniar incitant și progresiv, la fel ca la cel mai bun motor aspirat și apoi, sistemul de sunet la evacuare i-a reușit atât de bine încât dacă accelerezi pe Sport+ sau Race zici că ești pe linia de start de la o etapă de DTM.

Cutia automată cu 7 trepte schimbă lin în mod automat pe Comfort și a fost mult îmbunătățită ca timp de răspuns utilizând acum un ambreiaj umed. Este cea mai rapidă cutie automată cu care am mers și cu siguranță cea mai rapidă versiune de cutie automată cu 7 trepte întâlnită pe vreun Mercedes. Pe de altă parte însă, în modul Sport pe circuit  nu are chiar acea reacție de “șut în spate” la schimbare pe modul Sport pe care o oferă o cutie cu dublu ambreiaj. Însă pentru stradă este ideală, pentru că este mai confortabilă, iar pe circuit o ajută mult cuplul enorm al motorului care este tot timpul la dispoziție.

Trenul de rulare este aproape perfect și nici chiar cei mai puriști și mai perfecționiști nu i-ar putea găsi vreun defect.

Spre deosebire de AMG GT care a rămas fidel direcției hidraulice, C 63 S și C 63 utilizează o direcție electromecanică, care, surprinzător, este la fel de incisivă și de incitantă. Are multă precizie în jurul punctului mort, reacționează spontan și progresiv, forța în volan este bine dozată și feedback-ul este extrem de bun chiar și dacă o comparăm cu o direcție hidraulică. În plus, ecartamentul mai lat și pneurile Michelin Pilot Super Sport conferă o aderență excepțională și la limită C 63 S suportă accelerații laterale demne de mașini supersport.

Mercedes C 63 S drive test 50

Agilitatea pe circuit este remarcabilă, motorul V8 mai mic, suspensia față mai ușoară ca și aripile din aluminiu au contribuit la o mai bună distribuție a maselor, iar la limită diferențialul blocabil controlat electronic la Mercedes-AMG C 63 S conferă o tracțiune de senzație. Grație acestuia poți să treci cu viteze mai mari prin viraje și tracțiunea este mult superioară. Pe circuit, se poate apăsa o dată sau de două ori butonul ESP și sistemul de control al stabilității trece întâi în Handling Mode și apoi se decuplează cu totul. Handling Mode este un fel de instructor de curse electronic (glumind, este un fel de Bernd Schneider electronic pentru că celebrul pilot german, multiplu campion în DTM, ne-a ghidat pe circuitul de la Portimao) care te lasă să glisezi limitat.

Mercedes C 63 S drive test 30

Trenul de rulare este ferm dar suspensia adaptivă oferă acum o polivalență pe care fostul model nu o avea pentru că pe modul Comfort, absorbția denivelărilor mici este clar mai eficientă. Pe circuit, modul Sport+ este ideal însă pe șosea nu îl recomand. Pentru autostradă, modul Comfort este cel mai recomandat, iar dacă mergeți pe un parcurs virajat, atunci modul Sport la suspensie va oferi cel mai bun compromis. Pe drumuri cariate apare însă ceva zgomot la rulare datorat în principal pneurilor ultralate. La orice mașină trebuie să se audă ceva iar la C 63 S zgomotul pneurilor la rulare este cel mai prezent asta și pentru că zgomotul la vânt și al motorului sunt foarte reduse, iar suspensia este foarte silențioasă.

 

Verdict

Mercedes C 63 S reprezintă un progres enorm față de vechiul model. Nu este doar mai puternic și ceva mai rapid, dar este și mai confortabil, clar mai economic, mai polivalent și la nevoie mai incisiv, mai manevrabil și mai bine echilibrat decât vechiul model. În plus ambianța mai personalizată decât la concurență, de cea mai bună calitate din segment și soundul absolut fabulos fac ca Mercedes-AMG C 63 S  să fie mai mult ca niciodată o mașină mai atractivă și mai dorită decât BMW M3. Mercedes a reușit să realizeze operațiunea de trecere de la aspirat la turbo mai bine decât concurența.

ModelMercedes-AMG C 63Mercedes-AMG C 63 S
MotorV8, bi-turboV8, bi-turbo
Cilindree (cmc)3.9823.982
Putere maximă/turație (CP/rpm)476/5.500-6.250510/5.500-6.250
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)650/1.750-4.500700/1.750-4.500
Transmisiespatespate
L/l/h (mm)4.756/1.839/1.4264.756/1.839/1.426
Ampatament (mm)2.8402.840
Volum portbagaj (l)435435
Masă la gol (kg)1.6401.655
Viteză maximă (km/h)250250
Accelerație 0-100 km/h (s)4,14,0
Consum mediu (l/100 km)8,28,2
Emisii CO2 (g/km)192192
Preț (euro cu TVA, RO)77.99687.668

Comentati?

Your email address will not be published.