Prietenia Mercedes-AMG – Audi
, / 487 0

Prietenia Mercedes-AMG – Audi

SHARE
Home AMG C 63 AMG Prietenia Mercedes-AMG – Audi

Ca într-un banc bun al destinului, o dată pe an DTM-ul poposeşte la Moscova pentru un război germano-germano-german. Dintre cei trei combatanţi, doar BMW a plecat cu buza umflată, victoriile în etapa moscovită fiind împărţite între Mercedes-AMG şi Audi.

Omul primei părţi a week-end-ului de cursă din Rusia a fost Marco Wittmann; germanul, cel care poartă cu onoare numărul 1 pe automobilul BMW M4, numărul campionului, a avut un sezon pe care îl putem numi, fără teama de a greşi, mediocru. La Moscova părea că s-a regăsit şi reinventat, din moment ce a dominat antrenamentele libere dar şi calificările pentru cursa scurtă de sâmbătă. Wittmann urma să-şi asume rolul pole man-ului în faţa lui Pacal Wehrlein şi a lui Jamie Green, adică reţeta perfectă pentru fanii DTM, cu toţi constructorii implicaţi la vârf.

Cursa de 40 de minute de sâmbătă a început cu un prim accident în primul tur, când Miguel Molina (Audi) a greşit şi a rămas în mijlocul pistei, de-a curmezişul, având ghinionul să fie lovit în plin de Christian Vietoris (Mercedes-AMG); evenimentul nu s-a lăsat cu repercursiuni asupra piloţilor implicaţi însă a impus o neutralizare a cursei. După degajarea traseului şi repornirea în cursă am asista la celebrele dueluri bară la bară, sarea şi piperul DTM, doar că spiritele s-au încins prea tare pe alocuri, iar confruntarea dintre Mattias Ekstrom (Audi), liderul clasamentului provizoriu din 2015 şi Timp Glock (BMW) din turul 11 s-a terminat în anvelopele de protecţie de pe margine, ambii fiind nevoiţi să pună volanul în cui în prima cursă.

DTM 2015 - Moskow - MercedesBlog (008)

Wittmann se afla pe prima poziţie în continuare însă lupul tânăr german de la BMW era presat de lupul tânăr de la Mercedes-AMG, Pascal Wehrlein. Era un duel al piloţilor pe care mulţi îi doresc în Formula 1. Pascal a fost mai viclean şi mai motivat şi a reuşit să găsească breşa, lăsându-l pe campionul Wittmann în vizorul lui Jamie Green. Însă pilotul Audi nu a reuşit să ţină ritmul, ba mai mult, i-a cedat ultima treaptă a podiumului rusesc lui Bruno Spengler. O consolare pe jumătate pentru bavarezi, care, deşi pierdeau victoria la mustaţă, terminau cu ambii campioni ai erei moderne DTM pe podium. Triumf important şi pentru Mercedes-AMG în timp ce în tabăra Audi nu era o atmosferă prea plăcută, mai cu seamă că Ekstrom pierdea puncte importante în lupta pentru titlul sezonului 2015.

DTM 2015 - Moskow - MercedesBlog (019)

Dacă Green a terminat pe locul 4, poziţia a cincea i-a revenit lui Daniel Juncadella (Mercedes-AMG), urmat de Edoardo Mortara (Audi), Gary Paffett (Mercedes-AMG), Tom Blomqvist (BMW), Nico Muller (Audi) şi Mike Rockenfeller (Audi). Graţie victoriei, Pascal Wehrlein îl detrona pe Mattias Ekstrom în clasamentul general şi privea cu fruntea sus confruntarea de duminică. Cel mai în formă pilot Mercedes-AMG al momentului era la a două victorie din 2015 şi visele sale pentru acest sezon îşi deschideau aripile şi mai mult.

Cursa 2

Aşa cum ne-am obişnuit, după sprintul de sâmbătă a urmat cursa mai solicitantă de duminică. Mike Rockenfeller a avut, la rându-i, un exces de mândrie la Moscova şi a obţinut cel mai bun timp în calificări. Pentru a doua poziţie a grilei s-a calificat Mattias Ekstrom, care trebuia să facă uitată ieşirea prematură din cursa de sâmbătă, dar tot din cauza incidentului cu Timo Glock el a trebuit să se supună unei penalizări concretizată cu o retrogradare de trei poziţii pe ordinea de start. Bonusul i-a revenit lui Bruno Spengler, care se vedea urcat pe prima linie a grilei. Mai mult, canadianul de la BMW a fost cât pe ce să preia şi conducerea după startul excelent, în cel mai tensionat moment al cursei pentru Rockenfeller, însă germanul s-a ţinut tare şi a stat nederanjat pe prima poziţie până la final.

Motorsports / DTM 6 race Moskau

În spatele lui Spengler a fost o emulaţie, cu Jamie Green care a urcat până pe locul trei, ca mai apoi să fie depăşit atât de Maxime Martin cât şi de Mattias Ekstrom. Suedezul a fost agitat şi extrem de incisiv şi l-a presat pe belgianul Martin până a reuşit să-i ia faţa. Totuşi, locul trei a fost tot ce s-a putut la Moscova, prea puţin în viziunea omului care cu o zi înainte pierduse şefia clasamentului general în favoarea lui Pascal Wehrlein. Norocul lui Ekstrom a fost că tânărul german nu a excelat nici în calificări şi nici în cursa a doua şi a terminat doar pe locul 10, Jocul punctelor a produs astfel o nouă inversare la vârf, Mattias Ekstrom revenind în fruntea ierarhiei DTM 2015 după o pauză de aproximativ… 24 de ore.

DTM 2015 - Moskow - MercedesBlog (021)

Marco Wittmann a părut că nu s-a regăsit după debutul excelent de week-end şi a terminat abia al şaptelea, în spatele lui Gary Paffett, care se dovedea cel mai rapid pilot Mercedes-AMG. De altfel, pentru producătorul din Stuttgart nu a fost o cursa de pus în arhivă, al doilea pilot în clasament fiind chiar Wehrlein, clasat doar pe 10.

Una peste alta, victoria lui Mike Rockenfeller, prima după o secetă de vreo doi ani a fost una frumoasă, iar agitaţia din clasamentele celor două curse din Rusia nu poate decât să crească şi mai mult suspansul în clasamentul general. Audi pare pe poziţii de forţă din nou, cu Mattias Ekstrom port drapel, dar setea de succes a junelui Wehrlein nu trebuie ignorată. Următoarea dublă DTM va avea loc în week-end-ul 11-13 septembrie, la Oschrsleben.

DTM 2015 - Moskow - MercedesBlog (018)

Comentati?

Your email address will not be published.