Oficial: Mercedes-Maybach Clasa S

Mercedes-Maybach S-Class
,
2.38K 0

Mercedes-Maybach Clasa S este primul membru al noului sub-brand Maybach și concurează direct Rolls Royce Ghost și Bentley Flying Spur. Cel mai nou membru al familiei S-Class a fost expus aproape simultan la Salonul Auto de la Los Angeles și la cel de la Guangzhou.

La finalul anului 2011, Mercedes a anunțat că va renunța la brandul Maybach. Dar, în același timp, Dieter Zetsche, președintele Daimler, a promis că viitoarea gamă a Clasei S va fi mai diversificată ca niciodată.

După limuzina cu ampatament scurt lung și după coupe, Mercedes prezintă acum Clasa S Maybach, o versiune care nu a existat niciodată în gama Clasei S.

Iar Mercedes a precizat foarte clar că Maybach nu este o linie de echipare, ci un sub-brand. Mapa de presă susține foarte clar: “Maybach este un sub-brand care, în viitor, va oferi automobile într-o formă exclusivistă”.

Deducem de aici că vom vedea și alte versiuni de super lux ale modelelor Mercedes și primul model la care ne gândim că s-ar potrivi în acest sub-brand este GL.

Revenind la Mercedes-Maybach Clasa S, mercedesblog a estimat  dimensiunile cu exactitate. Cu o lungime de 5.453 mm, Mercedes-Maybach Clasa S este cu 207 mm mai lung ca… versiunea cu ampatament lung a Clasei S, în timp ce ampatamentul de 3.365 mm este cu exact 200 mm mai mare ca al aceleiași versiuni de la Clasa S.

Mercedes declară că spațiul pentru picioare în spate va crește de 166 mm la versiunea Clasei S cu ampatament lung, până la 325 mm în cazul Maybach-ului (nume de cod X222). Spațiul la cap, în spate, este de 963 mm, ceea ce reprezintă un plus de peste 12 mm, față de limuzina cu ampatament lung.

Ne-am fi așteptat la o portieră spate și mai mare, dar Mercedes a găsit un truc în ceea ce privește designul, iar Maybach-ul dă impresia că nu este la fel de masiv ca S-Class-ul cu ampatament lung. De ce? Portiera spate este scurtată cu 66 mm la Maybach și nu are geamul triunghiular. Acest geam mic a fost mutat în montantul spate. Portiera mai scurtă și mutarea geamului triunghiular mai au un avantaj: scaunele din spate sunt amplasate dincolo de linia portierelor, ceea ce conferă un sentiment excepțional de intimitate și exclusivitate. Toate suprafețele vitrate au rame cromate, iar montantul central este și el îmbrăcat în crom. Logo-ul elegant Maybach Manufaktur – două M-uri în centrul unui triunghi arcuit – decorează montantul spate pe ambele părți, în timp ce jantele din aliaj ușor de 20 de inch sunt disponibile exclusiv pentru Maybach Clasa S.

Mercedes-Maybach

Pentru că proprietarul Maybach-ului Clasa S va lua loc în mod normal pe cel de-al doilea rând de scaune, Mercedes oferă scaunele Executive în echiparea standard. Spătarul este reglat separat față de șezut, iar unghiul acestuia poate fi reglat între 19 și 43.5 grade.

Și pachetul Chauffeur face parte din echiparea standard. Datorită unui nou sistem cinematic, scaunul pasagerului din dreapta spate beneficiază de un spațiu pentru picioare mai mare cu 77 mm fașă de cazul în care în dreapta față ar fi un scaun normal. Pachetul Chauffeur include și un suport pentru picioare, care se extinde de sub scaunul pasagerului dreapta față, și tetiere de lux Easy Adjust. Tetiera pasagerului dreapta față este, de asemenea, pliabilă.

Scaunele din spate și scaunul șoferului sunt controlate electric cu ajutorul butoanelor tradiționale aflate pe fețele de uși, în timp ce cotiera din spate are suport dublu pentru pahare, spațiu de depozitare și finisaj din lemn.

Opțional, Mercedes livrează și două pachete adiționale pentru sporirea confortului.

  • Pachetul Comfort pentru scaunele spate include scaune multicontur și o funcție de masaj cu deja lăudatul program Hot stone.
  • Scaune spate Clasa Întâi și consola centrală în spate care include suporturi încălzite pentru pahare și două măsute, care pot fi întinse și pliate cu ușurință.

mercedes_benz_maybach_s_class_mercedesblog_26

Un al doilea sistem de control de climatizare Thermotronic, cu  două zone suplimentare de climatizare și câte două duze în consola centrală din spate, în zona picioarelor pasagerilor din spate și în montanții centrali, vine ca dotare standard.

Standard pentru Mercedes-Maybach S 600 și optional pentru S 500, Mercedes oferă sistemul de control al calității aerului cu ionizare, extra filtrare a aerului și parfumare cu lemn de oud, aroma rezervată exclusiv pentru Maybach.

Mercedes declară că Maybach Clasa S este cea mai silențioasă mașină din lume, chiar mai silențioasă ca S-Class Coupe, în ciuda geamurilor mai mari.

Cu o valoare a coeficientului de rezistență la înaintare de 0,26, Mercedes-Maybach Clasa S își menține poziția de lider în ceea ce privește aerodinamica.

Maybach Clasa S este oferit în două versiuni de motorizare. Maybach S 600 este propulsat de un motor biturbo V12 cu 530 CP și un cuplu de 830 Nm disponibil deja de la 1900 rpm. Acest vârf de gamă accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Maybach S 500 are sub capotă un motor biturbo V8 de 4.7 litri cu 455 CP și un cuplu de 700 Nm. Mercedes susține că acest motor este cel mai eficient din clasa sa având un consum în ciclul NEDC de doar 8,9 l/100 km (207 g/km CO2).

Maybach S 500 este disponibil cu tracțiune spate și, din iunie 2015, și în versiune 4Matic.

În premieră mondială pentru Clasa S, motorul biturbo V8 al Maybach-ului S 500 este combinat cu noua cutie automată cu 9 trepte 9G-Tronic, prima cutie de acest gen în clasa de lux,  iar Maybach S 600 dispune de  ultima evoluție a transmisiei automate, 7G-Tronic Plus.

Ca și Clasa S, Maybach Clasa S este disponibil cu sistemul Intelligent Drive, care include Pre Safe Brake cu detectarea pietonilor, Distronic Plus cu Steering Assist și Stop&Go Pilot, Brake Assist Bas Plus cu Cross-Traffic Assist, Active Lane Keeping Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus și Night View Assist Plus.

Alte inovații includ reglaj electric pentru înălțimea centurii de siguranță, airbag pentru șezut și airbag de centură.

Pentru că scaunele Executive  în spate sunt dotare standard, și airbagul pentru șezut este standard.

Airbagul este amplasat sub tapițeria șezutului, dar deasupra cadrului de plastic al scaunului, care este mișcat de mecanismele scaunului. Acest lucru înseamnă că airbagul este întotdeauna în poziția potrivită pentru ocupant și previne alunecarea pasagerului pe sub centură (efectul “antisubmarin”) în cazul unui accident. Airbagul pentru șezut este activat doar dacă scaunul se află în poziție înclinată în momentul unui impact.

Acționarea centurii se face cu un motoraș care poate extinde centura în sus până la 50 mm sau o poate retrage până la 40 mm.

Airbagul centurii de siguranță, windowbag-urile și airbagurile laterale pentru torace asigură un nivel ridicat de siguranță pasivă pentru pasagerii din spate.

Comentati?

Your email address will not be published.