Noul Volvo XC90 vs Mercedes ML: prima comparație statistică

Mercedes ML vs Volvo XC90
,
3.21K 0

Este  noul Volvo XC90 un rival pentru Mercedes ML? Prima comparație statică.

După 12 ani, Volvo lansează cea de-a doua generație XC90, care practic, revitalizează marca suedeză cu un nou design și o nouă platformă numită SPA. Poate Volvo XC90 sa concureze împotriva lui Mercedes ML, chiar dacă are doar motoare cu 4 cilindri?

În era Ford, oficialii Volvo au considerat Volvo ca fiind o marcă premium. Prețurile au fost la nivel premium, dar Volvo nu a atins niciodată rafinamentul tehnic al mărcilor germane. Acum, cu un capital chinezesc, Volvo începe un nou capitol, după 87 de ani de istorie. Iar acest capitol începe cu un nou design și cu o nouă platformă (Scalable Platform Architecture), despre care Volvo susține că este foarte flexibilă. Cum va reuși Volvo XC90 să facă față concurenței din partea lui Mercedes ML și BMW X5?

Suedezii vin cu o dispunere cu 7 locuri și declară că, pe al treilea rând de scaune, pot lua loc pasageri de până la 1,70 metri. Locurile din rândul al doilea sunt individuale și pot glisa înainte ca să creeze mai mult loc pentru picioare pentru pasagerii din rândul al treilea.

Mercedes ML oferă doar cinci locuri, dar toate cele cinci sunt foarte generoase. ML are cel mai generos interior din acest segment.

Volvo susține că va introduce, în premieră mondială, două sisteme inovatoare de siguranță.

  1. Protecție împotriva părăsării accidentale a drumului (evită un accident atunci când vehiculul părăsește drumul). Dacă mașina părăsește drumul, centurile de siguranță se contractă, atât timp cât vehiculul se află în mișcare. Dar se pare că este doar o strategie de marketing, pentru că Mercedes folosește un sistem similar numit Pre-safe de mulți ani. Sistemul face același lucru, chiar și mai mult de atât.
  2. Frânare automată în intersecții: mașina activează frânarea automată, dacă șoferul întâlnește un obstacol în trafic. Dar și în acest caz, Mercedes are sistemul BAS Plus Brake Assist, care are cam aceeași funcție.

Se pare că Volvo XC90 a făcut o modernizare în privința sistemelor de asistență, dar niciunul dintre ele nu oferă facilități în plus față de ce oferă Mercedes.

Volvo oferă două tipuri de motoare diesel, două pe benzină și un hibrid Plug-In

Ambele dieseluri au motoare de 2 litri în 4 cilindri și dezvoltă 190 CP/400 Nm (D4, turbodiesel) și respectiv 225 CP/470 Nm (D5, diesel biturbo). Prin comparație, Mercedes vine cu un motor bi-turbodiesel de 2,1 litri, cu 204 CP și 500 Nm. Volvo anunță un consum de 6 l/100 km pentru D5, care este identic cu cel al lui ML 250 BlueTec 4Matic. Peste motorul de 2,1 litri și 204 CP, Mercedes  are excelentul V6 de trei litri care dezvoltă 258 CP și un cuplu uriaș de 620 Nm.

În cadrul gamei de motoare pe benzină, celor de la Volvo le lipsește un nobil V6 sau un V8 și folosesc tot motoare cu 4 cilindri. T5 (motor turbo de 2 litri) dezvoltă 254 CP și 350 Nm, în timp ce T6 oferă 320 CP și 400 Nm din partea aceluiași motor de 2 litri dublu supraalimentat cu compresor mecanic și turbo. Prin comparație, versiunea aspirată a motorului V6 de 3,5 litri de la ML dezvoltă 306 CP și 370 Nm.

Surprinzător, Volvo rivalizează și cu vârful de gamă Mercedes ML 500 (motor biturbo V8, de 4,7 litri, 408 CP și 600 Nm) cu propulsia hibridă Plug-In, care combină un motor pe benzină supraalimentat cu turbo și compresor mecanic cu un motor electric de 80 CP oferind în total 400 CP și 640 Nm. Dar în acest caz, sistemul cu tracțiune integrală pare nepregătit pentru off-road. Motorul termic comandă roțile din față, iar motorul electric pe cele din spate, un sistem similar fiind folosit și de Lexus. La Lexus, această soluție este doar pentru  off-road moderat, în timp ce sistemul 4Matic de la Mercedes este mult mai capabil.

6 l/100 km este consumul pentru ML 250 CDI 4Matic și pentru Volvo XC90 D5

Cei de la Volvo susțin și că au înlocuit toate butoanele și comutatoarele cu funcțiile unei tablete. Probabil au împrumutat ideea de la Tesla și soluția reprezintă o abordare foarte modernă. Dar mai întâi, trebuie să vedem cât de intuitivă este ergonomia. Mercedes are la ML vechea și multifuncționala Comand, inspirată din meniul vechii versiuni Clasa S. Dar uneori, “mai puțin nu înseamnă mai mult” și prezența mai multor comutatoare nu este neapărat un dezavantaj. De exemplu, modernele modele Porsche utilizează din nou o consolă centrală inspirată de industria aeronautică, ce include o multitudine de comutatoare.

Volvo copiază și strategia de marketing a celor de la Mercedes oferind încă de la startul vânzărilor o serie limitată de 1927 de unități (anul nașterii brandului Volvo), denumită First Edition, în combinație cu dieselul D5 sau cu T6 turbo.
Volvo nu a anunțat încă date tehnice complete și nici prețurile.

 

Comentati?

Your email address will not be published.