Noul rival pentru Clasa E a fost confirmat – Jaguar XF 2016

,
1.48K 0

Jaguar a ars la foc mocnit ceva vreme, dar acum spune că e gata să ia cu asalt numele grele din segment. Declarații îndrăznețe. Nu ne rămâne decât să așteptăm și să vedem dacă sunt și în vreun fel realiste.

Jagur a vrut să profite de inerția generată de lansarea modelului XE (ilustrat în poză) anunțând noua lor mașină din clasa berlinelor mari premium. Viitorul Jaguar XF va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la New York din aprilie anul viitor, iar comercializarea noului model va începe cel mai devreme în toamnă.

Conform unei surse oficiale citată de publicația britanică Autocar, Jaguar se confruntă cu o problemă legată de identitatea de brand: modelele Jagur nu sunt recunoscute destul de rapid în trafic pe piețele emergente, acolo unde Jaguar nu are o istorie consolidată.

Dacă ar fi să tragem concluziile în funcție de ce știm până acum, Jaguar pare să rezolve problema asta în clasicul stil Audi: modele identice ca formă și design, diferențiate doar de dimensiuni. Aceeași sursă anonimă a confirmat faptul că Jaguar XF va avea aceeași grila radiator disponibilă pe XE, însă în versiune mărită și, cel mai probabil, va prelua și farurile. Ai zice că au pus design-ul în Photoshop și au tras de un singur colț în timp ce apăsau tasta Shift.

jaguar-xf-mercedesblog.com-2Una dintre principalele trăsături ale gamei Jaguar este platforma din aluminiu (denumită iQ[Al]). Noul XF va fi ceva mai mare decât modelul pe care îl înlocuiește (pentru a rezolva problema legată de spațiul la picioare și de volumul portbagajului din modelul anterior) și promite că va fi cu 100 kg mai ușor. Actualul model este cu 50kg mai greu decât modelele celorlalți concurenți de la Mercedes-Benz, BMW sau Audi.

Se spune că Jaguar abia așteaptă să valorifice această reducere a greutății modelelor sale, poziționându-și modelele drept cea mai sportivă alegere din fiecare segment. Aceasta ar fi într-adevăr o mișcare îndrăzneață, care ar trebui susținută și de o serie de mașini puternice precum XFR sau XFR-S.

Modelul XF Sportbrake în forma actuală va fi produs în continuare pentru cel puțin doi ani de acum încolo, când va fi înlocuit de un model nou.

Jaguar are planuri mărețe și, dacă totul va merge conform planurilor, ar putea deveni un rival puternic pe piața brandurilor premium. Probabil că e nevoie de mai mult pentru ca Mercedes-Benz, BMW și Audi să se simtă amenințați, însă pentru noi, consumatorii, o concurență mai îndârjită nu poate să însemne decât mașini mai bune în viitor din partea tuturor.

 

*** În imagine este noul Jaguar XE ***

Comentati?

Your email address will not be published.