Noul Audi A4 vs Mercedes C-Class
, / 1186 0

Noul Audi A4 vs Mercedes C-Class

SHARE
Home Mercedes-Benz C-Class Noul Audi A4 vs Mercedes C-Class

Noul Audi A4 promite o eficiență ieșită din comun. Este suficientă pentru a-și învinge rivalul C-Class de la Mercedes-Benz?

Cu siguranță, designul nu este punctul forte al lui Audi. Compania din Ingolstadt menține stilul conservator văzut și la Audi A8 și A6 facelift.

Pe de altă parte, Mercedes C-Class provoacă o grămadă de senzații cu liniile sale de design inspirate de la S-Class.

Dar noul Audi A4 are multe alte calități, care îi vor impresiona pe potențialii cumpărători. Încercăm să analizăm noul Audi A4 vs Mercedes-Benz C-Class.

Noul Audi A4 nu folosește o platformă complet nouă. Vorbim despre platforma MLB Evo, folosită și la Audi A8 facelift. Așadar, noul Audi A4 folosește în continuare puntea față multilink cu 5 brațe, care este acum cu 6 kg mai ușoară, în timp ce suspensia din spate, de asemenea cu 5 brațe, este complet nouă, înlocuind vechea suspensie trapezoidală cu 4 brațe. Mercedes C-Class folosește un tren de rulare sofisticat, cu noua punte față cu 4 brațe și cu puntea spate cu 5 brațe.

Ambele mașini oferă trenuri de rulare adaptive, dar există diferențe tehnice uriașe. Amortizoarele CDC (controlul continuu al sistemului amortizor) de la Audi folosesc valve activate electromagnetic în pistoanele lor, care permit lichidului hidraulic să curgă mai rapid sau mai lent în funcție de necesitate. Mercedes C-Class prezintă o suspensie pneumatică unică în segmentul său, similară cu aceea de la Mercedes S-Class.

Standard, Mercedes oferă o suspensie confort, o suspensie Avantgarde (suspensia sport) sau o suspensie sport coborâtă cu 15 mm. Suspensia Airmatic este disponibilă în combinație cu liniile de echipare Avantgarde sau Exclusive.

Audi A4 vine standard cu o suspensie clasică din oțel, în timp ce trenul de rulare adaptiv CDC este disponibil opțional.

Atât Mercedes, cât și Audi oferă un sistem care reglează setările direcției, ale cutiei de viteze și ale motorului. Agility Select de la Mercedes C-Class oferă posibilitatea de a alege între modurile Comfort, Eco, Sport, Sport Plus și Individual, în timp ce Drive Select de la Audi oferă tot 5 moduri: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency și Individual.

Audi A4 oferă încă din start o gamă largă de motorizări. Gama de motoare pe benzină începe cu motorul 1.4 TFSI/150 CP și 250 Nm. A4 1.4 TFSI accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde, iar viteza sa maximă este de 210 km/h.

Gama este completată de două motoare TFSI de 2.0 litri cu 190 CP/320 Nm și 252 CP/370 Nm. La startul vânzărilor, nu este disponibil un V6.

Gama motoarelor pe benzină de la C-Class începe cu motoarele turbo de 1.6 litri/ 115 CP și 156 CP la C 160/C 180, urmate de două motoare turbo pe benzină, de 2 litri, cu 184 CP/300 Nm și 211 CP/350 Nm. Motorul turbo V6 de 3 litri de la C 300 4Matic pune la dispoziție 333 CP și 480 Nm.

Gama de motoare diesel de la Audi este și mai complexă: două motoare 2.0 TDI cu 150 și 190 CP plus două V6 de 3 litri cu 218 și 272 CP, din cadrul noii generații de motoare prezente și la Q7.

Un motor 2.0 TDI cu 122 CP va fi oferit după lansare, odată cu două versiuni ”ultra” pentru 2.0 TDI cu 150 și 190 HP.

Gama de motoare diesel de la Mercedes C-Class începe cu două motoare turbodiesel 1.6 de proveniență Nissan cu 115 și 136 HP, în timp ce faimosul motor turbodiesel de 2,1 litri de la Mercedes este disponibil la modelele C 220 BlueTec (170 CP) și C 250 Bluetec (204 CP). Un C 220 BlueTec Eco cu 2.1 litri/163 CP va rivaliza cu viitoarele versiuni ultra de la Audi.

Ceea ce lipsește la Audi A4 sunt versiunile hibrid, iar Mercedes are două: un diesel- Hybrid C 300 BlueTec Hybrid (2.1 litri/204 CP plus un motor electric de 27 CP) pregătit pentru un consum de combustibil de numai 3,6 l/100 km și o versiune Plug-In Hybrid C 350 e (motor turbo de 2 litri și 211 CP și un motor electric cu 82 CP pentru o putere totală de 279 CP).

Toate motoarele cu 4 cilindri de la Audi sunt cuplate cu o cutie manuală cu șase trepte, în timp ce versiunea V6 TDI/218 CP are transmisia S-Tronic ca dotare standard, iar V6 TDI/272 CP folosește transmisia automată Tiptronic cu 8 trepte.

Motoarele mai mici de la C-Class sunt combinate cu noua cutie manuală cu 6 trepte, în timp ce la C 250 și C 250 BlueTec  cutia automată cu 7 trepte este dotare standard. Mercedes va înlocui treptat, pe termen mediu, actuala cutie automată cu 7 trepte cu noua cutie automată cu 9 trepte.

Sistemul 4Matic este standard la C 400 și C 450 AMG și este disponibil și pentru C 200, C 220 d și C 250 d. Quattro vine standard la A4 3.0 TDI/272 CP și este opțional pentru cel mai puternic motor pe benzină, 2.0 TFSI și pentru 2.0 TDI/190CP.

Un diferențial autoblocant sport va fi oferit în 2016 pentru A4 3.0 TDI/272 CP, în timp ce, în cazul Mercedes-ului, un diferențial este rezervat versiunii AMG:  mecanic la C 63 și electronic la C 63 S.

Ambele vehicule au amprente asemănătoare. Audi A4 are o lungime de 4.726 mm (plus 25 mm), în timp ce ampatamentul este de 2.820 mm (plus 12 mm). Mercedes C-Class are un ampatament cu 20 mm mai lung (2.840 mm) la o lungime cu 400 mm mai mică (4.686 mm). Limuzina Mercedes C-Class oferă un portbagaj cu un volum de 480 de litri, în timp ce Audi comunică, pentru moment, doar volumul portbagajului pentru versiunea Avant.

Cei de la Audi declară că Avant are portbagajul cu cel mai mare volum din cadrul segmentului, cu 505 litri și poate ajunge la 1.510 litri cu bancheta rabatată. Mercedes C-Class T-Model este foarte aproape cu un volum cuprins între 490 și 1.510 litri.

Audi insistă și în privința structurii ușoare și susține că masa la gol este de 1.320 kg pentru A4 1.4 TFSI. Sunt, pentru moment, singurele informații referitoare la greutate. Prin comparație, C 160 cântărește 1,395 kg.

Peste dotările standard, C-Class vine cu liniile de echipare Avantgarde sau Exclusive, plus AMG Line. Audi oferă opțional celebra S-Line și noua linie de design.

Ambele mașini pun la dispoziție cele mai recente sisteme multimedia: MMI cu 8,3 inch în versiunea de top MMI Mavigation Plus și Comand Online cu 8,4 inch.  Head-up displayul este disponibil ca opțiune pentru ambele mașini. Audi oferă și posibilitatea de a alege un display configurabil de 12,3 inch în stilul celui de la Audi TT, în timp ce display-ul clasic din bord are 5 inch (standard) sau 7 inch cu sistemul multimedia MMI.

Comentati?

Your email address will not be published.