Muller se impune, Mercedes pierde duelul strategic

DTM Norisring cursa a doua
,
1.28K 0

Nico Muller era unul dintre cei doi piloți Audi care nu gustase vreodată triumful în DTM, iar această așteptare a luat sfârșit tocmai în cea mai populară locație din calendar, pe străzile din Nuremberg. Tom Blomqvist a plătit prețul unei opriri lente la boxe, iar Mercedes l-a protejat pe di Resta după ce a pierdut șansa victoriei prin Lucas Auer.

Al doilea weekend la rând din DTM s-a încheiat cu victorie în premieră în cursa principală. După ce Lucas Auer s-a impus pe Lausitzring, Nico Muller și-a jucat perfect cartea la Norisring cu ajutorul echipei de mecanici, grație unei strategii perfect puse la punct.

Calificările s-au încheiat cu un tur fulger al lui Ekstrom, însă suedezul avea de plătit prețul carambolului din prima manșă și pierdea trei locuri pe grilă. Înaintea sa aveau să plece așadar Blomqvist, di Resta și Nico Muller, însă efortul lui Ekstrom le-a adus celor de la Audi 2.5 kilograme suplimentare pentru cursă. Grila era configurată într-un mod deosebit de echilibrat, cu câte doi piloți din fiecare tabără în top 6 și aceeași distribuție între locurile 7-12. La coada grupului era un dublu câștigător pe aceste străzi, Gary Paffett, penalizat după ce echipa tehnică a intervenit în parc ferme asupra mașinii cu care britanicul lovise zidul.

DTM Norisring C1: Ekstrom îi pune pe tavă victoria lui Mortara

Cursa a început furtunos, cu Ekstrom oprindu-se în spatele mașinii lui Paul di Resta. Daunele au fost însemnate asupra părții frontale a modelului Audi Red Bull, iar pentru suedez s-a încheiat rapid un weekend de uitat. Farfus a avut aceeași soartă, pentru a câta oară fiind cu splitterul rupt în urma aglomerației din primul tur?

Start

Blomqvist și Muller au evadat în frunte, pe fondul ritmului modest imprimat de ocupantul poziției a treia, di Resta. Cei de la Mercedes l-au chemat rapid pe scoțian la boxe (turul 25), pentru a-i oferi lui Lucas Auer șansa unui podium. Austriacul s-a apropiat în doar câteva tururi de primii doi și deja visa la victorie, însă totul s-a năruit la boxe, unde a fost reținut timp de peste 6 secunde. Nico Muller a încercat să treacă de Blomqvist la cea de-a 33-a trecere prin acul de păr Grundig, însă a ratat punctul de frânare și fiul fostului campion mondial de raliuri a revenit pe primul loc.

În turul 36, Blomqvist a intrat la boxe, unde a petrecut 3,8 secunde. Nico Muller a rămas cu pista liberă în față, însă Blomqvist era ceva mai rapid pe pneuri noi. Elvețianul și-a consumat oprirea obligatorie în turul 43, mecanicii fiind extrem de prompți. Muller a ieșit la milimetru în fața lui Blomqvist, iar pilotul BMW nu a avut puterea de a replica grație sistemului DRS până la finele manșei. Maxime Martin a găsit breșa în defensiva lui Paul di Resta și a completat podiumul, în timp ce Auer n-a primit verde să treacă de scoțian și a primit sarcini defensive în fața urmăritorilor.

În turul 51, Marco Wittmann a tranșat lupta sa cu Edo Mortara pentru poziția a șasea, dar și pentru șefia la general. După alte cinci bucle, Bruno Spengler a trecut și el de Mortara, evitând astfel egalitatea de puncte dintre colegul său și adversarul de la Audi. Mike Rockenfeller l-a răsucit pe Timo Scheider, iar Gary Paffett s-a retras pe final de cursă. Astfel, ultimele două poziții în puncte au fost moștenite tot de piloți BMW – Timo Glock (plecat de pe 20) și Martin Tomczyk, aflat pe 23 pe grila de start!

Următoarea etapă va avea loc peste 3 săptămâni pe traseul olandez de la Zandvoort, unde echipa Pitstops va fi din nou prezentă. Echilibrul despre care vorbeam în acest sezon se reflectă și în clasamentul general, unde fiecare uzină are câte doi reprezentanți în primele 6 locuri. Doar doi piloți nu au punctat încă în 2016 – dezamăgitorul Juncadella și debutantul Ocon.

Clasament: Wittmann 75p, Mortara 73p, di Resta 70p, Green 63p, Martin 62p, Wickens 58p.

Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro.

Comentati?

Your email address will not be published.