Mercedesblog – de 2 ani online. Sărbătorim cu cele mai tari mașini ale ultimilor 50 de ani
, / 430 0

Mercedesblog – de 2 ani online. Sărbătorim cu cele mai tari mașini ale ultimilor 50 de ani

SHARE
Home AMG Mercedesblog – de 2 ani online. Sărbătorim cu cele mai tari mașini ale ultimilor 50 de ani

Era 9 septembrie 2014. Mercedes-AMG GT, de un galben orbitor, vedea lumina zilei la Affalterbach. Într-o ceremonie exclusivistă acasă la AMG, unul dintre cei mai buni piloți ai lumii, Nico Rosberg, îl aducea pe scenă. Era abia a doua mașină AMG pur-sânge, după incitantul SLS AMG. Chiar în acea zi, Mercedesblog a apărut online, cu prezentarea live a bolidului și cu primele informații.

Din acel moment, am fost împreună zi și noapte, aducîndu-vă cele mai noi mașini, automobilele de legendă, dar și pe cele care încă nici nu au apărut pe piață.

Mercedes-AMG GT lansat în 2014 este, cu siguranță, una dintre cele mai tari mașini care poartă emblema AMG. Dar cum rămâne cu celelalte? Haideți să facem o călătorie în timp, prin istoria Mercedes, pentru a găsi mașinile care ne-au tăiat respirația în ultimii 50 de ani. Puneți-vă centurile de siguranță, doamnelor și domnilor! Sigur veți avea nevoie de ele în această călătorie cu mulți cai putere!

Mercedes-Benz 300 SL

300 SL Coupé

Frumoasa Balului a fot prezentată la Salonul Auto de la New York din 1954. Automobilul cu portiere care se deschideau în sus era prima mașină de serie cu injecție de combustibil și una dintre cele mai rapide care se aflau la acea oră pe drumurile publice. 300 SL putea atinge 260 km/h.

Coupe-ul original s-a dezintegrat rapid, însă. A fost disponibil pe piață doar între 1955 și 1957, în timp ce roadster-ul a supraviețuit între 1957 și 1963. Un interval de timp limitat care nu face decât să-i sporească exclusivitatea.

Mercedes-Benz CLK GTR

CLK GTR AMG History

Chiar era o mașină de curse pentru drumurile publice. La propriu! O nebunie curată până la ultimul șurub, Mercedes-Benz CLK GTR a venit pe lume ca o obligație. Deși sezonul 1999 FIA GT1 a fost anulat, Mercedes și-a respectat obligația și a livrat, conform regulilor impuse de competiție, cele 25 de mașini certificate pentru drumurile publice. A construit, de fapt, 26, între iarna lui 1998 și vara lui 1999. 20 au fost modele coupe și 6 au fost roadster.

Monstruosul motor V12 de 6,9 litri livra 612 CP și 775 Nm, atingînd o viteză maximă de 344 km/h și avea nevoie de numai 3,4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h.

La acea vreme, CLK GTR era cel mai scump model de serie construit vreodată, fiind cotat la 1.547.620 de dolari.

 

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

Arăta ca o mașină de vis, dar alerga ca o mașină de curse. Însă ceea ce a fost lansat ca fiind “Săgeata Argintie a Viitorului” nu a magnetizat publicul așa cum au făcut-o alte mașini de-a lungul timpului. A venit pe lume ca model 2005, Mercedes plănuind să construiască 3.500 de astfel de vehicule. În cele din urmă, doar 2.300 de unități au fost fabricate.

Propulsat de un motor V8 de 5,5 litri, SLR rămâne una dintre cele mai puternice mașini sport de serie construite vreodată. Ajunge la 100 km/h în doar 3,8 secunde și are nevoie de puțin peste 10 secunde pentru a ajunge la 200 km/h.

Bolidul cu două locuri se laudă cu o viteză maxim de 334km/h. Transmisia sa automată cu 5 trepte era special adaptată pentru a distribui un cuplu foarte mare și era configurată pentru a asigura șoferului opțiunea de a alege între diverse tipuri de rulare prin intermediul sistemului Speedshift.

 

Mercedes SLS AMG

SLS AMG History

AMG a încetat producția lui Mercedes SLS AMG cu mai bine de un deceniu în urmă. Totuși, acest veritabil diavol pe roți a rămas preferatul vedetelor. Când a venit pe lume în 2009, la Salonul Auto de la Frankfurt, a fost prezentat ca fiind succesorul pur-sânge al Mercedes-ului 300 SL Gullwing. Era primul vehicul construit în totalitate la Affalterbach, cu ADN de mașină de curse.

Motorul M159 V8 de 6,2 litri aspirat natural dezvolta nu mai puțin de 571 CP și un cuplu de 650 Nm. Versiunea Black Series venea cu 631 CP. Era suficient pentru a-i face să tremure pe producătorii de hypercar-uri.

 

Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT S test pe Transfagarasan (44)

A venit apoi pe lume Meredes-AMG GT. Strălucitorul GT a urcat pe scena de la Afflaterbach pe 9 septembrie 2014. Era o nouă stea în galaxia Mercedes. O stea cu o siluetă grațioasă, dar solidă, care se simțea ca acasă în lumina reflectoarelor, dar și pe circuit. A fost unul dintre motivele pentru care FIA l-a ales Safety Car pentru campionatul de Formula 1.

Echipat cu noul motor V8 de 4,0 litri, GT-ul era a doua mașină construită de la zero de AMG, dar ca personalitate, nu a stat niciodată în umbra vreunui model. 3,9 secunde îi sunt suficiente modelului S pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, în timp ce versiunea standard – dacă putem numi astfel o super-mașină ca GT-ul – are nevoie de 4,1 secunde.

 

Mercedes-AMG GT R

Mercedes-AMG GT R (6)

După raza de soare GT, a venit rândul Bestiei Verzi, dresată în junglă de către triplul campion mondial Lewis Hamilton și adusă pe circuit cu tot tam-tamul și extravaganța de care numai un GT este în stare: Mercedes-AMG GT R. “Arată și se conduce de parcă ar veni din iad”, spunea șeful AMG Tobias Moers și suntem convinși că avea dreptate.

Mașina sport Mercedes-AMG GT R duce performanța la volanul unei mașini certificate pentru drumurile publice la un nou nivel, pentru că este rudă de tehnologie cu nimeni altul decât GT3-ul de curse.

GT R vine la pachet cu 585 CP, ceea ce îl face cel mai puternic vehicul stradal construit vreodată la Affalterbach. Elementele aerodinamice active și înfățișarea fioroasă îl transformă în cea mai afurisită bestie.

Mercedes-AMG R50

Mercedes-AMG-R50

Și se pare că AMG va mai scoate un as din mânecă în viitorul apropiat. Mercedes-AMG R50 ar putea să-și facă apariția la timp pentru aniversarea de 50 de ani a companiei.

Va arăta ca un OZN și va veni cu un sistem de propulsie hibrid, capabil să dezvolte aproximativ 1300 CP. Hypercar-ul AMG ar trebui să se ia la trântă cu Porsche 918 Spyder, McLaren P1, Ferrari La Ferrari, Bugatti Chiron, Lamborghini Centenario și cu viitorul Aston Martin RB 001. Este o listă destul de lungă, nu-i așa? Dar poate că R50 va avea armele necesare pentru acest război.

R50 este programat să facă parte dintr-o ediție limitată de numai 50 de vehicule, care vor veni cu un preț uluitor: între 2,2 milioane și 3 milioane de euro.

Comentati?

Your email address will not be published.