Mercedes Vision S 500 Plug-In Hybrid: prima “mașină de 3 litri” din clasa de lux
, / 424 0
Mercedes Vision S 500 Plug-In Hybrid

Mercedes Vision S 500 Plug-In Hybrid: prima “mașină de 3 litri” din clasa de lux

SHARE
Home Stiri auto Concepte auto Mercedes Vision S 500 Plug-In Hybrid: prima “mașină de 3 litri” din clasa de lux

Mercedes a anticipat exact direcțiile de dezvoltare pentru sistemele de propulsie. Prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna anului 2009, Mercedes Vision S 500 Plug-In Hybrid a anticipat modelul S 500 Plug-In Hybrid, prima mașină de lux cu un consum de combustibil mai mic de 3 l/100 km.

Imediat după introducerea pe piață a mild hibridului Mercedes S 400 Hybrid, Mercedes a prezentat, la a 63-a ediție a Salonului Auto de la Frankfrut, în toamna anului 2009, Vision S 500 Plug-In Hybrid, primul sedan de lux de “3 litri”. Vorbind mai clar, acesta a fost primul concept de limuzină de lux care nu are nevoie de mai mult de 3 litri pentru 100 km.

Bazat pe  Clasa S (W221), Vision S 500 Plug-In Hybrid este propulsat de un motor V 6 de 3,5 litri cu injecție directă, combinat cu un motor electric de 60 CP, montat între cutia automată 7G-Tronic și motorul Otto, după același principiu ca în cazul lui S 400 Hybrid.

Plug-In Hybrid

Mercedes a promis o autonomie electrică de 30 km și un consum de numai 3,2 l/100 km, ceea ce corespunde unor emisii CO2 de numai 74 g/km.

Motorul electric își trage energia dintr-o baterie litiu-ion cu o capacitate de peste 10 kWh. Bateria poate fi încărcată în două feluri: în modul de încărcare rapid cu o putere de 20 kW în mai puțin de 60 de minute sau în modul convențional cu o putere de 3,3 kW în aproximativ patru ore și jumătate.

Masa totală a componentelor electrice în vehiculul experimental era de 215 kg, din care bateria litiu-ion contribuia cu aproximativ 130 kg, considerabil mai ușoară decât o bateria nichel-metal hibrid cu o capacitate similară, care cântărea între 180 și 200 de kilograme.

Dacă în cazul mild hibridului S 400 Hybrid, bateria extrem de compactă de 0,9 kWh încăpea cu ușurință în compartimentul motorului, bateria litiu ion de 10 kWh de la versiunea Plug-In Hybrid avea nevoie de mai mult spațiu. Din acest motiv, bateria este amplasată în portbagaj, în spatele banchetei și deasupra punții spate. Instalarea în această poziție oferă avantaje decisive: o distribuire perfectă a maselor și cea mai bună protecție posibilă pentru baterie în caz de accident.

Vision S 500 Plug-In Hybrid prezintă un sistem de recuperare a energiei și funcția Eco start/stop.

Cinci ani mai târziu, Vision S 500 Plug-In Hybrid a devenit realitate sub forma noii generații Clasa S. Și toate performanțele au fost dramatic îmbunătățite. În ciuda unei puteri maxime mai mari, de 442 CP (333 CP de la motorul biturbo V6 de 3 litri și 116 CP de la motorul electric), versiunea de serie  S 500 Plug-In Hybrid are nevoie de doar 2,8 l pentru fiecare 100 km și poate atinge o autonomie electrică de până la 33 km cu o baterie mai mică de numai 8,7 kWh.

Citiți despre primul test drive cu Mercedes S 500 Plug-In Hybrid

Și mai presus de toate aceste cifre fabuloase pentru o limuzină de lux, accelerația de la 0 la 100 km/h durează doar 5,2 secunde, comparativ cu 5,5 secunde pentru Vision S 500 Plug-In Hybrid. Viitorul este aici.

Comentati?

Your email address will not be published.