Mercedes-Benz GLE își întâlnește cel mai nou rival – Audi Q7

,
2.47K 0

Pentru că BMW X5 este acum cel mai vechi dintre cele trei SUV-uri premium de clasă mare fabricate în Germania, cel mai potrivit rival pentru noul GLE facelift este modelul recent lansat Audi Q7, care reprezintă o transformare totală pentru marele vehicul de offroad de la Ingoldstadt.

Fie că vă convine sau nu, SUV-urile nu vor să plece nicăieri, ba mai mult, au de gând să se extindă până când toate mașinile de pe șosele vor deveni fie SUV-uri, fie crossover. Recent, două dintre cele trei companii premium din Germania au fost foarte active, atât Mercedes-Benz, cât și Audi lansînd modele noi sau reconfigurate. Această activitate nu ar fi putut trece neobservată în rândul marilor publicații germane, așa că Auto Motor und Sport nu a pierdut timp până a venit cu un test comparativ foarte onest.

Trebuie să menționăm că balanța este un pic înclinată, pentru că Audi Q7 este un model complet nou dezvoltat de Audi pe parcursul câtorva ani, în timp ce Mercedes-Benz GLE este doar un facelift – chiar dacă unul destul de semnificativ. În afara schimbării de nume, are o nouă grilă a radiatorului, faruri reconfigurate cu tehnologie LED, șorțuri modificate și, ce e mai important, elemente noi la interior. Masivitatea caroseriei rămâne însă, neschimbată, la fel ca și dimensiunile generale.

audi q7 - mercedesblog.com (2)

Vorbind despre dimensiuni, Q7 este mult mai mare, cu nu mai puțin de 25 de centimetri în plus în lungime – sau cu o “jumătate de clasă”, așa cum spun jurnaliștii germani. Această diferență se simte la interior, acolo unde Q7 oferă mai mult spațiu, mai ales când vine vorba de volumul portbagajului (200 de litri mai mult ca GLE) și pentru 1.390 de euro în plus (prețurile pentru Germania), vine și cu al treilea rând de scaune.

Și dacă tot vorbim despre interior, hai să discutăm despre facilități: Mercedes-Benz GLE alege o cale conservatoare, păstrând binecunoscutul sistem COMAND, care începe să pară un pic demodat în comparație cu noile aparate multimedia. Audi Q7, pe de altă parte, cu ditamai track pad-ul, tablete integrate în tetierele scaunelor din față, încărcare prin sistem wireless pentru smartphone-urile compatibile, suport pentru software Apple încorporat și Google CarPlay, dar și redarea fișierelor audio prin serviciile Napster și Aupeo, dă senzația clară că este o mașină potrivită pentru aceste vremuri.

În ceea ce privește modul în care se conduce, lucrurile nu sunt atât de diferite. Suspensia Mercedes-Benz a primit un reglaj reușit, care face mașina atât mai agilă, cât și mai confortabilă, grație unei combinații între amortizoarele adaptive și suspensia pneumatică. Vine și cu programe pentru off-road, deși puțini le vor folosi. Audi Q7 nu este departe, dar nici chiar la fel de bun – totuși vine cu îmbunătățiri majore față de fosta generație.

Deci, care este mai bun? Greu de spus, din moment ce sunt atât de diferite, în ciuda asemănărilor din zona motorizărilor și a prețului (în Germania, doar 150 de euro despart modelele cu motoare diesel de trei litri). Mercedes-Benz rămâne regele confortului, dar Audi Q7 ar putea fi vehiculul mai bun la toate. Cel puțin până apare noul GLE…

Citiț aici articolul original (în limba germană).

Sursă foto: AMS

Comentati?

Your email address will not be published.