Mercedes-Benz GLC 2016 vs BMW X3, Audi Q5. Care este cel mai bun?

,
3.95K 0

Mercedes-Benz GLC 2016 este unul dintre cele mai dezbătute SUV-uri zilele acestea. Colegii noștri de la auto-motor-und-sport au mers și mai departe și au aliniat la start GLC împotriva celor mai mari rivali ai săi, Audi Q5 și BMW X3, cu motoare diesel cu patru cilindri și tracțiune integrală.

Cultura pop spune că SUV-urile sunt vehiculele ideale, bune la toate, dar preferințele diferă. Exact la fel cum diferă și vârsta reală a rivalilor. Lansat tocmai în 2008, Audi Q5 este cel mai în vârstă vehicul dintre cele trei. Încă pare suficient de competent și echilibrat pentru a-și ataca adversarii mai tineri. În ceea ce privește spațiul și soluțiile inteligente, este în stare să le predea celorlalți o lecție. Q5 este singurul model care, pentru 200 de euro în plus, oferă o banchetă culisantă (100 mm în lungime) cu unghi variabil de reglare a spătarului și, pentru încă 150 de euro, și un spătar rabatabil pentru scaunul pasagerului din față. În schimb, vei fi nevoit să te descurci cu operațiunile mai puțin intuitive ale comutatoarelor și cu funcțiile de siguranță și de asistență oarecum depășite. Plus aspectul cam monoton al materialelor, conform propriilor standarde înalte impuse chiar de Audi.

2016-mercedes-benz-glc-8

Nu este nici cel mai puternic dintre cele trei, motorul său TDI de 2 litri cu 190 CP și un cuplu de 400 Nm fiind ușor depășit de Mercedes. Puterea este stânjenită de masa mare a mașinii (1.933 kg), în timp ce cutia S tronic este, în mare, letargică și performează cel mai bine pe modul automat, deși nici așa nu este capabilă să mascheze ezitările evidente. Aici, mașina de test vine cu pachetul sport S-line și cu jante de 20 de inch, în completarea tracțiunii integrale permanente și a suspensiei opționale cu amortizoare adaptive (1.100 euro) și cinci moduri de rulare – de la “comfort” la “individual”.

2016-mercedes-benz-glc-17Nu este nici o surpriză că Audi Q5 se năpustește discret, sigur și destul de confortabil pe drumuri cu serpentine, atacînd virajele mulțumitor de neutru, direct și fără un ruliu evident. Direcția ar putea oferi o reacție mai bună, iar vântul ar putea vâjâi un pic mai puțin pe lângă oglinzile laterale mari, dar în rest, Audi nu arată niciun alt punct cu adevărat slab. Prin contrast, punctele sale forte sunt ușor de observat – autonomia de aproape 1.000 de kilometri și frânarea foarte bună și rezistentă la oboseală.

Pe de altă parte, BMW X3 rămâne preferatul șoferilor entuziaști. Și nici nu ar putea fi altfel. Cu agilitatea și direcția energică și precisă, X3 urmează cu rigurozitate trasa negociată. Primește aici o mână de ajutor și de la sistemul de tracțiune integrală xDrive, construit pe baza tracțiunii spate, care transferă cuplul d ela 100% pe spate până la 50% pe față.

2016-mercedes-benz-glc-10

2016-mercedes-benz-glc-20Bineînțeles, X3 nu este lipsit de defecte. Poziția de conducere este prea înaltă, iar scaunele Sport sunt doar opționale. Pasagerii din spate iau loc pe o banchetă tare poziționată destul de jos, cu genunchii îndoiți serios și, în ciuda amortizoarelor adaptive (1.100 euro), trebuie să se confrunte cu mai multe zdruncinături decât ar fi cazul. În plus, X3 are o banchetă cu șezut mai mic, dar o lățime interioară superioară celei oferite de rivali. În schimb, sistemul iDrive pune cireașa pe tort cu operativitatea sa logică prin intermediul celebrului comutator rotativ.

Și deși motorul său diesel de 2 litri este pe măsura rivalului Audi în ceea ce privește puterea și cuplul, în realitate mașina este mult mai rapidă, în mare măsură grațe cutiei sale automate ZF cu opt trepte, care este agilă și schimbă rapid. În orice caz, în ciuda faptului că are cea mai mică masă la gol (1837 kg), X3 înghite cea mai mare cantitate de combustibil în acest test. În cele din urmă, îl depăștește pe rivalul Q5 în ceea ce privește manevrabilitatea și costurile.

2016-mercedes-benz-glc-4

Dar cum rămâne cu Mercedes-Benz GLC 2016? Versiunea 250 d 4Matic testată aici își arată siguranța încă de la început, cu aria sa largă de dotări, cu sisteme de asistență și multimedia regăsite de obicei la o clasă superioară, deși este și cel mai scump. Mercedes oferă chiar și un pachet capabil de off-road, cu Hill Descent Control, cinci programe de rulare pentru orice suprafață și scut în partea posterioară (702 euro), dar și cu suspensie pneumatică AIRMATIC (2.261 euro).

O investiție care merită cu prisosință, pentru că suspensia adaptivă pe pernă de aer poate să absoarbă denivelările, plutind ușor, fără vreun zgomot. Confortul este unul regal. Scaunele confortabile alcătuiesc o echipă categoric invincibilă, cu suspensia bine izolată pentru a masca zgomotul produs la rulare și la vânt, poziționînd GLC-ul înaintea rivalilor săi, în acest sens. Până și motorul diesel de 2,1 litri, care în alte modele Mercedes este mai zgomotos, este surprinzător de satisfăcător din punct de vedere acustic și abia îți poți da seama că este vorba despre un diesel.

2016-mercedes-benz-glc-13

Întâmplător, GLC 250 d este și mult mai puternic, oferind 14 CP și 100 Nm mai mult decât rivalii săi, garantînd astfel senzația de mai multă putere și incisivitate decât rivalii săi, toate acestea în timp ce rămâne relaxat atunci când ritmul nu este unul alert. În cele din urmă, noua transmisie automată cu nouă trepte schimbă mai spontan decât predecesoarea sa cu șapte trepte, deși nu manifestă prea multă frenezie atunci când alege treapta corectă, realizînd salturi de viteză mici și discrete, care asigură permanenta funcționare în regimul corect de turație al motorului twin-turbo cu patru cilindri. Acest aspect avantajează și consumul de combustibil, care, pe parcursul testului, a fost cotat la 7,8 l/100 km. Chiar și cu rezervorul mic oferit standard (50 de litiri) GLC are o autonomie de 600 km. Totuși, versiunea de 66 de litri (60 de euro opțional) ar trebui să fie standard.

2016-mercedes-benz-glc-5Există atunci, vreun călcâi al lui Ahile? Manevrabilitatea prea puțin antrenantă pare să fie aici cea mai mare vinovată, MercedesBenz GLC 2016 fiind mai mult decât fericit să se comporte pe măsura renumelui său SUV premium cu orientare spre confort. Asta nu înseamnă, în niciun caz, că GLC ar fi leneș. Din contră. Direcția sa este, de fapt, destul de ageră, în timp ce tracțiunea și stabilitatea oferă ce au mai bun în ceea ce privește caracterul sportiv. Spațiul este, de asemenea, un ideal pentru Mercedes. Acum cu 12 centimetri mai mare, GLC oferă spațiu superior – în toate direcțiile, față de adversarii săi direcți, calificîndu-se lejer pentru titlul de cea mai bună afacere în acest segment. Orice altceva decât victoria ar fi fost un rezultat dezamăgitor în fața rivalilor care au împlinit deja cinci, respectiv șapte ani.

 

Comentati?

Your email address will not be published.