Mercedes-Benz creează prima parcare din lume în care mașinile se parchează singure

,
1.44K 0

Acesta este valetul robotizat care parchează mașinile automat. Sistemul a fost implementat în parcarea supraetajată a Muzeului Mercedes-Benz din Stuttgart, Germania, aceasta fiind prima parcare automatizată din lume.

Daimler și Bosch și-au unit forțele pentru a implimenta sistemul care îi permite șoferului să coboare din mașină, iar aceasta pleacă în căutarea unui loc de parcare. Manevrele sunt controlate prin intermediul unei aplicații descărcate pe telefon.  Vehiculele sunt echipate cu un sistem automat de rulare care include camere și senzori dezvoltați de Bosch. Și locația primește același sistem complex de camere și senzori.

se parchează singureVezi video aici!

Nu mai este necesară deschiderea portierelor, pentru că pasagerii au coborât deja, așa că mașinile pot fi parcate mult mai aproape una de alta, eficientizând spațiul cu 20%. La recuperarea mașini, procedura este similară. Utilizatorul dă comanda prin intermediul aceleiași aplicații. Sistemul automat detectează mașina comandată, pornește motorul și o conduce la punctul de întâlnire din parcare.

Aflat încă în faza de testare, sistemul reprezintă un pas esențial către rularea autonomă. Vizitatorii vor putea experimenta serviciul începând cu 2018, fără să mai fie nevoiți să caute un loc de parcare, apoi să facă manevrele necesare pentru a strecura vehiculul în spațiul respectiv.

“Ne apropiem cu pași mai repezi decât ar crede lumea de rularea autonomă. Soluția parcării autonome la Muzeul Mercedes-Benz demonstrează, într-o manieră impresionantă, cât de departe a ajuns tehnologia,” spune Dr. Michael Hafner, șeful Diviziei de Rulare Autonomă și Siguranță Activă din cadrul departementului de Dezvoltare a Autoturismelor Mercedes-Benz.

se parchează singure

O infrastructură inteligentă, concepută anume de Bosch pentru o parcare supraetajată, în colaborare cu tehnologia pusă la dispoziție de Mercedes-Benz, fac acest sistem posibil. Senzorii instalați pe mașină monitorizează coridoarele de rulare și împrejurimile, virând vehiculul corespunzător. Mașinile primesc datele necesare și execută manevrele, oprind la nevoie.

Proiectul desfășurat sub stricta supraveghere a autorităților din Stuttgart, va avea nevoie de aprobare înainte de a intra în funcțiune pentru publicul larg, la începutul lui 2018.

 

 

Comentati?

Your email address will not be published.