Mercedes, arbitru în finala DTM de la Hockenheim

DTM Preview Hockenheim
,
1.37K 0

Edoardo Mortara sosește la Hockenheim cu convingerea că poate să recupereze pe ultima sută de metri ecartul ce-l desparte de Marco Wittmann. Teoretic, nici nu are nevoie de mare ajutor, însă luptele în DTM se poartă de obicei între tabere de 8, iar Mercedes ar putea avea un rol capital.

Audi conduce în clasamentul constructorilor cu 37 de puncte avans în fața BMW, iar perechile de vârf ale celor două uzine își dispută întâietatea la echipe: Abt Sportsline are de gestionat 25 de puncte avans față de Team RMG. Desigur, aceste două structuri dau și favoriții la titlul piloților, singura dintre cele trei ierarhii unde BMW deține prima poziție. Marco Wittmann și-a maximizat recolta de puncte cu fiecare ocazie: a completat toate tururile de cursă din 2016 și doar de două ori nu a luat sosirea în primii 8. Edo Mortara a fost tras în jos de un abandon și alte patru clasări în afara punctelor, însă la victorii raportul este 4-3 în favoarea sa, iar la podiumuri e 6-5, tot pentru italian.

Tensiunea a atins cote maxime în ultima manșă, ce a avut loc pe Hungaroring. Edo Mortara venea după un rezultat ideal în cursa de sprint (victorie cu 5 colegi în urma sa) și se lansa din pole. Wittmann profitase de scăderea lestului modelelor BMW și venise aproape de rivalul său pe grila de duminică, lansându-se de pe 3. Campionul din 2014 a plecat excelent și a încercat să treacă pe exterior de poleman, însă Mortara l-a scos pe iarbă, apoi l-a dezechilibrat și modelul BMW Red Bull a ricoșat în mașina lui Jamie Green. Mortara a făcut pană și a pierdut orice șansă la puncte, Wittmann a venit pe 4 cu mașina avariată, dar nu s-a putut bucura de avansul de 26 de puncte căci a fost descalificat pentru garda la sol neregulamentară.

Așadar, avem 14 puncte între Wittmann și Mortara înaintea finalei de la Hockenheim. Asta înseamnă că italianul ar putea să obțină titlul prin forțe proprii – dacă se impune în ambele manșe nu mai contează unde sosește Wittmann. Însă de la începutul lui 2015, de când s-a revenit la formatul cu două curse/weekend, doar o singură dată a reușit cineva să bifeze ambele succese în zile consecutive – Jamie Green, pe Lausitzring anul trecut.

Motorsports / DTM 01Hockenheim

Audi a dominat finalele de la Hockenheim din 2014 și 2015

Ajutorul armatei de coechipieri va fi vital pentru cei doi protagoniști, iar Audi mai are două avantaje. În primul rând, ei au reușit 5 din ultimele 6 succese pe Hockenheimring prin patru piloți diferiți (Green, Mortara, Ekstrom, Scheider), dovedind superioritatea modelului RS5 DTM pe traseul din Baden-Wurttemberg, iar acum vin cu aceeași greutate ca la începutul de sezon, la fel ca rivalii de la BMW. Totodată, Audi se bucură și de un joker interesant în finală, de vreme ce Jamie Green mai are o mică șansă matematică, la 39 de puncte de lider cu 50 posibile. Britanicul a fost o vreme vioara întâi la Audi și boala ordinelor de echipă din DTM l-a dezavantajat pe Mortara uneori, italianul fiind nevoit să joace rolul secundului până când ghinionul l-a lovit pe Green (Nurburgring manșa I).

Cu certitidune, aceste episoade au dus la zvonurile tratativelor dintre Mortara și Mercedes în această perioadă. Etica spune că nu trebuie afectat bunul mers al echipei până la finele campionatului, așa că abia după consumarea finalei vom afla câtă substanță există în aceste zvonuri. Momentan, Mortara și Audi lucrează ca o echipă cu obiectivul clar al tuturor titlurilor puse în joc. Tot din acest motiv, absența lui Ekstrom de la Hockenheim a dus la mutarea de moment a lui Mike Rockenfeller la Abt Sportsline (pentru puncte la echipe), în timp ce mașina lui Rene Rast va fi pregătită de Phoenix Racing. Germanul primește așadar o a doua șansă, de această dată fiind anunțat din timp odată cu decizia lui Ekstrom de a privilegia asaltul la titlu în mondialul de rallycross.

Mercedes va fi arbitrul finalei, dat fiind că, în mod realist, nu mai sunt speranțe la vreun titlu în acest an. Forma precară din ultimele două runde (Nurburgring și Budapesta) l-a scos din joc pe Robert Wickens, aflat la 54 de puncte de Wittmann în acest moment. În debutul stagiunii, Mercedes a fost constructorul care a adunat cele mai multe puncte în etapa de la Hockenheim, iar Paul di Resta a repurtat un succes incontestabil. Doar patru victorii în 16 manșe e puțin, așa că cei opt piloți au un obiectiv clar. Mai ales că pentru unii ar putea fi ultima șansă…

p90227060_highres_zandvoort-nl-15th-ju

Zâmbetele lui Antonio și Martin vor fi văzute de la anul în competițiile GT

Dacă tot vorbim de ”remanieri”, cel mai important zvon privește reducerea efectivelor la doar 6 mașini pentru fiecare constructor. Singura uzină care a pregătit terenul deja este BMW, care a anunțat deja retragerea lui Martin Tomczyk și mutarea full-time a lui Antonio Felix da Costa în Formula E și în competițiile GT. Mercedes și Audi nu au anunțat încă nimic.

Circuitul

DTM-ul modern începe și se termină an de an la Hockenheim, dubla vizită fiind o trăsătură similară cu BTCC, unde bornele campionatului sunt ambele la Brands Hatch. Ar fi fost interesant ca și în Germania să se ruleze pe două variante diferite ale traseului, însă din păcate lungile linii drepte din pădure au fost pierdute pentru totdeauna la final de 2001. Varianta actuală este destul de anodină, fără diferențe de nivel, însă oferă spectatorilor șansa parcurgerii multor tururi prin fața tribunelor, iar efectul sonor realizat în sectorul al treilea (zona stadionului) este impresionant.

Redacția Pitstops a fost prezentă la ultimele patru manșe DTM de la Hockenheim și regretă faptul că locul predilect de depășire (cel mai lent viraj, acul de păr dinspre nord-est) nu este mărginit de vreo tribună. În schimb, rapida parcurgere a primului viraj cu 180km/h are loc sub ochii fanilor și este un punct de atracție cu o bogată istorie. Mai multe titluri DTM s-au decis pe această primă frânare, cel mai celebru incident fiind cel dintre Michael Schumacher și Johnny Cecotto în 1990.

Viteza de top se atinge înaintea acului de păr (255km/h), iar uzura anvelopelor este inegală, de vreme ce 11 viraje sunt de dreapta și doar 6 de stânga. Recordul pe tur îî aparține veteranului Tomczyk.

2016-hockenheim

Serii-suport

Formula 3 europeană se pregătește de o etapă cu efective-record pentru acest an, de vreme ce e ultima șansă ca piloții ce vor să participe la Macau să îndeplinească o condiție obligatorie – să fi rulat într-o etapă dintr-o serie F3 conformă regulilor FIA. Excepțiile sunt doar cei ce nu au voie să mai ia startul: campionii (Juncadella, Rosenqvist) și cei cu trei sezoane complete. Așadar, Carlin revine în forță cu Jake Hughes (GP3), Lando Norris (Renault 2.0) și Dan Ticktum (revenit după suspendare), iar HitechGP aduce a patra mașină pentru pilotul GT de uzină BMW Alexander Sims. Campionatul a fost deja acontat de Lance Stroll și Prema, iar situația seamănă cu cea din 2014: după ce Ocon luase titlul la Imola, cursele de la Hockenheim au fost extrem de spectaculoase, cu dueluri de generic.

Porsche Carrera Cup Germania a stat în 2016 sub semnul dominației pilotului de uzină Sven Muller (Konrad), care a ratat doar 4 victorii în primele 14 manșe. Tot la cota 10 a ajuns și campionul categoriei B, rezervată amatorilor – Wolfgang Triller. Totuși, Michael Ammermuller a fost în formă foarte bună în ultima etapă, reușind ambele succese pe Nurbrugring. Desigur, a contat foarte mult și aruncarea lui Sven Muller la coada grilei…

Audi TT Sport Cup încheie sezonul al doilea cu un duel frumos în patru pentru titlu. Constanța e totul în acest campionat, în care sudafricanul Sheldon van der Linde a început cu 3 victorii în primele 4 manșe, dar e abia pe 3 la general după două abandonuri. O cursă slabă la Nurburgring a fost de ajuns pentru ca Dennis Marschall să piardă și el șefia, în pofida celor 4 succese. Joonas Lappalainen are un avans de 9 puncte în fața germanului și pornește cu prima șansă la titlul categoriei.

Articol realizat de partenerii de la Pitstops.ro

Comentati?

Your email address will not be published.