Mercedes 300 SL Gullwing AMG – cel mai rar Gullwing

Mercedes 300 SL AMG
,
1.84K 0

Mercedes 300 SL a devenit un simbol în industria auto, dar cea mai exclusivistă versiune este opera diviziei AMG, care există în doar 11 exemplare.

Mercedes-Benz a fabricat 1.400 unități 300 SL coupe între 1954 și 1957 și 1.858 roadstere din 1957 până în 1963. Dintre cele 1.400 de coupe-uri, 29 de unități au caroserie integrală din aluminiu, în timp ce modelele normale 300 SL au doar capota, portierele și capacul portbagajului din aluminiu.

Cu toate acestea, cele 29 de unități cu caroserie din aluminiu nu sunt cele mai exclusiviste modele 300 SL.

AMG a tunat 11 unități din originalul 300 SL. Povestea are ceva special pentru că ideea de a tuna un 300 SL cu tehnologia modernă AMG a venit din partea sultanului din Brunei.  El a cerut inițial celor de la Mercedes-Benz și AMG să construiască un 300 SL retro, dar totuși modern. Între 1996 și 2009 au fost construite 11 unități, având la bază caroseria originală a lui 300 SL. Versiunile de tip replica nu au fost acceptate de divizia AMG.

Sub capotă, motorul de 3 litri cu șase cilindri în linie a fost înlocuit de unitatea V8 M119 de 6 litri AMG. Acest motor este foarte rar și poate fi găsit sub capota unor serii limitate SL AMG și E 60 AMG, o versiune tunată a lui E 500. Dezvoltă 381 CP și îi permite modelului 300 SL să atingă o viteză maximă de 250 km/h.

Noul motor V8 a necesitat o mulțime de modificări la nivelul trenului de rulare. Puntea spate a modelului 300 SL a fost înlocuită cu puntea spate de la R 129 SL, lansat în 1989. Trenul de rulare include de asemenea și amortizoare sport reglabile Bilstein și servodirecție.

Sistemul de frânare din spate provine de la W124 E-Class, în timp ce sistemul de frânare față a fost preluat de la C 36 AMG. C 36 AMG a fost prima mașină dezvoltată în comun de Mercedes-Benz și divizia AMG. De asemenea, 300 SL are jante AMG cu anvelope performante.

Interiorul este și el foarte modern: aer condiționat, scaune sport Recaro, volan îmbrăcat în piele, sistem audio cu CD și conexiune iPod. Mașina modificată a primit și oglinzi reglabile electric.

Dintre cele 11 unități care au fost construite, cinci au fost livrate familei regale din Brunei, în timp ce alte șase modele au fost vândute unor clienți speciali. Din 11 unități, opt erau coupe-uri, patru aveau configuratie cu volan pe partea stangă și celelalte patru pe partea dreaptă.

Mercedes-Benz și AMG nu au popularizat prea mult acest proiect și au decis ca el să nu fie repetat vreodată. Mașina prezentată în aceste poze este absolut superbă, chiar dacă jantele nu sunt alegerea ideală pentru acest model.

300 SL Gullwing va rămâne în istorie drept primul supercar din lume, în adevăratul sens al cuvântului, și unul dintre mașinile de vis ale starurilor de la Hollywood. 300 SL tunat de AMG este o mașină retro extrem de rară, iar combinația dintre designul caroseriei modelului 300 SL gullwing și trenul de rulare modern AMG este pur și simplu uimitoare.

Comentati?

Your email address will not be published.