Mediu în sânge, vă rog! BMW Seria 3 facelift versus C-Class și XE

,
2.09K 0

Caracterul sportiv și temperamentul reprezintă sufletul Seriei 3, cel mai bine vândut model de la BMW, dar acum, bavarezii intenționează să cucerească totul mizând şi pe spiritul practic. Șansele lor (și ale noului BMW Seria 3) sunt estimate în comparația auto-motor-und-sport.de, în care îi are ca rivali pe Mercedes C 250 d și pe Jaguar XE 2.0d. Să înceapă jocurile.

updated-c-class-2

Când rivalii tăi se numesc BMW Seria 3 și Mercedes C-Class, ai șanse să te lupți cu morile de vânt. Ca și Jaguar, de atlfel. Din 2001 și până în 2009, doar 350.000 de unități X-Type au fost construite. Între timp, germanii au vândut peste două milioane de bucăți. În orice caz, spre deosebire de predecesorul său, Jaguar XE nu mai este un Ford Mondeo deghizat, ci un model construit de la zero. Și Mercedes a reconfigurat C-Class-ul în 2013, așa că BMW trebuia să aducă o serie de elemente moderne, atât vizual, cât și tehnic, pentru a revigora Seria 3.

În clasa medie premium, motoarele diesel cu patru cilindri sunt singura cale spre succes. Nemții știu asta foarte bine, aducînd laolaltă pentru comparație XE 2.0d, C 250 d și 320d, toate în combinație cu o transmisie automată: Jaguar XE 20d Prestige cu 180 CP pentru suma de 41.250 de euro, C 250 d cu linia de echipare Avantgarde și 204 CP contra sumei de 45.428 de euro și 320d Luxury Line recent revizuit, cu 190 CP și dotări de lux care ridică prețul de bază de 39.400 la 44.750 de euro. Toate mașinile de test au fost dotate cu jante de 18 inch.

Cele trei vehicule sunt încadrate în categoria de lux, ceea ce înseamnă, în mare parte, amabilități standard precum scaune îmbrăcate în piele, decor de lemn veritabil și finisaje cromate, dar nicio schimbare în privința caracterului lor. Ba chiar din contră! Pentru BMW Seria 3 2016, asupra căruia s-a operat un facelift, dinamica este la un nivel superior, dînd senzația de autenticitate în ceea ce privește manevrabilitatea și direcția. Sau cel puțin așa ni se spune… Avantajele amortizoarelor mai rigide, în tandem cu direcția sport variabilă (250 de euro) și suspensia adaptivă (1.100 euro) se traduc prin viraje abordate cu precizie, agilitate și entuziasm, plus cele mai mari viteze în slalom și la testul dinamic de schimbare a benzii de circulație. Problema? Cu siguranță, direcția variabilă ar putea oferi un feedback mai bun, configurația standard testată anterior de AMS dovedindu-se a fi un pic mai vioaie.

Dar confortul? Încă de la începuturi, Seria 3 nu a fost niciodată vreun covoraș zburător, iar rosturile transversale fac acum suspensia inconstantă, ba chiar tare pe modul Sport. Nu este nicio tragedie și cu siguranță, nu este un aspect care poate amenința siguranța, dar rivalii au scăpat de asemenea reacții convulsive. Şi asta deşi sarcina utilă a BMW-ul este oficial cea mai mică (455 kg).

updated-3-series-6

Mai incisiv, noul diesel de doi litri face o impresie mai bună. Nu pentru că ar fi mai manierat, ci pentru că ar avea mai multă putere (190 CP) și un cuplu superior (400 Nm). S-a dovedit a fi extraordinar de energic, parțial grație coordonării excelente cu transmisia automată cu 8 trepte ZF. Avantajul său de 120 kg este, de asemenea, un mare plus, care ajută BMW-ul Seria 3 să atingă aceleași performanţe ca mai puternicul Mercedes. Un avantaj la consum, însă, nu poate aduce. Cu 6,7 litri la 100 km, a încheiat testul cu un consum egal cu cel al modelului precedent și cu o idee mare decât cel al rivalilor.

În schimb, frânele sunt mereu la capacitate maximă, exact ca și aspectul ergonomic și spațiul disponibil. Comutatorul iDrive continuă să ridice ștacheta în orice situație, eclipsînd calitatea oarecum mediocră a interiorului. În genere, o combinație puternică și, așadar, un etalon atât pentru C-Class, cât și pentru XE.

Iar Jaguar o știe prea bine, alegînd Seria 3 ca mentor pentru propriul XE. Nu din punct de vedere stilistic, însă, pentru că limuzina britanică este inconfundabil… britanică. Grila amplă aduce aminte de primul XJ, în timp ce linia acoperișului imită profilul unui coupe, coborînd ușor către partea posterioară scurtă. Același profil cu linii senzuale face accesul la locurile din spate și spațiul acestora oarecum dezamăgitoare.

updated-3-series-16Dar aceste slăbiciuni nu sunt singurele inconveniente ale Jaguarului, scaunele sale frumoase de piele, dar cu căptușeală subțire, finisajele sale neregulate și plictisitoare, comutatoarele mici, toate lucrează împotriva statutului Jaguarului XE, la un asemenea nivel de preț și de așteptări. Operarea complicată a sistemului multimedia cu tehnologie touch dă, de asemenea, senzația că este total nepotrivit ca astfel de senzaţii să fie experimentate într-o limuzină premium de peste 40.000 de euro. Apasă butonul de pornire și ceea ce are XE mai prețios, noul diesel de doi litri, se trezeşte la viață. Dar este, cu adevărat, un lucru prețios? Mârâie un pic nemulțumit la relanti, dar întârzierea infamă a turbinei este mascată rapid de către transmisia automată cu opt trepte cu convertizor de cuplu. Dar nu pentru o lungă durată, pentru că în depășiri și la accelerările la ieșirile din viraje, Jaguarul se comportă, pur și simplu, cu o oarecare lentoare faţă de motorul de cilindree similară de la BMW. Consumul este cel care îi salvează reputația, XE încheind runda testului de consum cu cele mai mici valori (6,2 l / 100 km).

Dar mai mult entuziasm este trezit de manevrabilitatea sprintenă și energică și de direcția electromecanică omogenă, ce oferă o senzație consistentă. Între farmecul Seriei 3 și ezitările Clasei C, XE se poziționează exact la mijloc cu al său caracter cursiv și sprinţar. În mod surprinzător, suspensia oarecum rigidă nu sacrifică sub nicio formă confortul, la asta adăugându-se perfomanţele excelente de frânare.

Prin contrast, frânele Clasei C dezamăgesc și rămân mereu în urma valorilor extraordinare demonstrate de Seria 3 și de XE. În schimb, C 250 d menține în viaţă valorile tipice brandului, cum ar fi calitatea sau confortul și senzația de “mașină consistentă”. Înfruntă orice manevre bruște cu siguranța și calmul pe care le arată și rivalii săi, dar își răsfață pasagerii cu tendința suspensiei pneumatice opționale (1,416 euros) de a masca până și cele mai proeminente denivelări ale drumului. Sarcinile utile mari nu sunt însă, specialitatea suspensiei Airmatic.

updated-3-series-12

Motorul Clasei C este, de asemenea, pe măsura motoarelor diesel de 2,0 litri ale rivalilor. Motorul diesel twin-turbo de 2,1 litri cu 204 CP și 500 Nm se remarcă prin forța cuplului său, caracterul său vivace fiind umbrit doar de alegerea uneori ezitantă a treptelor de viteză, a cutiei automate cu șapte trepte și de masa la gol destul de mare (120 de kilograme peste Seria 3). În plus, soliditatea proprie tradiției Mercedes nu se traduce printr-un temperament domesticit sau un consum mai mare, ci printr-o rezistență de nezdruncinat a interiorului. C-Class oferă însă mai mult spațiu ca Seria 3, care, pur şi simplu, se dovedește a fi oferta mai bună.

updated-3-series-3Sursă: Auto-motor-und-sport.de

Comentati?

Your email address will not be published.