Ekstrom elimină perechea Mercedes din fruntea cursei
, / 233 0
DTM Norisring Cursa 1

Ekstrom elimină perechea Mercedes din fruntea cursei

SHARE
Home Motorsport DTM Ekstrom elimină perechea Mercedes din fruntea cursei

Nu astfel și-ar fi dorit cei de la Audi să obțină în sfârșit succesul pe traseul de casă, în fața directorilor companiei. Mattias Ekstrom a scos din cursă Mercedes-urile care rulau pe 1 și 2, iar Mortara și Green au adus, stingheri, o dublă.

Reduta Norisring era apărată de Mercedes pentru a 15-a oară la rând într-o zi călduroasă ce a început cu un nou pole pentru Vietoris pe traseul stradal, la fel ca anul trecut. Robert Wickens era și el aproape, pe poziția a patra a grilei, nutrind speranțe la cel puțin un podium după forma excelentă etalată în ultimii trei ani, dar și în cele două sesiuni de antrenamente libere preliminare. Între cei doi componenți Mercedes se aflau veteranii Audi, Ekstrom și Green, iar din spatele cvartetului putea veni amenințarea BMW sub forma lui Bruno Spengler, chiar dacă Jens Marquardt se arăta circumspect. Mortara și di Resta aveau ca obiectiv punctele mari, iar Lucas Auer (P8) trebuia să demonstreze că victoria de pe Lausitzring n-a fost întâmplătoare.

Chiar dacă Vietoris a adus pole-ul pentru Mercedes, timpul ideal al ședinței de calificări a fost stabilit de Green, motiv pentru care modelele Audi au primit 5 kilograme de balast înaintea cursei. Mercedes a rămas la aceeași greutate (1115kg), iar BMW a mai scăpat de un ”pachet” cu 5kg.

La start, Vietoris l-a blocat pe Ekstrom și a rămas pe primul loc, iar Wickens și Mortara l-au devansat pe primii metri pe Green. Paul di Resta a trecut de Spengler și pentru BMW era evident că vor urma 40 de minute în defensivă, așteptând erorile altora pe fondul unui ritm de cursă cam modest. Cei de la Audi au continuat să-și tragă preșul de sub picioare (cum au făcut-o de atâtea ori în 2014-15) în turul al șaselea, când Nico Muller l-a răsucit pe Mike Rockenfeller, fiind ulterior penalizat. Astfel, două modele Audi au cedat pozițiile în puncte.

#6 Robert Wickens, Mercedes-AMG C 63 DTM, #27 Adrien Tambay, Audi RS5 DTM

Ekstrom a încercat un atac la liderul Vietoris în turul 8, însă a ieșit larg și a pierdut poziția în detrimentul lui Wickens. Marco Wittmann a prins treptat grupul primilor 7, în timp ce Adrien Tambay a croșetat adversarii și a urcat de pe 14 pe 11 în doar două bucle. La polul opus, Farfus era mereu în defensivă, în jurul locului 10, cu o misiune clară: să blocheze (regulamentar) doar piloți din taberele adverse.

În turul 20 s-a intrat cu primii trei despărțiți de doar câteva zecimi de secundă, iar Ekstrom a fandat stânga pentru un atac pe interiorul lui Wickens înaintea acului de păr Grundig. Cele două mașini s-au atins din lateral, iar suedezul n-a mai avut cum să se apropie de trasa ideală pe frânare și a ratat punctul, lovindu-l din spate pe liderul Vietoris. A fost un moment de tip ”Spielberg 2015”, însă de această dată a fost evident pentru toată lumea că Ekstrom n-a avut intenția de a-i elimina pe cei doi piloți Mercedes, ci doar a comis o greșeală. Faza a semănat cu cea din prima manșă a Formulei 3, disputată cu doar câteva ore mai devreme. Oricum, Wickens s-a enervat la culme de pe urma abandonului, iar Vietoris a rezistat, însă a pierdut orice șansă la podium.

Edo Mortara a reușit astfel să profite de o manieră similară cu Rob Collard în cursa a doua de la Croft de weekendul trecut, urcând de pe 4 pe 1 doar prin evitarea unui moment fierbinte. Jamie Green nu i-a pus mari probleme coechipierului său, fiind mai degrabă atent să nu lase vreo ușă deschisă în fața lui Paul di Resta, ultima speranță a celor de la Mercedes după ”decapitarea” cursei. Podiumul a rămas astfel neschimbat în ultimele 18 minute de cursă, iar Audi a cucerit cursa de casă în DTM-ul modern pentru prima oară, dat fiind că în 2002, când Aiello triumfa, uzina încă nu se implicase în campionat. Totuși, Dieter Gass era puțin rușinat de maniera în care s-a întâmplat acest triumf și mai degrabă era vremea scuzelor față de piloții lui Ulrich Fritz după nebunia lui Ekstrom.

Bruno Spengler a rămas primul fără DRS pe final de cursă, iar Wittmann l-a taxat imediat și a urcat pe 4. Vietoris nu mai avea mașina în stare bună și a cedat loc după loc, în detrimentul lui Martin, Tambay, Gotz (primele puncte din sezon) și da Costa (de pe 21 pe 9). Cât de mărunt pare acel punct cu care a rămas pilotul german după ce i-a fost răpită o șansă atât de bună la victorie. Au trecut mai bine de doi ani de la singura victorie a lui Vietoris în DTM, obținută pe ploaie la Oschersleben.

Cei de la Audi au fost nevoiți așadar să sărbătorească discret o dublă pe care o așteptau de mai bine de zece ani. Mortara a devenit primul pilot cu două victorii în 2016 și a preluat conducerea în clasamentul piloților, urmat de Wittmann la 2 puncte și Green la 6.

Articol realizat de partenerii noștri de la Pitstops.ro.

Comentati?

Your email address will not be published.