LIMUZINE BUSINESS: Mercedes E 350 d versus Audi A6 3.0 TDI Quattro, BMW 530d
, / 310 0

LIMUZINE BUSINESS: Mercedes E 350 d versus Audi A6 3.0 TDI Quattro, BMW 530d

SHARE
Home Mercedes-Benz E-Class LIMUZINE BUSINESS: Mercedes E 350 d versus Audi A6 3.0 TDI Quattro, BMW 530d

Clasa business este dominată de Audi, BMW și Mercedes. Acum noul Seria 5 este aici să lupte împotriva Clasei E, care a apărut acum un an, și împotriva modelului care va fi înlocuit în curând, A6, revendicându-și prima poziție în fruntea acestui trio. Dar o va obține? PRIMUL TEST COMPARATIV realizat de auto-motor-und-sport.de.

Toți am fost entuziasmați de apariția noului Seria 5, al cărui department de marketing laudă conectivitatea și inteligența cu atâta ardoare, de parcă motorul și șasiul ar fi doar accesorii. Dar acum modelul primește șansa de a demonstra și cum se conduce. În primul test împotriva rivalilor săi: motorul diesel de trei litri în versiune 530d versus Audi A6 3.0 TDI Quattro și Mercedes E350d.

A6 și supremația vârstei

Când semaforul arată culoarea verde, A6 lasă în urmă Seria 5 și E-Class, care se zbat pentru mai multă aderență. Quattro este mereu superior, nu doar pe zăpadă și pe gheață, dar și pe suprafețe ude la temperaturi aflate în preajma punctului de îngheț. Audi este suficient de înțelept pentru a nu oferi cei 272 CP și 580 Nm dezvoltați de motorul entuziast V6 TDI cu tracțiune față, fiind la fel de rapid cum era (0-100 km/h în 5,4 s). Iar motorul V6 face casă bună cu transmisia cu șapte trepte și dublu ambreiaj, care face motorul cu sunet sumbru să tragă într-o gamă largă de turații.

mercedes-e350-a6-530d-11

Nu lipsește nimic în acest Audi, care a fost construit în 2011 și care a atins un nivel de maturitate, ce poate fi văzut nu doar în comutatoarele care fac un zgomot plăcut și în procesarea excelentă a comenzilor. Nimeni nu are nimic de demonstrat. Puterea lui A6 stă în ea însăși, ceea ce, bineînțeles, nu înseamnă că nu poate fi distractivă. Cu trenul de rulare în modul “Dynamic”, direcția ușor manevrabilă, dar plăcută este deja încordată, motorul atacă din ce în ce mai bucuros, iar suspensia pneumatică (1.950 de euro) dă la schimb un pic din confort pentru finețea manevrabilității.

Mult spațiu și confort la Audi

Mult spațiu și confort la Audi

Turele pe circuitul de la Hockenheim sunt distractive cu un punct de presiune bun al frânelor puternice, cu direcția solidă, fără subvirare și cu o alunecare ușoară a tuturor celor patru roți, atunci când pantele nu prezintă aderență pentru anvelope.

Scaunele din față (care sunt amplasate un pic prea sus) sunt confortabile, la fel și bancheta, și senzația de spațiu aerisit. Rulând în linie dreaptă pe autostradă, chiar și la 200 km/h, zgomotele nu sunt observabile și rezervele de putere par disponibile până la viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. Acest lucru poate fi indicat și de head-up display (1.380 de euro), care a fost adăugat ulterior la A6 și așadar, arată exact ca un proiector de mari dimensiuni montat deasupra ceasurilor.

Dar aceasta este o limuzină care nu mai are dotări de ultimă oră atunci când vine vorba de conectivitate și de sisteme de asistență. Succesorul cu design mai agresiv vine în 2018.

mercedes-e350-a6-530d-26

E-Class, construit pentru cursă lungă

Cei de la Daimler au știut întotdeauna cum să acorde atenție lucrurilor și calității. Iar calitatea este livrată din plin de E-Class. Este mereu impresionant să vezi cât este de versatilă această limuzină. Pe modul soft, suspensia pneumatică Air Body Control (2.261 de euro) trece ușor peste denivelări și permite prezența ruliului în cel mai bun stil Mercedes. Acest lucru nu e bun pentru orice stomac – mai ales dacă stai în spate cu bancheta oarecum dreaptă. Iar pe de altă parte, Mercedes îmbrățișează virajele în modul dinamic. Superb de bine legată este direcția care este acum deosebit de comunicativă, puntea față se lipește de asfalt, iar axul este mereu ascultător. Wow, ce bucurie să o conduci.

Performanța pe autostradă este și mai impresionantă. Audi poate fi bun aici, silențios, confortabil, totul. Dar Mercedes este evident superior grație pachetului acustic Comfort (1.309 euro) și suspensiei pneumatice, ținând zgomotele produse de drum și de mediul înconjurător departe de șofer.

În detaliu, electronica este oarecum înșelătoare și, în ciuda aspectului ultra-tehnologizat, E-Class este bine finisat. Bunul V6 nu este la fel de bine izolat ca la S-Class și în consecință, la viteze reduse, se aude destul de puternic. Dar în ceea ce privește confortul, spațiul, siguranța și sistemele de asistență pentru șofer, E-Class oferă un pachet complet, care trebuie demontat.

mercedes-e350-a6-530d-39

Seria 5: Atletul high-tech

Atunci când îi arunci o privire, nu vezi imediat că este cel nou. Dar cel nou este – sub această înfățișare, de exemplu, o mașină cu o platformă nouă, cu o masă redusă și cu logica binecunoscutului sistem de control iDrive, care a primit funcții noi. Nu trebuie să te obișnuiești cu el, dar acum poate da radioul mai încet cu gesturi caraghioase făcute de șofer, poate respinge apeluri, poate controla navigația și așa mai departe.

Și asta nu e tot: parcare gratuită în zonă? Mașina știe. La 500 de metri distanță este o limită de viteză? Seria 5 avertizează în prealabil în privința unei intersecții cu prioritate și a riscului de a deveni un șofer căscat, care riscă să treacă de ieșirea de pe autostradă. Seria 5 este un fel de urmăritor semi-autonom și contectat și, pentru că beneficiază de parcare automată, și inteligent.

Dar cum se conduce? Ce știm de la Seria 7 cu motor B57 diesel și 265 CP în loc de 258 CP, transmie automată cu opt trepte, amortizoare adaptive (1.190 de euro) și direcție integrală (1.250 de euro). Apoi plăcerea pură de a pilota pe circuitul de la Hockenheim. Până la primul viraj durează să înțelegi că noul șasiu cu iadeș dublu pe față și punte cu cinci brațe pe spate se află în căutarea distracției. Cum se infiltrează Seria 5, cum își menține banda de rulare, cum comunică: acesta este senzaționala piesă pusă în scenă de BMW până la abilitatea de a face drift-uri. Da, tracțiunea ar putea fi un pic mai bună, cel puțin la fel de bună ca la Mercedes.

mercedes-e350-a6-530d-40

Dar un lucru este clar: tocilarii nu au ultimul cuvânt la BMW și nici dezvoltatorii caroseriei nu sunt prea rebeli. Și, în același timp, au îmbunătățit și confortul. Vântul încă mai șuieră în preajma motanților față, dar BMW joacă în aceeași ligă cu Mercedes – nu tocmai suprem și deconectant pe autostradă și un pic mai rigid.

BMW-ul gravitează în jurul motorului. Rulează silențios, dar în ciuda izolației fonice și termice denumite Syntak, acesta se face auzit. Cu un cuplu cu 60 Nm mai mare față de cel al precedesorului, poate împinge modelul 530d și mai impresionant ca înainte, ceea ce, bineînțeles, se datorează și reducerii în greutate de până la 100 de kilograme. Deloc sâcâitoare și cu un comportament excelent la fel ca înainte, transmisia automată cu opt trepte trece pe modul sport chiar înainte de a ajunge la 5.000 de ture și intră în zona roșie după 5.500 de rotații pe minut.

Mai multă performanță și un consum mai mic? Da. 530d se arată mai incisiv ca niciodată (34,7 în loc de 36,2 m de ala 100 km/h), iar rezultatul testului de consum a scăzut de la 8,3 la 7,8 litri. Prețul de bază a crescut cu 2.000 de euro și încă este sub cel al lui Audi A6 și Mercedes E-Class. Iată și câștigătorii.

mercedes-e350-a6-530d-41

Concluzie

  1. BMW 530d
    491 de puncte. Seria 5 a eradicat slăbiciunile vechi și și-a înmulțit punctele forte. Este o mașină confortabilă și spațioasă pentru șofer, cu un spirit sportiv contagios. – o binemeritată victorie.
  2. Mercedes E 350 d
    471 de puncte. E-Class își cimentează reputația de limuzină armonioasă, echilibrată, sigură și cu un confort impresionant în călătoriile lungi. Calitățile dinamice sunt, de asemenea, remarcabile.
  3. Audi A6 3.0 TDI Quattro
    464 de puncte. Mașina cea mai în vârstă încheie pe locul trei. A6 pierde cursa la sisteme de asistență. La rulare însă, A6 încă punctează bine.

Sursă: Auto-motor-und-sport.de

Comentati?

Your email address will not be published.