Limuzine blindate – De la Mercedes-Benz 770 la Mercedes-Maybach S600 Guard
, / 686 0

Limuzine blindate – De la Mercedes-Benz 770 la Mercedes-Maybach S600 Guard

SHARE
Home Lifestyle Limuzine blindate – De la Mercedes-Benz 770 la Mercedes-Maybach S600 Guard

Au trecut mai bine de opt decenii de la primul Mercedes-Benz dotat cu echipament special de protecție. La acea vreme, era vorba despre Mercedes-Benz 770, limuzina aleasă de însuși împăratul Japoniei ca mașină oficială. Dar ce departe au ajuns acum mașinile blindate. Mercedes-Benz tocmai a lansat exclusivistul Mercedes-Maybach S 600 Guard.

Versiunea cu protecție specială a limuzinei Mercedes-Maybach cu o lungime de 5.453 cm este primul vehicul certificate cu cel mai înalt nivel de protecție VR10, acordat vehiculelor civile. Dar mașinile blindate au o istorie îndelungată.

Construit în 1932, Mercedes-Benz 770 a fost prima mașină dotată cu echipament special de protecție. Însuși împăratul Japoniei, Hirohito, a ales limuzina Mercedes ca mașină oficială a casei imperiale din Țara Soarelui Răsare, în 1935. Cu o putere de 150 CP (110 kW) și o capacitate de 7.655 cc, Mercedes-Benz 770 putea atinge o viteză astronomică la acea vreme: 150 km/h.

1935_Mercedes-Benz 770_Pullman-limzuine blindate

De atunci, mulți șefi de stat, politicieni și vedete din industria muzicii și a filmului au urmat exemplul împăratului japonez și s-au încredințat vehiculelor blindate construite de Mercedes-Benz.

Și-a făcut apoi apariția Mercedes-Benz 600 Pullman, apogeul luxului și al confortului și, mai presus de orice, al siguranței. Se întâmpla spre finalul anilor ’60. În afară de design-ul său robust, dar elegant, principala atracție a limuzinei era sistemul său hydraulic, care controla aproape totul la acea mașină, de la scaunele rabatabile și până la geamurile care, dacă butonul din portieră era apăsat cu forță, puteau reteza degete și chiar capete. Pullman-ul era propulsat de un motor V8 cu o capacitate de 6,332 cc, dezvoltînd 250 CP (184 kW). Limuzina putea atinge o viteză maximă de 120 km/h.

600-Pullman

Jumătate de secol mai târziu, noul Mercedes-Benz S600 Pullman a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva în 2015. Limuzina cu o lungime de 6.499 cm vine echipată cu un sistem care o ajută să ruleze chiar și atuci când anvelopele sunt grav avariate. Cu un interior îmbrăcat în cea mai fină piele și cu scaune care se rabatează individual, Mercedes-Benz S600 Pullman este dotat cu exact același motor V12 de 6,0 litri care funcționează și sub capote modelului cu o lungime mai mică, Maybach.

Mercedes-Maybach-Pullman-1

Un an mai târziu, își face apariția Mercedes-Maybach S 600 Guard, certificate oficial de către Autoritatea Balistică de la Ulm, din Germania. În premieră mondială, o mașină este construită conform standardelor de protecție VR10, dar beneficiază și de cotarea ERV 2010 (Rezistența Vehiculelor la Explozii). Atât caroseria, cât și geamurile sunt capabile să facă față unui atac cu puști. Principiul Guard are la bază integrarea sofisticată a elementelor de protecție, așa cum Mercedes-Benz a învățat în atâtea decenii de experiență.

Siguranța și luxul exclusivist vin, evident, contra cost: 470.000 de euro, plus TVA.

 

Comentati?

Your email address will not be published.