Investiție de 300 milioane euro la Sebeș: 9G-Tronic made in Romania
, / 840 0
Star Transmission

Investiție de 300 milioane euro la Sebeș: 9G-Tronic made in Romania

SHARE
Home Stiri auto Industrie Investiție de 300 milioane euro la Sebeș: 9G-Tronic made in Romania

Filiala Daimler în România, Star Transmission, și-a extins capacitățile de producție de la uzina din Sebeș prin punerea pietrei de temelie a unei noi secții în care se vor fabrica din 2016 modernele cutii automate cu 9 trepte. Acum o lună a început montarea utilajelor, iar în toamnă se vor face primele probe.

Întemeiat de coloniștii sași veniți în Transilvania încă din a doua jumătate a secolului al XII-le, municipiul Sebeș este în prezent un centru economic cu o economie dinamică în plină dezvoltare datorată numeroaselor investiții străine făcute în ultimul deceniu în domeniul prelucrării lemnului, al confecțiilor și marochinăriei.

Printre investorii importanți se află Holzindustrie Schweighofer, Kronospan, Grande Arredo din domeniul prelucrării lemnului, Romaqua a investit în noua unitate de producție pentru berea Albacher și tot aici activează Alpin 57 Lux, una din cele mai mari fabrici de înghețată din România și Pomponio, un producător important de betoane și prefabriciate de beton din Ardeal.

La succesul economic contribuie existența unei platforme industriale și dezvoltarea infrastructurii rutiere care leagă Sebeș de Nădlac aflat la granița de vest a României cu Ungaria.

În acest context economic și fiind și aproape de uzina de la Kecsemet, Ungaria, unde a investit 1 miliard de euro în producția noilor modele CLA și Clasa B, Daimler a decis să își consolideze investițiile din regiune. Daimler cooperează cu uzina mecanică de la Cugir încă din 1996, când se realizau componente pentru cutiile de viteze ale primei generații Mercedes Clasa A. În 2001, Daimler a înființat  societatea mixtă Star Transmission Cugir pentru producția de roți dințate și piese pentru Mercedes și alte firme auto din Europa. Ulterior, întreprinderea s-a extins și la Sebeș.

În 2011, la Cugir se desfășura producția de serie mare de piese și componente iar la Sebeș producția de serie mică, prototipuri și dispozitive, inclusiv montaj cutii de viteze. Producția de la Sebeș a fost transferată anul trecut la Cugir.

Din 2013, Star Transmission a devenit filială 100% a lui Daimler și a început extinderea capacităților de producție la Sebeș.

În iulie 2013 într-o nouă hală de 9000 mp a început producția cutiilor automate cu 5 trepte destinate utilitarelor Mercedes, moment în care cele două capacități de producție de la Cugir și Sebeș au ajuns la peste 1.000 de angajați.

La începutul lui 2014, urmare a unei investiții de 40 milioane euro într-o nouă hală de 13000 mp a demarat producția noilor cutii de viteze automate cu 7 trepte și dublu ambreiaj destinate noii familii compacte Mercedes bazate pe noua platformă cu tracțiune față (Clasa A, B, CLA, GLA). Cu această ocazie, forța de muncă a crescut cu 150 oameni, ajungând la 1200.

În noua secție pentru asamblarea cutiilor de viteze automate cu dublu ambreiaj și 7 trepte, lucrează în două schimburi 95 de bărbați și 20 de femei școlarizați în prealabil la Mercedes în Germania. Directorul de producție al secțiilor de asamblare a cutiilor de viteze automate cu 5 și 7 trepte este un român de 30 de ani, Nistor Gheorghe, care a început ca muncitor la uzina din Cugir în 2001 la numai 18 ani. Astăzi, este unul din cei mai tineri directori de producție de la Mercedes.

În secția de asamblare, standardele de calitate sunt identice cu ale oricăror alte uzine Mercedes din lume. La fiecare post de lucru există senzori de prezență, iar gradul de robotizare este la fel de înalt ca în orice altă uzină Mercedes.

Capacitățile suplimentare pentru montaj în Sebeș completează în mod optim producția de la uzina din Untertürkheim. Prin această investiție vom satisface cu succes cererea în continuă creștere de cutii de viteze automate.

Markus Schafer, membru în Consiliul de Administrație Mercedes Benz Cars, managementul producției și furnizorilor

 

Similar cu asamblarea unui autoturism în care momentul cel mai emoționant  este mariajul între caroserie și trenul de rulare, la cutiile de viteze momentul de interes maxim este mariajul dintre carcasă și angrenajul de roți dințate. La fiecare cutie de viteze se efectuează mai multe teste. Întâi se realizează un test de etanșeitate, după care urmează cele două teste finale, de funcționalitate și de testare dinamică și acustică care simulează funcționarea în combinație cu motorul.

Cutiile de viteze cu dublu ambreiaj și 7 trepte se transportă apoi pe cale rutieră spre uzinele Mercedes de la Kecsemet, Ungaria (Clasa B, CLA) și Rastatt , Germania (Clasa A, B, GLA).

În aprilie 2014, Mercedes a făcut încă un pas în dezvoltarea capacităților de producție de la Sebeș punând piatra de temelie la noua hală de producția a revoluționarei cutii automate cu 9 trepte 9 G-Tronic. Este o nouă etapă a investiției de peste 300 milioane de euro derulată de Daimler în România care va crea încă 500 de locuri noi de muncă pe lângă cele 1200 existente déjà.

Hala principală va avea o suprafață de 43000 metri pătrați amplasată pe un teren de 72000 mp. În aprilie 2015 s-au adus primele utilaje iar în primăvara lui 2016 va începe producția în mod gradat, pe măsură ce liniile de producție și cele de asamblare vor fi testate și vor deveni funcționale. Din 2017 fabrica va funcționa la capacitate maximă și atunci va avea un stoc de 9-10000 cutii de viteze care vor putea fi livrate în orice moment.

Conform oficialităţilor locale, citate de digi24, lucrările de amenajare sunt aproape finalizate.

Suntem în proporție de 95% gata, am început să punem şi utilaje acolo şi vrem să testăm utilajele în toamnă şi să începem  producţia de serie în primăvară. În general, piaţa de automotive merge foarte bine şi la noi şi suntem foarte mulţumiţi de dezvoltarea aceasta.

Bernd Krottmayer, manager general STC Sebeş

 

Noua cutie automată cu 9 trepte se produce în prezent la uzina Mercedes din Stuttgart, iar uzina de la Sebeș va fi a doua și singura locație din afara Germaniei unde se va produce.

Noua transmisie automată cu 9 trepte se remarcă printr-o plajă de demultiplicare foarte largă, de 9,15 între treapta întâi și a noua ceea ce va permite rulajul la viteze mari cu turații relativ modeste, ceea ce va fi în beneficiul unui consum redus.

Noua cutie automată cu nouă trepte va fi montată pe toate modelele Mercedes cu tracțiune spate și va putea fi cuplată inclusiv cu motoare cu 4 cilindri. Treptat, aceasta va înlocui actuala cutie automată cu 7 trepte. Deocamdată, cutia și-a făcut debutul pe E 350 Bluetec și a fost extinsă montarea ei pe diverse versiuni ale Clasei E și CLS după facelift.

 

Principalele repere Mercedes în România

1991 – se lansează primul importator Mercedes în România, Autorom SRL

  • – omul de afaceri Ion Țiriac se asociază cu Daimler în societatea Rolem, care producea ornamentele de lemn natur pentru modelele Mercedes (firma a fost vândută în 1998 lui Draexlmaier și azi produce pentru Mercedes, BMW, VW, Audi).

2001 – Daimler înființează la Cugir filiala Star Transmission, care a început producția de roți dințate pentru cutii de viteze și sisteme de direcție.

1 ianuarie 2007 –  Mercedes vine oficial în România, formând societatea DaimlerChrysler Automotive România SRL (51% Daimler AG, 49% Grupul Țiriac)

13 noiembrie 2009 –  Daimler preia participația de 49% deținută de Grupul Țiriac. Astfel, Daimler devine acționar 100% al noii societăți Mercedes-Benz România SRL.

2012 – Star Transmission a decis să se extindă la Sebeș cu o investiție green field – Star Assembly – construind o unitate de producție complet nouă.

2013 – Începe producția cutiilor de viteză automate cu 5 trepte pentru utilitarele Mercedes

Ianuarie 2014 – începe producția cutiilor automate cu dublu ambreiaj și 7 trepte pentru noua gama compactă Mercedes (Clasa A, B, CLA, GLA, GLA Shooting Brake)

4 aprilie 2014 – se pune piatra de temelie pentru o nouă hală de producție unde se va construi din 2016 noua cutie automată cu nouă trepte 9G-Tronic.

Comentati?

Your email address will not be published.