“Greu de ucis”. Am testat legendarul G-Class, în versiunea Mercedes-Benz G 350 d
, / 1412 0

“Greu de ucis”. Am testat legendarul G-Class, în versiunea Mercedes-Benz G 350 d

SHARE
Home Mercedes-Benz G-Class “Greu de ucis”. Am testat legendarul G-Class, în versiunea Mercedes-Benz G 350 d

Mercedes-Benz G-Class, off-roader-ul legendar de trei decenii și jumătate, primește un plus de putere și modificări vizuale menite să-l păstreze proaspăt pentru alți câțiva ani. Am testat modelul standard Mercedes-Benz G 350 d cu motor V6 de 3,0 litri în versiune diesel.

Evident, nimeni nu poate spune că Mercedes G-Class nu se laudă cu un farmec retro impresionant, cu formele sale pătrățoase binecunoscute și charisma sa categorică. De fapt, puține s-au schimbat de la modelul original din 1979, incluzînd aici balamalele impozante, semnalizatoarele amplasate pe capotă și parbrizul abrupt. Modificările operate recent au adus amprenta modernității asupra unor elemente cum ar fi luminile de poziție cu tehnologie LED și noua bară față cu prizele de aer în stil AMG.

Și interiorul a suferit modificări, dar adăugăm aici doar panoul de bord cu două ceasuri în formă tubulară cu display multifunctional de 11,4 inchi și din nou, un schimbător de viteze în stil AMG. G 350 d modernizat prezintă sistemul complet de navigație prin satelit Comand cu display de 7 inchi ca dotare standard, dar și scaune încălzite din piele și sistem de fixare a scaunelor de copii, ISOFIX, cu volan încălzit și chiar un TV tuner în așteptare pe lista de dotări opționale. Rezultatul este o ambianță care dă senzația că este pusă cap la cap, dar care, în același timp, dă impresia că este un pic depășită.

mercedes-g350d-test-4

Grație înfățișării sale pătrățoase, G 350 d oferă un portbagaj spațios, capabil să înghită 2.250 de litri de bagaje. Încă un aspect practic este reprezentat de către căptușeala detașabilă și grilajul despărțitor, ceea ce face acest G-Class perfect pentru transportarea dragilor noștri câini. Un dezavantaj rămâne însă, pragul înalt de încărcare și, bineînțeles, chiar ușa portbagajului, care se deschide în lateral și nu în sus. Acest lucru înseamnă că ai nevoie de mult spațiu în spate pentru a avea acces la compartimentul pentru bagaje.

Spațiul disponibil este, de asemenea, oarecum limitat, în special în privința locurilor din spate, care ar fi fost perfecte dacă ar fi avut puțin mai mult loc. Doi adulți înalți vor avea de suferit pe parcursul călătoriilor lungi. Dar mai întâi, trebuie să poată să urce în cabină, pentru că înălțimea mare a vehicului poate face accesul și coborârea dificile. Avînd în vedere spațiul imens ocupat de către G-Class pe drum, natura înghesuită a cabinei reprezintă o mare dezamăgire. Așa că nu vă faceți speranțe în avans cum că G 350 d ar fi un SUV de lux ultra-confortabil. Pentru așa ceva, trebuie să apelați la GLS 350 d.

Motorul V6 turbo de 3,0 litri vine acum cu 245 CP – un plus de 34 CP – în timp ce aduce și un cuplu de 600 Nm (față de 540 Nm), care, așa cum am descoperit, este suficient pentru a face cele patru roți să se rotească eficient în afara șoselei. G-Class încă are rafinamentul pe lista sa. Notele brutale ale motorului par aspre, într-o primă fază, dar dacă îl forțezi, acestea devin chiar incitante.

Dotat standard cu funcția start&stop, G-Class este și mai eficient, avînd acum un consum de combustibil cotat la 9,9 l/100 km – față de consumul de 11,2 l/100 km al modelului anterior. De-a dreptul impresionant, avînd în vedere greutatea de 2.612 kg. Transmisia automată 7G-Tronic Plus este oferită standard și prezintă și un mod manual, însoțit de padele pentru schimbarea vitezelor amplasate pe coloana de direcție. Există și un mod Eco și unul Sport. Trebuie să recunoaștem că modul Sport a fost activat cea mai mare parte din timpul călătoriei noastre, așa că un consum mediu de 13-15 l/100 km a fost tot ce am putut obține. Performanța are rezerve suficiente, de care nu ai avea nevoie niciodată, avînd în vedere masivitatea Clasei G și absența relativă a preciziei direcției, mașina ajungînd de la 0 la 100 km în 8,8 secunde (9,1 secunde anterior) și atingînd o viteză maximă de 192 km/h.

mercedes-g350d-test-28

Cadrul robust, orientat către off-road, a primit o serie de modificări pentru modelul 2016, inclusiv noi amortizoare menite să îmbunătățească rularea și să reducă mișcarea caroseriei, plus un software ESP reconfigurat. Dar în ciuda tuturor actualizărilor și a gadget-urilor electronice acceptate cu reticență la bordul Clasei G, senzaționalul vehicul de off-road încă oferă o experiență de modă veche la condus. Cu cât viteza crește mai mult, cu atât este mai dificil să menții direcția G-ului, pentru că volanul se abate de la traiectorie, solicitînd corecții repetate și atenție permanentă. Servo-direcția hidraulică de la Mercedes s-a dovedit a fi surprinzător de comunicativă, dar evident lentă.

Oricine este obișnuit cu un parcurs liniștit asigurat de către Mercedes GLE sau GLS, dotate cu suspensie pneumatică, ar trebui să privească în altă direcție, mai ales în cazul în care confortul la rulare este o prioritate. Natura grosolană a suspensiei redă faptul că G 350 d este o mașină pe care este recomandabil să o conduci încet, mai ales peste denivelări mari. Dacă treci de 130-150 km/h, vei avea senzația că alergi cu 200 km/h într-un Golf de familie. Aerodinamica își joacă rolul.

Dar niciuna dintre aceste hibe nu contează dacă iei în considerare capacitățile off-road considerabile. G-Class vine cu unghiuri de atac și degajare care umilesc orice SUV modern și se poate scufunda cu entuziasm în apă adâncă de 600 mm, un lucru cu care nici chiar senzaționalul, dar mult mai modernul Range Rover nu se mai poate lăuda.

mercedes-g350d-test-38

Trei diferențiale blocabile și reductorul livrează o tracțiune inegalabilă pe suprafețe cu noroi, nisip, zăpadă sau orice îi arunci în față. Și ultima, dar nu cea din urmă, este reputația incredibilă pe care G-Class o are grație fiabilității și robusteței sale, este un detaliu semnificativ care trebuie reținut. G-Class este o legendă off-road, iar Mercedes-Benz vrea să se asigure cu modelul actualizat își va păstra coroana.

Construit manual la Graz, în Austria, G 350 d este extrem de solid și dă impresia că încă mai poate rula, fără stres, după o apocalispă atomică, toate piesele electrice și mecanice fiind testate deja de Mercedes în cadrul altor game. Această impresie este confirmată încă din momentul în care portiere se închide cu acel pocnet care îți dă siguranță, un sentiment comparabil doar cu acela asigurat de un tank zdravăn. De fapt, modelele de la finele anilor ’70 sau ’80 încă servesc armata germană și austriacă, fără a da vreun semn de îmbătrânire. Siguranța nu a rămas deloc în urmă, ci pe picior de egalitate cu standardele moderne, incluzînd ESP, Brake Assist și ABS, airbag-uri laterale pentru șofer și pentru pasagerul din dreapta oferite ca dotări standard.

mercedes-g350d-test-30

Verdict

Nimic nu poate depăși charisma Clasei G, un expert în off-road, care te duce oriunde. Farmecul său retro este la fel de amețitor, oferind o senzație reală de ocazie. Și cu ajutorul funcțiilor de confort moderne adăugate, cum ar fi sistemele multimedia și de siguranță, G-Class continuă să supraviețuiască încă un deceniu – arătînd doar mici semne de îmbătrânire. Însă, confortul compromis face din durul G-Class un vehicul greu de recomandat ca mașină de familie de zi cu zi.
Date tehniceMercedes
ModelG 350 d
MotorV6, turbo
Capacitate (cmc)2.987
Putere maxima/turatii (CP/rpm)245/3.600
Cuplu maxim/turatii (Nm/rpm)600/1,600-2.400
Transmisie7 gears, automatic
L/l/h (mm)4.673/1.855/1.938
Ampatament (mm)2,850
Masa la gol(kg)2.612
Volum portbagaj (l)487
Accelerare 0-100 km/h (s)8,8
Viteza maxima (km/h)192
Consum (l/100 km)9,9
Emisii CO2 (g/km)261
Pret (euro, TVA inclus)90.678

Comentati?

Your email address will not be published.