F015 Luxury in Motion. Un test drive fără șofer

Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion
,
2K 1

Câteva genii și câteva perechi de mâini îndemânatice. De atât e nevoie ca să construiești viitorul stil de condus. Din moment ce Mercedes-Benz a pus F015 Luxury in Motion pe șosele, este clar că ei sunt cei care au adunat toate geniile la un loc!

Clipul despre test drive îl prezintă mai întâi pe inginerul Peter Lehmann, chemînd mașina cu ajutorul unei aplicații instalate pe smartphone-ul său și mașina sosind să-și ia pasagerii.

Odată ce sosește la locul de întâlnire cu oamenii, nu dă flash-uri, nu își semnalizează prezența printr-o alertă audio, pentru că mașina știe că viitorii săi pasageri sunt conștienți de prezența ei. Vehiculul doar îi informează când este în regulă să traverseze.

Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion 2

Directorul de proiect Jurgen Weissinger susține că acum, blocajele rutiere devin chiar interesante, pentru că șoferul poate face orice, fără să fie nevoie să fie atent la drum sau la manevre.

Inginerul care s-a ocupat de faza de predezvoltare a exteriorului vehiculului F015, Matthias Flach, explică modul în care mașina viitorului proiectează pe asfalt o trecere de pietoni, pentru ca aceștia să știe exact când pot traversa. Culoarea zebrei se schimbă din alb în verde și începe să se miște în direcția precalculată în funcție de direcția pietonilor.

Vehiculul poate să indice locul de parcare pe care îl identifică și să-și semnalizeze intenția de a-l ocupa, pentru ca ceilalți participanți la trafic să fie în siguranță. De obicei, pentru aceste intenții, șoferii și pietonii schimbă priviri sugestive, așa că inginerii de la Mercedes vorbesc acum despre un schimb de priviri cu mașina, astfel încât mașina să se asigure că ceilalți i-au înțeles intențiile.

Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion 4

Odată ajunși în interiorul mașinii, centurile de siguranță sunt obligatorii, la fel ca într-un vehicul conventional. Nici chiar mașina viitorului nu poate sfida legile fizicii. Când portierele se închid, o nouă lume începe să-și etaleze minunile high-tech.

Pentru a porni mașina, șoferul care nu conduce trebuie doar să apese butonul “Go”. Și pornește!

Ratko Jagodic (Designer User Experience) a fost omul care a dezvoltat interfața prin care mașina poate executa comenzi lansate prin priviri sau prin gesturi ale mâinilor. Mașina înțelege unde privesc pasagerii și, prin simple mișcări ale mâinilor, ea poate apropia sau depărta informațiile pe care le afișează.

Și evident, a sta cu spatele la direcția de rulare trebuie să fie la fel de sigură ca o poziție din care urmărești traficul. Doar trebuie să ai încredere în mașină.

Lux, foarte mult spațiu și un nivel înalt de confort. Este stilul tipic Mercedes-Benz. Acest vehicul era misiune imposibilă acum trei ani. Acum îl privim și abia ne vine să credem.

One Comment

  • Andreea says:

    Oare cand vom vedea asta si pe strazi? Probabil ca vor mai trece ani buni pana cand tehnologia asta se va implementa la nivel de masa. Dar pana atunci, sa visam…

Comentati?

Your email address will not be published.