Eroul blindat. Mercedes-Maybach S 600 Guard testat la limită
, / 706 0

Eroul blindat. Mercedes-Maybach S 600 Guard testat la limită

SHARE
Home Mercedes-Benz S-Class Eroul blindat. Mercedes-Maybach S 600 Guard testat la limită

Să supravețuiești acolo unde ceilalți nu reușesc! Cântărește 4,6 tone și își răsfață în siguranță pasagerii, îndepărtîndu-i de zona de pericol: noul Mercedes-Maybach S 600 Guard își va face în curând apariția în versiunea blindată. Auto motor und sport l-a condus pe maestrul siguranței pe un teritoriu alunecos.

Să te ascunzi în spatele unei mese cu susu-n jos ca să scapi de gloanțele atacatorilor este o strategie care funcționează doar în filme: glonțul expediat de un revolver .44 Magnum, de exemplu, poate trece prin opt portiere convenționale. După cea de-a opta ușă, este un pic mai lent, explică Markus Nast de la Mercedes Driver Training. Nivelul maxim de energie al unui Magnum .44 este de 1.500 de jouli – ceea ce nu înseamnă nimic în comparație cu energia mult mai puternică a unui proiectil de tip 7,62 × 54 mm R, care este descărcat, de exemplu, de către un lunetist rus dintr-o carabină Dragunov. Acum, se opune focului tras de lunetist Mercedes-Maybach S 600 Guard, omologat în concordanță cu clasa de protecție VR10, o clasă mai sus decât versiunea a 2-a a BRV 2009 (BRV: Bullet Resistant Vehicles – Rezistența Balistică a Vehiculelor).

La ora actuală, nu există niciun alt model de serie pe piață care să se supună normelor VR10. Designerii Clasei S trebuie să ia în considerare versiunile blindate de la bun început, așa că, pe parcursul procesului de ranforsare, nu a fost nevoie de schimbări majore la interior. Iar blindajul a trebuit să atingă obiective complet contradictorii: materiale inflexibile care să protejeze mașina în fața proiectilelor, materiale flexibile care să facă față exploziilor. Protecția în cazul exploziilor este în concordanță cu normele ERV 2010 (ERV: Explosive Resistant Vehicles – Rezistența vehiculelor la explozii). Caroseria limuzinei S-Class blindate este alcătuită dintr-un amestec de oțel și materiale ceramic. În timp ce blindajul trebuie să facă față forțelor extreme, caroseria va ajuta mașina să dețină supremația în ceea ce privește silențiozitatea.

mercedes-maybach-s600-guard-3

Este, de asemenea, clar că protecția oferită de Mercedes este, în primul rând, menită să facă față atacurilor din viața civilă. Armele care ar avea succes împotriva tancului modern de luptă Leopard 2, ar învinge cu usurință, în mod normal, un vehicul civil blindat. Chiar și în aceste condiții, Markus Nast spune că învelișul aplicat limuzinei S-Class Guard reprezintă nivelul maxim de blindaj posibil la un vehicul, fără a-l face să arate ca un tanc de armată.

Și într-adevăr, trebuie să privești cu atenție pentru a distinge S-Class-ul blindat de versiunile sale convenționale. Marginile negre ale geamurilor din față și din spate sunt acum mai groase, stratificate, strălucesc într-o nuanță albăstruie în anumite condiții de luminozitate. În cazul unui atac, cioburile sticlei se împrăștie la un metru distanță de ferestele laterale ale Mercedes-ului S-Class blindat. Nici măcar un ciob nu poate ateriza la interiorul mașinii. În plus, interiorul Clasei S este finisat cu materiale albe – în cazul în care urme de fum sunt vizibile pe material, mașina pică testul. Partea cea mai dificilă este ranforsarea geamurilor – și acestea nu numai că fac mașina să fie mai grea, dar și pentru că îi și repoziționează centrul de greutate către partea superioară.

Jantele Michelin (PAX 225-720 R490 117H) ajung dincolo de talon, intrînd în zona exterioară, în timp ce inele suplimentare din oțel țin anvelopele ca să nu alunece în cazul unei pene de cauciuc. Ascuns de către anvelope, în mijlocul marginii exterioare se află un inel din cauciuc tare, care permite activarea funcției Proceed On în cazul în cae anvelopele sunt distruse – un sistem convențional run-flat nu este asemănător cu această tehnică.

Deschiderea fiecărei portiere de 160 kg solicită o mare forță. Dacă mașina este înclinată, este nevoie de un brat lucrat pentru a deschide ușa. Instructorii de siguranță avertizează: Nu deschideți aceste portiere în mers. La oprire, acestea ar merge din inerție cu toate cele 160 kg ale lor și ar putea avaria balamalele ranforsate. Și încă un avertisment: la închiderea geamurilor cu o grosime de șapte centimetri, nu puneți degetul între sticlă și cadrul ferestrei – nu există oprire de siguranță, geamul, pur și simplu, merge până sus.

mercedes-maybach-s600-guard-8

În orice caz, un vehicul blindat cu geamurile laterale deschise nu mai este un vehicul blindat, așa că, cel mai probabil, acestea vor rămâne închise cea mai mare parte din timp. Vizibilitatea prin parbrizul gros, a cărui greutate standard de 13 kg ajunge la 130 kg, este relevantă: la exterior, totul părea un pic cețos și întunecat – câteva straturi de sticlă și folii speciale limitează vederea, dar vizibilitatea rămâne una bună. La marginile inferioare, șoferul are parte de o imagine foarte distorsionată. Călătoriile nocturne pe distanțe mari vor fi puțin cam obositoare cu asemenea perspectivă. De asemenea, ultimul strat protector de la interior nu trebuie zgâriat și nu trebuie să vină în contact cu agenți chimici de curățare – altfel, mașina își pierde clasa de protecție.

Sub o clapetă aflată la baza suporturilor de pahare, se află un echipament super tare, ca pentru James Bond: prin apăsarea unui buton, șoferul poate activa sistemul de stingere a incendiilor, care, prin intermediul emisiilor aerosol, neutralizează eficient un incendiu declanșat sub mașină. În plus, interiorul poate fi umplut cu aer proaspăt provenit de la un rezervor de oxigen aflat sub presiune, pentru a scăpa de un eventual atac toxic. Sistemul de aer curat disponibil opțional (9.282 de euro) se află sub podeaua portbagajului, acolo unde, în mod obișnuit, stau doar cricul și mănușile albe pentru schimbările roților.

Rezervorul limuzinei S-Class Guard nu este blindat, ci îmbrăcat la interior într-un material special. În cazul în care rezervorul este lovit, acest material închide gaura automat și imediat. Acest material auto-sigilant este folosit, printre altele, la elicopterul de luptă Boeing AH-64 Apache.

În versiunea Guard, Mercedes S 600 Long este propulsat de aceeași unitate ca și modelul obișnuit: motorul V12 dezvoltă 530 CP și un cuplu maxim de 830 Newtonmetri expediați către puntea din spate. Direcția, punțile, pivoții: toate piesele de sprijin sunt ranforsate, iar piesele din aluminiu sunt înlocuite cu unele din oțel. Toate acestea atârnă greu. Așadar, pe drum, S-Class Guard este ca nicio altă mașină – și devine un vehicul mult mai calm. Accelerația este redusă de la 4,6 la 6,8 secunde, iar viteza maximă scade cu 40 km/h până la 210 km / h, consumul mediu escaladînd până la 12,9 litri.

mercedes-maybach-s600-guard-11

Dar deși masa este acum mai mult decât dublul celei deținute de vehiculul standard de la 2.185, ajungînd la 4,660 kg (un camion Mercedes Atego 818 cântărește 5,000 kg) – caracterul dinamic nu este complet distrus. Grație greutății sale, aderența nu are limite. Evident, supravirarea și subvirarea are trebui evitate, altfel, 4,6 tone de sticlă și fier vor urma legile simple ale fizicii. Dar ABS-ul și ESP-ul, dar și frânele uriașe sunt adaptate la greutatea mașinii, așa că aceasta poate fi interceptată corespunzător. Problema nu este adaptarea vehiculului, ci a șoferului, care trebuie obișnuit cu un S-Class blindat. Din nou, acest lucru înseamnă: antrenament, antrenament, antrenament.

Deși manevrele de evitare a obstacolelor decurg bine în ciuda greutății suplimentare, șoferul trebuie să fie mereu pe fază și pregătit să-și testeze abilitățile. În Rusia și în Orientul Mijlociu se află principala clientelă pentru limuzinele de categorie grea. Nici America nu stă rău, pentru că mașina este o șansă de a contracara rețeaua de răpiri mexicană (290 de răpiri pe zi). Conform instructorilor de siguranță, este important să speculezi primele trei sau patru minute de după un atac pentru a scăpa. În ceea ce privește manevrabilitatea, limuzinele blindate au, întâmplător, un avantaj în fața SUV-urilor blindate: centrul de greutate este mult mai jos, ceea ce reduce riscul de răsturnare.

mercedes-maybach-s600-guard-7

Mercedes S-Guard: Flota neagră

Mercedes-ul S-Class blindat va fi construit la uzina Mercedes de la Sindelfingen. Din momentul comenzii și până la livrare, durează nouă luni. Pentru că de cele mai multe ori, clienții nu vor să aștepte vreme îndelungată, mașinile sunt construite anterior comenzilor și depozitate. Conform celor declarate de Markus Nast, un S-Class Guard poate fi comandat cu orice culoare posibilă. Cel puțin teoretic. 99% dintre vehiculele blindate sunt negre – procesul de pre-producție este simplificat. Eventualele dotări opționale nu sunt doar cele incluse pe lista oficială de prețuri pentru dotări – acestea apar în orice catalog oficial.

Dispozitivele ca acelea care oferă posibilitatea tragerii focurilor de armă în afara mașinii, fără a avaria blindajul. Neobișnuit în viața de zi cu zi, dar nici pe departe un secret: o armă sigură pentru portbagaj poate fi instalată contra sumei de 2.380 de euro. Pentru achiziționarea unor manechine care să fie folosite pe post de pasageri pentru a deruta potențialii atacatori atunci când trebuie să-și aleagă ținta, Mercedes recomandă producători de păpuși sau manechine.

mercedes-maybach-s600-guard-14

Versiunea de bază a limuzinei Mercedes-Maybach S 600 Guard costă aproximativ 560.000 de euro, dar cumpărătorii sunt verificați chiar de cei de la Mercedes, pentru a restricționa accesul criminalilor la o mașină nouă. Prețul de achiziție include instructajul unui șofer. În orice caz, după momentul vânzării, Mercedes pierde controlul asupra mașinii, așa că proprietarul o poate vinde cui dorește. Conform celor de la Mercedes, departamentul Guard are o relație bună cu clienții – mulți dinre aceștia returnînd mașina pe post de avans atunci când vor să cumpere una nouă. De asemenea, Mercedes oferă… (AICI NU MĂ PRIND, HELP! Also, Mercedes offers armor sensations ex works as a tank version): G 500 Guard (de la clasa de rezistență VR7 la BRV 2009), GLE 350 d 4Matic Guard și GLE 500 4Matic Guard (de la clasele de rezistență VR4 sau VR6 la BRV 2009 ERV 2010) și S-Class în versiunile S 500 și S 600 long. Modele rivale sunt disponibile la Audi și BMW, dar și de la Jaguar și Bentley. SUV-ul blindat Land Rover este și el invitat la petrecere. Totuși, la ora actuală, Mercedes este lider pe piața vehiculelor civile blindate.

Sursă: Auto-motor-und-sport.de

Comentati?

Your email address will not be published.