Da, mamă, sunt hipnotizată! Test cu cea mai inteligentă limuzină business, Mercedes-Benz E-Class

,
1.66K 0

Este un S-Class mai mic. Este un C-Class mai mare. Acestea au fost reacțiile când a venit pe lume ceea ce inginerii de la Mercedes numesc “cea mai inteligentă limuzină business construită vreodată”. La un an de la apariție, Mercedes-Benz E-Class încă rămâne la ani lumină de rivalii din segment. Dar noul BMW Seria 5 vine tare pe turnantă. Vom vedea în curând, la Miss Auto, dacă bavarezul va învinge în cursa cu marele rival de la Stuttgart. Dar până atunci, să ne plimbăm cu E-Class. Foto: Bogdan Paraschiv.

Fluid și decupat în eleganță, echipat cu tehnologii venite din viitor, Mercedes-Benz E-Class, lansat în 2016 la Detroit, i-a lăsat cu gura deschisă pe cei care l-au văzut și au aflat ce poate. Nu este desenat spectaculos, ci trasat de creioane conservatoare. Nu este conceput ca să fie opulent, ci rămâne clasic, dar de o manieră copleșitoare. Este discret la exterior și revoluționar la interior, pentru că Mercedes nu uită că șoferii trăiesc în interiorul mașinii.

Mercedes-Benz E-Class 24

Farurile cu semnătură luminoasă nouă îi aduc o atitudine impunătoare, dar și sofisticată. Capota alungită a Clasei E se încheie cu acel “soft nose”, care, din profil, dă senzația că limuzina începe azi și se termină mâine.

E-Class-ul nostru de test este un E 400, cu motor V6 de 3.5 litri pe benzină și 333 de cai putere, expediați către toate cele patru roți prin intermediul transmisiei automate cu 9 trepte 9G-Tronic. Cam multe? Ba deloc! Transmisia face mii de calcule pe secundă și știe exact ce treaptă să-ți pună la dispoziție. Da, mamă, conduc cu viteza legală. Doar nu crezi că mă grăbesc cu mașina asta. Plus că este una dintre cele mai sigure din lume, este mașina aia pentru care testele de impact EuroNCAP ar trebui reconfigurate și pentru care noi epitete ar trebui inventate.

Mercedes-Benz E-Class 5

Volanul multifuncțional al Clasei E vine cu funcții futuriste. Mișcări de glisare pe spița din partea stângă controlează informațiile ecranului din spatele volanului, iar aceleași gesturi pe partea opusă a volanului vor comanda ecranul din dreapta șoferului. Căpitanul Picard și-ar fi dorit asta pe Starship Enterprise.

Consola centrală este îmbrăcată într-un plastic lucios pe care aproape că poți recunoaște amprentele celor care l-au atins. Ceasul analog din consolă demonstrează că în această navă spațială, Mercedes păstreză originile clasice.

Sunt acolo, la bordul E-ului, 64 de culori pentru lumina ambientală. Da, mamă, știu, aveam note mici la mate. Dar chiar 64 sunt!

Citiți continuarea testului pe site-ul AutoExpert!

Comentati?

Your email address will not be published.