Competiția anului: Mercedes GLE 63 AMG Coupe vs BMW X6M, Porsche Cayenne Turbo S
, / 1610 0
Mercedes GLE 63 AMG vs competiție

Competiția anului: Mercedes GLE 63 AMG Coupe vs BMW X6M, Porsche Cayenne Turbo S

SHARE
Home AMG GLE 63 AMG Competiția anului: Mercedes GLE 63 AMG Coupe vs BMW X6M, Porsche Cayenne Turbo S

Aceasta este competiția anului: noul Mercedes GLE 63 AMG Coupe împotriva noului BMW X6M și Porsche Cayenne Turbo S. Atât Mercedes GLE 63 AMG Coupe, cât și Porsche Cayenne Turbo S au fost lansate la Detroit, în timp ce BMW X6M a apărut în lumina reflectoarelor în noiembrie anul trecut la Salonul Auto de la Los Angeles.

Nu sunt prea multe saloane auto la care să se lanseze în același timp două SUV-uri sportive de lux. La Salonul Auto de la Detroit 2015, Mercedes-Benz a prezentat noul Mercedes GLE 63 AMG Coupe, în timp ce Porsche a expus noul Cayenne Turbo S, cel mai puternic Cayenne după facelift. Nu cu mult timp în urmă, în noiembrie 2014 mai exact, BMW a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles cea mai puternică versiune a celei de-a doua generații X6: X6M.

Cele trei SUV-uri de lux beneficiază de motoare V8 bi-turbo cu capacități cilindrice impresionante, tracțiune integrală, transmisie automată cu opt rapoarte pentru BMW și Porsche și cu șapte rapoarte pentru GLE 63  AMG Coupe.

Toate cele trei SUV-uri vor fi lansate pe piață între lunile aprilie și iulie.

Dar asemănările nu se opresc aici. Trenul de rulare high-tech prezintă aceleași inovații pentru toate cele trei modele.

Motorul V8 biturbo de 4,8 litri, reproiectat, disponibil pe Cayenne Turbo S, a primit după facelift 20 CP și 50 Nm, atingând astfel o putere maximă de 570 CP și un cuplu maxim de 800 Nm. Porsche a anunțat un timp record pentru un SUV de această categorie de 7:59:74 minute pe bucla lungă a circuitului de la Nurburgring. Pe de altă parte noi ne întrebăm de unde știu ei ce timp ar fi putut obține BMW sau Mercedes-Benz?

În cazul lui BMW X6M, motorul V8 bi-turbo de 4,4 litri cu Valvetronic livrează o putere maximă de 575 de CP și un cuplu de 750 Nm, ceea ce înseamnă 15 CP și 70 Nm în plus față de vechea generație.

Ca și în alte modele AMG, Mercedes-Benz a prezentat două versiuni pentru motorizarea AMG V8 bi-turbo de 5,5 litri și anume 557 CP/700 Nm și 585 CP/760 Nm pentru modelul S.

Toate cele trei modele oferă un tren de rulare adaptiv. Pentru Mercedes—Benz, trenul de rulare adaptiv reprezintă o premieră la un SUV.

În cazul modelului GLE 63 AMG Coupe, șoferul poate alege dintre modurile Slippery, Individual, Comfort, Sport și Sport Plus. Șoferul unui X6M are posibilitatea de a selecta unul din modurile Comfort, Sport și Sport Plus, prin simpla apăsare a unui buton din consola centrală sau prin memorarea opțiunilor sale preferate cu ajutorul butoanelor M Drive. BMW promite că X6M suportă o accelerație laterală de 1,2 g, o valoare care se încadrează perfect în categoria mașinilor supersport.

Pentru a limita ruliul în viraje, toate cele trei SUV-uri beneficiază de un sistem de control al ruliului, care acționează după același principiu al barele active stabilizatoare. Mercedes-Benz l-a denumit Active Curve System, Porsche îi spune Porsche Dynamic Chassis Control, în timp ce BMW folosește denumirea Dynamic Drive. Mercedes-Benz și Porsche dispun de suspensie pneumatică la toate roțile, în timp ce X6M are suspensie pneumatică doar pentru roțile din spate.

Pentru un plus de dinamism, Porsche folosește sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) în timp ce BMW oferă sistemul Dynamic Performance Control. Ambele sisteme substituie funcția unui diferențial blocabil pe puntea spate, dar nu numai asta.

Porsche este recunoscut pentru sistemul de frânare performant și se pare că modelul Cayenne Turbo S are un avantaj clar, datorită faptului că frânele ceramice Porsche Composite Ceramic Brake vin ca dotare standard. Pentru prima dată, discurile de frână din față măsoară 420 mm în diametru și folosesc etriere cu 10 pistoane. Discurile de frână din spate măsoară 370 mm și au etriere cu patru pistoane.

BMW folosește un sistem de frânare de înaltă performanță cu etriere față cu șase pistonașe și etriere spate  cu un singur piston. Toate discurile de frână sunt perforate și ventilate pe interior. Mercedes-Benz utilizează discurile de frână obișnuite din oțel, ventilate și perforate ce măsoară 390 x 36 mm în față și 345 x 26 mm în spate.

Mercedes GLE 63 AMG Coupe atinge o viteză maximă de  250 km/h limitată electronic, în timp ce Porsche ajunge până la maximum 284 km/h. În condiții obișnuite, X6M are viteza maximă limitată la 250 km/h, dar dacă se optează pentru pachetul M Driver, poate atinge 280 km/h.

Sprintul de la 0 la 100 km/h arată ca imaginea unui finish de la o finală de campionat Mondial de Atletism: 4,1 secunde pentru Porsche și 4,2 secunde pentru Mercedes-Benz și pentru BMW.

Cele trei mașini impresionează prin aspectul exterior oferit de pachetele sport și jantele uriașe de 21 de inci pentru Porsche, 21 de inci pentru GLE 63 AMG Coupe și chiar 22 de inci pentru versiunea S a modelului GLE 63 AMG Coupe (325/35 R22 în spate și 285/40 R 22 în față). BMW X6M  se descurcă bine cu jante de 20 de inci ( 285/40 R20 în față și 325/35 R20 în spate) cu opțiunea unor jante de 21 de inci și anvelope Michelin Pilot Super Sport UHP.

Teoretic, datorită plafonului înclinat, BMW X6M și Mercedes GLE 63 AMG Coupe sunt specii complet diferite în comparație cu Porsche Cayenne Turbo S.

Mercedes-Benz pare a fi mult mai practic decât BMW, având mai mult spațiu la cap în spate.

Porsche ar trebui să concureze împotriva modelului X5M și a viitorului GLE 63 AMG, dar datorită siluetei sale aerodinamice și a performanțelor ce ne lasă fără cuvinte, am putea sa îl includem foarte ușor în liga SUV-urilor coupe.

Deloc surprinzător, Porsche este și cel mai scump model, având un preț de 166.696 euro. Spre deosebire de Porsche, Mercedes și BMW par adevărate chilipiruri la un preț estimat de 120.000 de euro.

 

Comentati?

Your email address will not be published.