Cel mai dorit Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, acum de vânzare

,
2.43K 0

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing. O legendă care nu mai are nevoie de nicio introducere. O legendă extraordinar de rară. Una și mai rară este mașina condusă de însuși Sir Stirling Moss, 300 SL, în Turul Franței în 1956.

Vorbim despre o piesă extraordinară din istoria sporturilor cu motor. Una care fi a ta. Da, în decembrie, săgeata argintie va fi scoasă la licitație în cadrul unui eveniment RM, unde se estimează că va fi vândută cu peste 1,5 milioane de euro. Ceea ce face o mașină și mai dorită este chiar statutul acesteia. Cu numărul de șasiu 198.040.5500640, automobilul este unul dintre cele cele doar patru exemplare W198 Gullwing special construite pentru competiții și, de fapt, chiar prima mașină din această serie.

300-sl-gullwing-9

Printre bucuriile oferite de acest automobil, notăm motorul special de curse NSL și, bineînțeles, recordul impresionant al performanțelor înscris pe plăcuță. Condus de Sir Stirling Moss, mult-doritul 300 SL Gullwing a terminat Turul Franței din 1956 pe poziția a doua în clasamentul general.

300-sl-gullwing-6Treisprezece luni. Acesta este intervalul petrecut de automobilul cu numărul de șasiu 198.040.5500640 sub steagul Săgeților Argintii, jucînd diverse roluri cum ar fi cele de vehicul de antrenament sau de asistență, asta pe lângă palmaresul său consistent dobândit în curse.

Aproximativ 1.400 de coupe-uri Mercedes-Benz 300 SL Gullwing au fost construite între 1954 și 1957, 80% comercializate în Statele Unite. Dintre acestea, Mercedes a construit 29 de unități cu o caroserie din aluminiu, care cântărea doar 80 de kilograme. Sub capota Mercedes-ului 300 SL, se află un motor OHC modificat de 3,0 litri (170 PS), preluat de la limuzinele de serie Mercedes 300. O structură tubulară ușoară a fost concepută de către experții germani sub comanda lui Rudolf Uhlenhaut și a fost îmbrăcată într-o caroserie cu înfățișare extrem de simplă. Soluțiile tehnice adoptate la acea vreme sunt foarte moderne chiar și în zilele noastre: motor cu injecție directă cu benzină și portiere aripi de pescăruş.

Din 1966, 300 SL Gullwing-ul vândut de RM Auctions s-a aflat în posesia unui singur colecționar și a fost menținut în condiții impecabile după o perioadă de conservare de 40 de ani. Acum, automobilul de legendă este de vânzare. Cadoul perfect de Crăciun? Cu siguranță! Doar nu uitați să ridicați mâna mai sus ca niciodată la licitație!

Comentati?

Your email address will not be published.