Camionul viitorului Mercedes-Benz 2025, în prezent
, / 1811 2
Camionul viitorului Mercedes-Benz 2025

Camionul viitorului Mercedes-Benz 2025, în prezent

SHARE
Home Mid & Heavy Camionul viitorului Mercedes-Benz 2025, în prezent

Fie că ne place sau nu, viitorul va aduce variante de transport diferite. Peste cinci ani, mașinile de pasageri vor fi autonome, iar camioanele le vor urma peste încă cinci ani. Mercedes-Benz a expus deja camionul viitorului 2025 la IAA 2014.

 Filosofia camionului

În acest moment, dacă vreți, puteți comanda un Actros cu atâtea sisteme de siguranță încât este chiar complicat să le numim pe toate. Predictive Powertrain Control, Proximity Control Assist, Stability Control Assist, Lane Keeping Assist, Active Brake Assist 3 sau Autonomous Emergency Brake System sunt toate pe listă. Iar pentru confort, puteți bifa SoloStar Concept. 3000 de șoferi de Actros se bucură deja de această nouă dotare. Dar acesta este Camionul Viitorului 2025 Mercedes-Benz, tot ce înseamnă hardware este acolo! Președintele Volvo Trucks a spus odată că modelul FH are tot atât de multe computere cât un avion și fără îndoială că Actros (actualul Actros) oferă aceleași facilități. Ceea ce lipsește este un servomotor pe coloana de direcție și o comunicare între Actros și lumea din afară. Ok, și niște software suplimentar!

Mercedes-Benz Future Truck 2025

“Oamenii de știință” de la Mercedes-Benz își fac bine treaba, iar camionul ar putea rula autonom. Am văzut asta în iulie, în situații reale de trafic, la viteze de până la 80 km/h, pe un segment închis al autostrăzii A14 în Magdeburg, Germania. Acesta nu este un camion nou, dar este, de fapt, un mijloc de transport al viitorului – dezvoltat ca parte a inițiativei Shaping Future Transportation a celor de la Daimler Camioane pentru a conserva resursele, pentru a reduce emisiile de orice fel și, în același timp, pentru a asigura cel mai înalt nivel posibil de siguranță în trafic. Un executiv de la Mercedes a spus, într-o conferință de presă, ceva de genul acesta: “Dacă vrei să-ți cunoști viitorul, trebuie să ți-l construiești”.

SF pentru Convenția de la Viena din 1968

Din acest moment, tehnologia Daimler este pregătită, mai mult sau mai puțin, iar autoritățile trebuie să se implice. În primul rând, acest camion este ilegal. Precondițiile tehnice sunt expuse acum, pentru prima dată, de camionul Mercedes-Benz Future Truck 2025; în orice caz, legislația trebuie adaptată la această nouă dimensiune a condusului. O viitoare modernizare a „Convenției de la Viena din 1968”, privind circulația pe drumurile publice, pe care au semnat-o și au implementat-o aproape toate țările europene, este deja în plan. Convenția dorește să facă mai sigur traficul pe drumurile publice prin standardizarea regulilor, iar unul dintre principiile sale de bază este că șoferul trebuie să aibă controlul vehiculului tot timpul și în orice situație. Pe baza Convenției de la Viena privind circulația pe drumurile publice, articolul R 79 din Legea UN/ECE permite intervenția pentru corectarea direcției, dar nu și direcție autonomă la viteze mai mari de 10 km/h. Direcția autonomă până la 10 km/h este necesară pentru sistemele automate de parcare și pentru sistemul Stop&Go. Convenția de la Viena a apărut într-un moment în care condusul autonom era încă de domeniul SF-ului. Statele Unite nu au semnat niciodată Convenția de la Viena privind traficul pe drumurile publice. Astfel, în câteva state federale a fost posibilă elaborarea unor reguli cel puțin pentru testarea vehiculelor autonome pe drumurile publice. O comisie a Națiunilor Unite, alcătuită din specialiști, a completat de curând Convenția de la Viena privind circulația pe drumurile publice, oferind baza pentru legalizarea condusului autonom. Sisteme corespondente vor fi permise în viitor, atât timp cât pot fi dezactivate sau preluate de șofer în orice moment. Aceasta face parte din programul standard pentru “Pilotul Autostrăzii” din Camionul Viitorului 2025 Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz Future Truck 2025

În iulie, Daimler ne-a arătat un Actros destul de normal, cu o cabină camuflată. Acum, la IAA, au fost scoase la iveală exteriorul și interiorul senzaționale ale aceluiași vehicul. Capul tractor combinat cu o remorcă cu aerodinamică optimizată își sărbătorește premiera mondială sub formă de concept la Salonul Internațional dedicat Vehiculelor Comerciale. Camionul Viitorului 2025 Mercedes-Benz oferă o avanpremieră a viitorului design al camioanelor.

Scurtă radiografie

Uitați de silueta cabinei și de sistemul de iluminare – este doar un concept de camion, vom vedea pe viitor cât de aproape este de realitate. Multe lucruri se pot schimba în zece ani de design. Camionul fabulos poate fi iubit sau urât, dar pentru a-ți da seama de asta, Mercedes-Benz conectează sistemele de asistență existente cu senzori îmbunătățiți la sistemul “Pilotul Autostrăzii”.

Un senzor radar amplasat în partea inferioară a părții frontale scanează drumul din față pe distanțe lungi și scurte. Primul acoperă o rază de 250 de metri și scanează un unghi de 18 grade, iar al doilea – o rază de 70 de metri și scanează un unghi de 130 de grade. Senzorul radar este baza pentru sistemele de siguranță disponibile astăzi cum ar fi controlul proximității și frânarea de urgență.

O cameră stereo instalată deasupra bordului, în spatele parbrizului vizualizează zona din față. În prezent, aceasta este locația unei mono-camere atunci când se comandă sistemul opțional Lane Keeping Assist. Raza camerei stereo este de 100 de metri și scanează o suprafață de 45 de grade orizontal și 27 de grade vertical. Această cameră stereo identifică pietoni, obiecte aflate în mișcare sau în staționare. Recunoaște orice contrastează cu fundalul și este, așadar, în stare să măsoare distanțele cu precizie și să înregistreze informații despre semnele de circulație, inclusiv marcajele dintre benzi.

Senzorii radar, instalați pe lateral, monitorizează suprafața drumului la stânga și la dreapta camionului. Sunt localizați pe ambele părți, în fața punții spate a capului tractor. Senzorii au o rază de 60 de metri și acoperă un unghi de 170 de grade pe direcție longitudinală.

Comunicare, comunicare

În viitorul apropiat, fiecare vehicul va transmite încontinuu informații despre zona sa. Asta va include poziția și modelul vehiculului, dimensiunile, direcția și viteza de rulare, orice manevră de accelerare și frânare, dar și banda pe care se află. Frecvența acestui transfer de informații depinde de viteza vehiculului și intensitatea modificărilor. Variază între un mesaj pe secundă în timpul rulării până la zece mesaje în același interval, când modificările sunt semnificative. Comunicarea este prin tehnologia WLAN, folosind varianta europeană pe frecevența G5 de 5,9 gigahertzi. Baza este ITS Vehicle Station (Sisteme de Transport Inteligent și Servicii) aflată la bordul vehiculului. Raza de comunicare continuă a mesajelor este de aproximativ 500 de metri. Vehiculele comunică între ele date despre mișcarea lor, astfel că pot răspunde anticipativ. Rețelele V2V și V2I sunt cheia succesului pentru “Pilotul Autostrăzii”.

Un fel de rai

Pe viitor, traficul va curge mult mai calm, mai previzibil și mai sigur. Sistemele de trafic vor deveni mult mai flexibile și vor folosi mai eficient infrastructura. Evitarea erorii umane la volan va reduce pericolele și accidentele. Operatorii de transport vor opera mai ieftin și mai flexibil. Șoferii de camioane își vor putea asuma diferite sarcini ca manageri de transport. Acest răspuns pentru multe provocări nu este doar o viziune, este deja realitate.

2 Comments

Comentati?

Your email address will not be published.