Calul fără nume
, / 519 0
Muzeul Mercedes-Benz, Stuttgart

Calul fără nume

SHARE
Home Lifestyle Calul fără nume

Arată ca și cum am fi în filmul “O noapte la muzeu”, nu-i așa? Dar de această data, nu este actorul de la Hollywood Ben Stiller care joacă rolul paznicului de noapte. Îl avem, în schimb, pe Uke, angajat la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart. Și din păcate, nu are o tablet magică să aducă la viață toate exponatele din muzeu. Dar haideți alături de el. Veți vedea că va găsi el o soluție!

Așa cum spuneam, Uke este paznic de noapte și va fi ghidul nostrum la Muzeul Mercedes-Benz într-un serial numit “Museum Monday” (“Lunea la muzeu”). De ce luni? Pentru că muzeul este închis lunea, așa că putem alerga pe coridoarele clădirii și ale istoriei automobilului și putem testa tot ce găsim înăuntru. Putem chiar să claxonăm din când în când.

În primul episod al seriei, Uke ne duce în interiorul expoziției pentru a face cunoștință cu nimeni altul decât calul fără nume! Nu este vorba despre hit-ul lansat de formația “America” la începutul anilor 70, ci despre statuia în mărime natural a unui cal, inspirată de cuvintele rostite de împăratul Wilhelm II în anii 1900: “Eu cred în cal. Automobilul nu este decât un fenomen trecător.” La acest moment, cuvintele lui nu erau total eronate. Calul fusese principalul mijloc de transport pentru omenire de-a lungul secolelor. Dar oare ce ar spune împăratul acum?

Apoi Uke ne duce să-i cunoaștem pe cei trei care au inventat automobilul cam în același timp: Karl Benz, Gottlieb Daimler și Wilhelm Mayach. Cum ați pronunțat Maybach? Nu e nicio problem, Uke vă va ajuta să pronunțați numele corect.

Urmează să cunoaștem acum primele automobile ale lumii: trăsura motorizată construită de Daimler și Maybach în 1886 și mijlocul de transport cu motor realizat de Karl Benz tot în 1886. Inventatorii nici măcar nu și-au vorbit vreodată!

Mercedes-Jellinek

Datorita ei, Mercedes se numeste Mercedes

 

Dar v-ați gândit vreodată de ce Mercedes se numește tocmai Mercedes? La 15 ani de la inventarea automobilului, în 1901, un om de afaceri din Viena, pasionat de motoare, pe nume Emil Jellinek, avea să schimbe istoria pentru totdeauna. El le-a cerut lui Daimler și lui Maybach să construiască o mașină puternică special pentru el. O mașină pe care ulterior a numit-o cu numele fiicei sale, Mercedes Jellinek.

Automobilul avea o putere uluitoare la acea vreme: 40 de cai putere.

Din păcate, frumoasa Mercedes (fotografia nu face decât să-i confirme frumusețea) nu a învățat niciodată să conducă. A murit de cancer osos, la vârsta de 39 de ani.

Comentati?

Your email address will not be published.