BMW X5 xDrive 40e: primul Plug-In Hybrid BMW din gama tradițională
, / 786 0
BMW X5 xDrive 40e

BMW X5 xDrive 40e: primul Plug-In Hybrid BMW din gama tradițională

SHARE
Home Mercedes-Benz GLE-Class BMW X5 xDrive 40e: primul Plug-In Hybrid BMW din gama tradițională

BMW lansează în această primăvară primul Plug-In Hybrid pentru un model de serie altul decât cele din gama i. BMW X5 xDrive 40e promite o autonomie electrică de până la 31 km și un consum de numai 3,3 l/100 km.

 Pentru a atinge limitele de emisii impuse de Uniunea Europeană, BMW a ales ca și Mercedes soluția Plug-In Hybrid care se va regăsi pe X5 dar și pe faceliftul Seriei 3 și pe noul Seria 7 în această toamnă.

În cazul lui X5 xDrive 40e, propulsia este asigurată de un motor turbo de 2 litri care furnizează 245 CP și 450 Nm combinat cu un motor electric de 113 CP și 250 Nm, puterea totală a ansamblului fiind de 313 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 450 Nm.

Sistemul de propulsie poate fi utilizat în mai multe moduri. La punerea contactului, se cuplează automat modul AUTO eDrive, care înseamnă practice o funcționare combinată a motorului electric și a celui termic. Atât timp cât nu se accelerează prea brutal sau nu se depășește viteza de 70 km/h, propulsia este doar electrică. La accelerații mai viguroase sau peste 70 km/h motorul termic suplinește motorul electric. Există și un mod complet electric numit MAX eDrive, în care propulsia este exclusiv electrică, bateria Litiu-Ion de  9 kWh asigurând o autonomie electrică de până la 31 km și o viteză maximă de 120 km/h în mod electric.

În modul SAVE Battery, energia bateriei este conservată pentru o utilizare ulterioară într-un oraș de pe traseul călătoriei.

Indiferent de  modul de propulsie, tracțiunea este integrală permanent tot timpul iar X5 xDrive 40e dispune standard de tren de rulare adaptive cu modurile Comfort, Sport și Eco Pro. Modul Eco Pro optimizează funcționarea aerului condiționat și activează funcția de coasting.

Datorită poziționării bateriei în portbagaj, la X5 xDrive 40e nu se poate comanda al treilea rând de scaune iar volumul portbagajului este ceva mai restrâns decât la versiunile convenționale: între 500 și 1.720 de litri față de 650-1.870 litri. Și masa la gol cu 2.230 kg este mai mare cu 160 kg decât la versiunea diesel X5 xDrive 30d, de “vină“ fiind masa bateriei.

Totuși, în ciuda masei mai mari, X5 xDrive 40e accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 6,8 secunde, la fel de repede ca și versiunea diesel xDrive 30d. În schimb, consumul de 3,3 l/100 km este cu 2,6 l/100 km mai mic decât la versiunea diesel.

BMW X5 xDrive 40e 7

Bateria de 9 kWh se poate încărca de la o priză normală în 3 ore și 50 de minute. Cu BMW Wallbox Pure, timpul de încărcare se poate reduce la 2 ore și 45 de minute. Cu o stație de încărcare BMW i Wallbox Pro sunt disponibile facilități suplimentare, cum ar fi un display de 7 inch cu touchscreen care arată starea de încărcare a bateriei sau câtă energie a fost furnizată.

X5 xDrive 40e se va produce tot în uzina BMW din Spartanburg, Carolina de Sud pe aceeași linie de producție cu modelele normale. Câteva stații suplimentare au fost adăugate în procesul de producție pentru integrarea componentelor hibride specifice.

Comentati?

Your email address will not be published.