Bloomberg: Mercedes W123 T-Modell nu are moarte

,
1.93K 2

Oricând o revistă de afaceri de calibrul lui Bloomberg spune că ar fi cazul să cumperi o anumită mașină, este obligatoriu să iei notițe. Și pentru că subiectul editorialului lor este nimeni altul decât legendarul break Mercedes W123 sau T-Modell din anii ’70, tindem să îi credem pe cuvânt.

Breakul care nu moare niciodată, mașina care va rezista pe vecie. Acesta este primul break de la Mercedes-Benz oferit pe piața americană, disponibil în versiunile 300TD și 230TE în anii săi de glorie. Dacă încă vă mai întrebați de la ce vine T-ul, chiar și în zilele noastre, iată răspunsul. Cei de la Mercedes susțin că litera a fost aleasă pentru a reda chiar misiunea celebrului lor break: transport sau turistism.

Când și-au făcut apariția, în aprilie 1978, erau cele mai scumpe break-uri de pe piață; Mercedes le vindea cu puțin peste 26.000 de mărci germane bucata (aproximativ 15.000 de dolari). Acestea sunt mașinile care i-au făcut pe americani să pornească pe drumul către actuala lor obsesie în ceea ce privește SUV-urile de lux – primele vehicule moderne care erau atât practice, cât și relativ luxoase. Până atunci, nu le puteau avea pe ambele.

Gama W123 a sprijinit introducerea unor noi tehnologii, cum ar fi sistemul antiblocare a roților la fârnare (opțional începînd cu 1982). (Unele dintre aceste tehnologii, cum ar fi ABS-ul, au fost introduse fie mai târziu sau chiar de loc la mașinile destinate pieței americane în acea perioadă.) Multe aveau finisaje din lemn la interior cu o oglindă laterală pe partea pasagerului, geamuri electrice, închidere centrală și scaune suplimentare orientate către spate. Ce original! Mercedes a comercializat o transmisie manuală cu cinci trepte în Europa și una automata cu patru trepte în Statele Unite (break-ul 300TD cu motor aspirat natural a avut viață scurtă în America de Nord, fiind înlocuit de un model turbo în 1981.)

mercedes-Audi-BMW-october-2015-sales-10

Mercedes a construit doar 200.000 de break-uri W123 pe parcursul ciclului de viață al modelului. Doar 6.830 dintre acestea erau break-uri 230T entry-level din 1978 și până în 1980, în timp ce versiunea diesel 300TD s-a dovedit a avea parte de un succes infinit mai mare, peste 28.000 de unități fiind livrate între 1980 și 1986.

Derulezi repede înainte până în zilele noastre și poți cumpăra una în stare impecabilă pentru prețuri între 20.000 și 25.000 de dolari. Exemplare mai puțin îngrijite se vând pentru numai 5.000 de dolari. Și știți care e partea cea mai frumoasă când vine vorba de Mercedes-ul W123? “Aceasta e mașina care este, pur și simplu, imposibil de ucis”, așa cum explică Phil Skinner, editorul specializat în piața mașinilor de colecție de la Kelley Blue Book. “Pur și simplu, se încăpățânează să funcționeze. Este tehnologie Mercedes într-un break! Este combinația perfectă.”

Via Bloomberg

 

2 Comments

  • Dan Ionescu says:

    Salut, va scriu din Sibiu, iar seria W123 a fost seria pe vremea tineretii mele. Posed mai multe coupe-uri si un combi 300 d. Din păcate nu am timpul necesar sa ma ocup de ele, in sensul de a le restaura si doresc sa le vand.
    Este vorba de 3 buc.230ce si un combi 300d.
    Daca este de interes ma puteți contacta telefonic la nr.0754784058 sau mail.
    Cele bune,
    D.ionescu

    • Razvan Magureanu says:

      o sa incerc sa transmit mesajul la clubul mercedes care se afla chiar in Sibiu.

Comentati?

Your email address will not be published.