Auto Motor und Sport: smart Forfour în „cvartetul urban”

,
2.65K 0

Odată cu lansarea noului smart Forfour și a fratelui său francez Renault Twingo, nemții de la Auto Motor und Sport au ridicat o problemă: cum pot face față aceste două mașini de oraș cu tracțiune spate concurenților mult mai convenționali? Așa că s-au pus pe testat…

Prima lor mutare a fost să apere arhitectura cu motor montat în spate și tracțiune pe puntea posterioară. Într-adevăr, acest lucru permite duo-ului smart/Renault să ofere foarte mult spațiu la interior (cel puțin pentru acest segment), în condițiile în care exteriorul rămâne compact (sunt singurele sub 3,5 metri lungime). Pe de altă parte, nemții sunt de părere că un coleg de-al lor, un domn pe nume Lula Che care are 1,90 m înălțime, poate sta drept în spate. După ce și eu personal am stat în Forfour, sunt sigur că poziția mea congestionată nu s-a datorat doar celor 8 centimetri în plus pe care îi am față de Lula Che. Este foarte posibil să fi exagerat puțin acolo.

smart-forfour-mercedesblog.com-5

Apoi, trec la capacitatea de încărcare. Motorul montat în spate ocupă destul de mult spațiu, dar, cu toate acestea, smart pune  în continuare la dispoziție 185 de litri spațiu pentru portbagaj, care se poate mări semnificativ dacă bancheta spate este pliată – suficient cât să încapă o biciletă fără roata din față, spun nemții, și trebuie să îi credem pe cuvânt de data asta, încât pe mine nu m-a dus capul să-mi aduc bicicleta la test.

Spre deosebire de smart-ul pe care l-am condus în testul nostru, nemții au avut versiunea cu motor turbo. Asta înseamnă că mașina lor putea atinge 100 km/h în ”doar” (dacă ghilimelele sunt justificate, numai tu poți să decizi) 12,3 secunde.

smart-forfour-mercedesblog.com-4smart-forfour-mercedesblog.com-3Modelul Renault este extrem de asemănător și asta pentru că folosește același motor ca Forfour, doar că suspensia are setări mai sportive. Cu toate acestea, sunt o mulțime de diferențe, pornind de la rezervorul de combustibil mai mare, mânerele ascunse ale portierelor spate, spațiul mai generos în față și torpedoul care poate fi scos și folosit pe post de geantă de pus pe umăr. De asemenea, la același nivel de preț, modelul Renault vine mai bine echipat în comparație cu smart.

smart-forfour-mercedesblog.com-6-300x200Volkswagen up este cea mai scumpă mașină din test, dar nu și cea mai luxoasă și asta din cauza tablei vopsite care apare la interior și a plasticelor folosite care nu se compară cu materialele moi din Forfour. Însă reușește să dovedească de ce motorul față montat transversal a reprezentat o adevărată rețetă a succesului în ultimele decenii: oferă suficient spațiu pentru ocupanți, portabagajul este încăpător și dispune de un al doilea compartiment sub podeaua care se poate ajusta pe verticală.

Dezavantajele inerente, precum subvirarea și interferențele în direcție, nu sunt tocmai problematice. Modelul VW testat alunecă cu lejeritate în viraje cu toate că motorul în 3 cilindri de 75 CP nu este tocmai cel mai ademenitor. Ceea ce explică foarte bine de ce Volkswagen up este cea mai economică mașină din test.

Ne mai rămâne Hyundai. Are un motor în patru cilindri (singurul din test) cu o cilindree mai mare de un litru, (din nou, singurul din test), deci nu seamănă cu niciuna dintre celelalte mașini. Motorul este sigur pe el și discret, oferind niveluri de performanță comparabile cu motoarele turbo disponibile pe smart și pe Renault, cu valori asemănătoare în ceea ce privește consumul de combustibil.

smart-forfour-mercedesblog.com-1De asemenea, este și cel mai confortabil, mai matur. i10 are o suspensie care pare că a fost concepută pentru călătoriile lungi, iar scaunele au tetiere ajustabile, în locul unui spătar dintr-o singură bucată. Hyundai nu își atrage clienții cu jucării de genul navigației prin satelit, în schimb oferă o garanție integrală pe cinci ani. În mod surprinzător, ultima mașină de pe listă este și modelul pe care nemții de la Auto Motor und Sport îl consideră ca fiind cel mai bun dintre cele patru. Cel mai probabil, decizia lor s-a bazat pe modul în care se conduce (foarte discret datorită motorului în patru cilindri și suspensiei subtile) și pe prețul de achiziție care este cu 2.000 de euro mai mic decât la Volkswagen up. În fine, nu te poți pune cu logica nemțească, dar sunt destul de sigur că eu aș fi plecat acasă cu Renault Twingo.

Dacă ești un norocos vorbitor de limbă germană, ai aici linkul original: automotorundsport.de

Credit foto: Achim Hartmann pentru Auto Motor und Sport

 

Comentati?

Your email address will not be published.