Așa se scrie istoria. De la Patent Motorwagen 1886 la Mercedes-Benz E-Class 2016

130 de ani de istorie Mercedes-Benz
,
2.44K 0

1886. Mercedes-Benz a pus primul automobile pe șosea, pe Ringstrasse din Mannheim, Germania. Karl Benz a conceput vehiculul, iar soția sa, Bertha, a finanțiat proiectul. De-a lungul istoriei, Mercedes-Benz a inventat și reinventat automobilul, a doborât recorduri și le-a depășit din nou.

2016. Inventatorii automobilului mai face un pas uriaș către viitorul mobilității. Noul Mercedes-Benz E-Class va fi prezentat oficial luni, la Salonul Auto de la Detroit, ca fiind mașina care duce siguranța, eficiența și inteligența în domeniul auto la nivelul următor.

Cu exact 130 de ani în urmă, pe 29 ianuarie 1886, Karl Benz aplica pentru patentarea unui “vehicul motorizat cu propulsie pe benzină”. Brevetul i-a fost acordat pe 2 noiembrie. La acea vreme, habar nu avea că acel document era certificatul de naștere al automobilului, ideea care a stat la baza tuturor celorlalte mașini construite în secolul care a urmat.

Mercedes-Benz E-Class 2016

Pe 11 ianuarie 2016, la Detroit, Mercedes-Benz expune, în toată splendoarea, mașina care va revoluționa din nou întreaga industrie auto: Mercedes-Benz E-Class 2016.

La ora actuală, Mercedes-Benz deține peste 90.000 de elemente patentate și o listă nesfârșită de inovații, printre care trenul de rulare plug-in hybrid, dar și tehnicile de construcție cu materiale ultra-ușoare, stabilind standarde noi în ceea ce privește siguranța, eficiența, dar și design-ul. Mercedes-Benz E-Class încorporează sistemul de asitență la schimbarea benzii de rulare, Active Lane Change Assist, o funcție care comandă virarea mașinii către banda aleasă de șofer, iar acesta este doar unul dintre elementele care fac din această mașină cea mai inteligentă care a ajuns vreodată pe șoselele din lumea întreagă.

Miercurea trecută, E-Class a devenit primul automobil în versiunea de serie care a primit un permis pentru rularea autonomă în statul american Nevada. Sisteme electrice și electronice de înaltă tehnologie, alături de senzori și camere video, garantează o siguranță și un confort neatinse până la această oră.

2017-Mercedes-E-Class-8

“Pentru Mercedes, ca inventator al automobilului, este clar că următoarea revoluție în domeniul mobilității este apariția mașinii care se conduce singură “, spune Dr. Dieter Zetsche, Președinte al Consiliului de Administrație de la Daimler.

După 30 de ani de cercetare în domeniul rulării autonome, după milioane de kilometi de teste, Mercedes-Benz aduce pe lume noul copil-minune, Mercedes-Benz E-Class. Dar ce cale lungă a avut de străbătut!

“Oamenii visează la astfel de mașini încă din anii ’50. Noi, la Mercedes, suntem cei care au transformat în realitate visul transportului fără cai. Acum a sosit momentul să punem în practică și posibilitatea controlării mașinii fără să fie nevoie să o conducem”, este promisiunea lui Zetsche.

În august 2013, Mercedes-Benz S-Class a urmat – avînd nevoie de doar mici intervenții din partea șoferului – celebra rută “Bertha Benz”, călătoria istorică parcursă de la Mannheim la Pforzheim de către soția lui Karl Benz.

Cu un an în urmă, la CES 2015 din Las Vegas, Mercedes-Benz a prezentat primul vehicul autonom al companiei, conceptul F015 Luxury in Motion, o previzionare a ceea ce avea să urmeze și ducînd cu mândrie, în viitor, un trecut legendar.

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion

Dieter Zetsche este convins că “Partea cea mai bună abia acum urmează. Nu numai că Mercedes-ul viitorului va rula cu zero emisii, dar o va face și autonomy. Va fi mai sigur, mai luxos și complet conectat. Un refugiu confortabil pentru o călătorie între birou și casă – un loc în care ocupanții pot lucra, pot comunica, se pot relaxa și se pot distra.”

Comentati?

Your email address will not be published.